Dzięki Drago za fotki, ale niestety u mnie ten trick nie przedzie.
Od kierownicy do skrzynki bezpieczników faktycznie nie mam obu przewodów do tempomatu, ale to nie problem. Za to od skrzynki (od tego popielatego złącza) do ECU mam tylko jeden kabelek (niebieski z białym paskiem), a drugiego po prostu nie ma. Nie ma nawet pinu w gnieździe. Tak więc nie da się zamknąć obwodu, tempomat nie zadziała.
Pozostaje w takim razie tylko poprosić uprzejmie o schemat tempomatu i rozpiskę pinów ECU.
Wtedy spróbuję podłączyć się bezpośrednio do ECU. Można jeszcze przeprowadzić identyfikację multimetrem i sprawdzić do których pinów ECU prowadzą oba wskazane przez Drago przewody.
Suzuki Swift MK7 demontaż kierownicy
Moderator:raptus1984
Dobra robota, dzięki ! Piwko się należy
U mnie w swifcie nie ma żadnego przygotowania pod tempomat - żadnych kabli. We wtyczce ECU miałem wolne miejsca.
Póki co jest sukces, choć połowiczny - udało mi się włączyć tempomat, zapala mi się kontrolka CRUISE. Nie zapala się jednak SET i tempomat nie działa. Na razie jednak podpiąłem tylko dwa kable od tempomatu (wprost do ECU) i już widzę, że brakuje mi przewodu od czujnika hamulca. Być może to on blokuje załączanie SETa. Tylko czy dobrze rozumiem, że trzeba na ECU (pin nr 9) podać +12V przerywane wciśnięciem pedału ? Zazwyczaj czujniki pedałów są zwierane do masy, trochę to dziwne.
Nie widzę na schemacie czujnika sprzęgła i nie wiem, czy mam go wpiętego do ECU, ale od niego idą dwa kabelki i nie ma miejsca na więcej. Są jeszcze jakieś inne czujniki lub sygnały warunkujące uruchomienie tempomatu ?
U mnie w swifcie nie ma żadnego przygotowania pod tempomat - żadnych kabli. We wtyczce ECU miałem wolne miejsca.
Póki co jest sukces, choć połowiczny - udało mi się włączyć tempomat, zapala mi się kontrolka CRUISE. Nie zapala się jednak SET i tempomat nie działa. Na razie jednak podpiąłem tylko dwa kable od tempomatu (wprost do ECU) i już widzę, że brakuje mi przewodu od czujnika hamulca. Być może to on blokuje załączanie SETa. Tylko czy dobrze rozumiem, że trzeba na ECU (pin nr 9) podać +12V przerywane wciśnięciem pedału ? Zazwyczaj czujniki pedałów są zwierane do masy, trochę to dziwne.
Nie widzę na schemacie czujnika sprzęgła i nie wiem, czy mam go wpiętego do ECU, ale od niego idą dwa kabelki i nie ma miejsca na więcej. Są jeszcze jakieś inne czujniki lub sygnały warunkujące uruchomienie tempomatu ?
Tak na szybko...
SET uaktywnia się powyżej 50 km/h.
Przeprowadziłeś test aktwacji tempomatu podczas jazdy? Najlepiej 5- ty bieg, 60 km/h i wtedy aktywujesz SET?
Jeśli tak już zrobiłeś i dalej nic to muszę przeglądnąć schematy co tam jeszcze mogę mieć w tym temacie.
SET uaktywnia się powyżej 50 km/h.
Przeprowadziłeś test aktwacji tempomatu podczas jazdy? Najlepiej 5- ty bieg, 60 km/h i wtedy aktywujesz SET?
Jeśli tak już zrobiłeś i dalej nic to muszę przeglądnąć schematy co tam jeszcze mogę mieć w tym temacie.
Dzięki za zainteresowanie !
Próby oczywiście były w trakcie jazdy, dokładnie jak opisujesz - ok 60kmh, 5 bieg. Przy innych prędkościach i biegach też próbowałem, trochę pojeździłem ale SET nie wskoczył.
***EDIT***
Niemożliwe stało się możliwe ! Tempomat działa, SET wskakuje !
Wystarczyło podłączyć czujnik hamulca zgodnie ze schematem.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc, bez Twojej pomocy nic by się nie udało !
BTW tempomat aktywuje się nieco powyżej 40 km/h.
Temat jednak jeszcze nie jest zakończony. Do prób wszystko było spięte "na pająka", więc teraz pozostaje skompletować części - taśmę i kostki (albo piny) i przeciągnąć kable do komory silnika. Dam znać jak to zrobię i wtedy podsumuję całość tutorialem dla potomnych.
Próby oczywiście były w trakcie jazdy, dokładnie jak opisujesz - ok 60kmh, 5 bieg. Przy innych prędkościach i biegach też próbowałem, trochę pojeździłem ale SET nie wskoczył.
***EDIT***
Niemożliwe stało się możliwe ! Tempomat działa, SET wskakuje !
Wystarczyło podłączyć czujnik hamulca zgodnie ze schematem.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc, bez Twojej pomocy nic by się nie udało !
BTW tempomat aktywuje się nieco powyżej 40 km/h.
Temat jednak jeszcze nie jest zakończony. Do prób wszystko było spięte "na pająka", więc teraz pozostaje skompletować części - taśmę i kostki (albo piny) i przeciągnąć kable do komory silnika. Dam znać jak to zrobię i wtedy podsumuję całość tutorialem dla potomnych.
Swistak. Gratuluję.
Nie było mnie tydzień i nawet nie zdąrzyłem przeglądnąć posiadanych schematów, ale widzę że już osiągnąłeś cel.
Cieszę się że mogłem odrobinę pomóc.
Pozostaje cieszyć się tym udogodnieniem w trakcie jazdy.
Nie było mnie tydzień i nawet nie zdąrzyłem przeglądnąć posiadanych schematów, ale widzę że już osiągnąłeś cel.
Cieszę się że mogłem odrobinę pomóc.
Pozostaje cieszyć się tym udogodnieniem w trakcie jazdy.
Witam po przerwie !
Tempomat działa aż miło ! Dodanie tempomatu do Swifta Comforta jest łatwe i niedrogie - szczegóły w tutorialu. Zachęcam bo warto.
p.s. Piny do ECM można kupić np. w RS Online[/code]
Tempomat działa aż miło ! Dodanie tempomatu do Swifta Comforta jest łatwe i niedrogie - szczegóły w tutorialu. Zachęcam bo warto.
Kod: Zaznacz cały
https://www.dropbox.com/s/qxd17nu5ok7xi2n/tempomat_swift_tutorial.pdf?dl=0
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez swistak, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie
1. W kwestii wymiany zegarów na te z obrotomierzem to mam zasadnicze pytanie. Jaki jest wskazywany stan przebiegu pojazdu na liczniku - licznik odczyta aktualny stan przebiegu z komputera w aucie w którym go zamontuję, czy wskazywany jest ostatni zapamiętany stan licznika ze zdemontowanego pojazdu? Rozumiem że gniazda są takie same i nie ma problemu z przekładką.
2. Czy do wskazywania temperatury wystarczy podpiąć termometr i wyświetlanie zadziała? Gdzie znajduje się gniazdo do podłączenia termometru.
1. W kwestii wymiany zegarów na te z obrotomierzem to mam zasadnicze pytanie. Jaki jest wskazywany stan przebiegu pojazdu na liczniku - licznik odczyta aktualny stan przebiegu z komputera w aucie w którym go zamontuję, czy wskazywany jest ostatni zapamiętany stan licznika ze zdemontowanego pojazdu? Rozumiem że gniazda są takie same i nie ma problemu z przekładką.
2. Czy do wskazywania temperatury wystarczy podpiąć termometr i wyświetlanie zadziała? Gdzie znajduje się gniazdo do podłączenia termometru.
Przebieg auta zapisywany jest w pamięci ROM licznika. Po wymianie liczników wskazanie będzie takie jakie zostało zapamiętane na wstawianym liczniku. Jeśli kupując licznik sprzedający podał stan licznika to od razu wiadomo jeśli nie to po podłączeniu się okaże jaki jest stan. Gniazda przyłączeniowe są znormalizowane i pasują.
Wskazanie temperatury zewnętrznej pojawi się po podłączeniu czujnika. Gniazdo przyłączeniowe jest mniej więcej na środku pod atrapą, przed chłodnicą. Jak się dobrze przyglądniesz przez szczeliny atrapy to powinna być widoczna wiązka z wtyczką.
Wskazanie temperatury zewnętrznej pojawi się po podłączeniu czujnika. Gniazdo przyłączeniowe jest mniej więcej na środku pod atrapą, przed chłodnicą. Jak się dobrze przyglądniesz przez szczeliny atrapy to powinna być widoczna wiązka z wtyczką.