Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Suzuki Swift MK7 demontaż kierownicy

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
swistak
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-12-21, 11:49

2014-12-31, 13:54

Dzięki Drago za fotki, ale niestety u mnie ten trick nie przedzie.
Od kierownicy do skrzynki bezpieczników faktycznie nie mam obu przewodów do tempomatu, ale to nie problem. Za to od skrzynki (od tego popielatego złącza) do ECU mam tylko jeden kabelek (niebieski z białym paskiem), a drugiego po prostu nie ma. Nie ma nawet pinu w gnieździe. Tak więc nie da się zamknąć obwodu, tempomat nie zadziała.

Pozostaje w takim razie tylko poprosić uprzejmie o schemat tempomatu i rozpiskę pinów ECU. <bezradny>
Wtedy spróbuję podłączyć się bezpośrednio do ECU. Można jeszcze przeprowadzić identyfikację multimetrem i sprawdzić do których pinów ECU prowadzą oba wskazane przez Drago przewody.
Awatar użytkownika
Ryjek
User
User
Posty:2
Rejestracja:2015-01-05, 12:43

2015-01-05, 12:57

Mam ten sam rocznik SWIFTA comforta co kolega powyżej i też brakuje mi jednego przewodu poza kostką w kierunku do procesora a może zarzucicie schemacik albo foty
gdzie wbijać do procka <>buziaki> <cwan>
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2015-01-06, 15:38

Panowie.
Może to... pomoże
Załączniki
IMG_20150106_0001.jpg
IMG_20150106_0002.jpg
Awatar użytkownika
swistak
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-12-21, 11:49

2015-01-09, 18:34

Dobra robota, dzięki ! Piwko się należy <piwko>
U mnie w swifcie nie ma żadnego przygotowania pod tempomat - żadnych kabli. We wtyczce ECU miałem wolne miejsca.
Póki co jest sukces, choć połowiczny - udało mi się włączyć tempomat, zapala mi się kontrolka CRUISE. Nie zapala się jednak SET i tempomat nie działa. Na razie jednak podpiąłem tylko dwa kable od tempomatu (wprost do ECU) i już widzę, że brakuje mi przewodu od czujnika hamulca. Być może to on blokuje załączanie SETa. Tylko czy dobrze rozumiem, że trzeba na ECU (pin nr 9) podać +12V przerywane wciśnięciem pedału ? Zazwyczaj czujniki pedałów są zwierane do masy, trochę to dziwne.
Nie widzę na schemacie czujnika sprzęgła i nie wiem, czy mam go wpiętego do ECU, ale od niego idą dwa kabelki i nie ma miejsca na więcej. Są jeszcze jakieś inne czujniki lub sygnały warunkujące uruchomienie tempomatu ?
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2015-01-09, 19:20

Tak na szybko...
SET uaktywnia się powyżej 50 km/h.
Przeprowadziłeś test aktwacji tempomatu podczas jazdy? Najlepiej 5- ty bieg, 60 km/h i wtedy aktywujesz SET?
Jeśli tak już zrobiłeś i dalej nic to muszę przeglądnąć schematy co tam jeszcze mogę mieć w tym temacie.
Awatar użytkownika
swistak
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-12-21, 11:49

2015-01-10, 23:40

Dzięki za zainteresowanie !
Próby oczywiście były w trakcie jazdy, dokładnie jak opisujesz - ok 60kmh, 5 bieg. Przy innych prędkościach i biegach też próbowałem, trochę pojeździłem ale SET nie wskoczył.

***EDIT***

Niemożliwe stało się możliwe ! Tempomat działa, SET wskakuje ! <aniolek>
Wystarczyło podłączyć czujnik hamulca zgodnie ze schematem.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc, bez Twojej pomocy nic by się nie udało ! <bukiet<>
BTW tempomat aktywuje się nieco powyżej 40 km/h.

Temat jednak jeszcze nie jest zakończony. Do prób wszystko było spięte "na pająka", więc teraz pozostaje skompletować części - taśmę i kostki (albo piny) i przeciągnąć kable do komory silnika. Dam znać jak to zrobię i wtedy podsumuję całość tutorialem dla potomnych.
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2015-01-16, 18:28

Swistak. Gratuluję.
Nie było mnie tydzień i nawet nie zdąrzyłem przeglądnąć posiadanych schematów, ale widzę że już osiągnąłeś cel.
Cieszę się że mogłem odrobinę pomóc.
Pozostaje cieszyć się tym udogodnieniem w trakcie jazdy.
Awatar użytkownika
swistak
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-12-21, 11:49

2015-01-24, 18:49

Witam po przerwie !
Tempomat działa aż miło ! Dodanie tempomatu do Swifta Comforta jest łatwe i niedrogie - szczegóły w tutorialu. Zachęcam bo warto.

Kod: Zaznacz cały

https&#58;//www.dropbox.com/s/qxd17nu5ok7xi2n/tempomat_swift_tutorial.pdf?dl=0
p.s. Piny do ECM można kupić np. w RS Online[/code]
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez swistak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ryjek
User
User
Posty:2
Rejestracja:2015-01-05, 12:43

2015-01-26, 08:57

Ta instrukcja to już coś mi mówi jak będzie cieplej to się zabieram za tempo
ciekawe rozwiązanie jak sobie poradziłeś z tasiemką - naprawdę jest git
masz łeba

Pozdrawiam

chory ryjek

PS.masz u mnie dużego browarka
Awatar użytkownika
vils
User
User
Posty:6
Rejestracja:2015-02-22, 12:20

2015-03-05, 10:25

Panowie
1. W kwestii wymiany zegarów na te z obrotomierzem to mam zasadnicze pytanie. Jaki jest wskazywany stan przebiegu pojazdu na liczniku - licznik odczyta aktualny stan przebiegu z komputera w aucie w którym go zamontuję, czy wskazywany jest ostatni zapamiętany stan licznika ze zdemontowanego pojazdu? Rozumiem że gniazda są takie same i nie ma problemu z przekładką.
2. Czy do wskazywania temperatury wystarczy podpiąć termometr i wyświetlanie zadziała? Gdzie znajduje się gniazdo do podłączenia termometru.
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2015-03-07, 08:36

Przebieg auta zapisywany jest w pamięci ROM licznika. Po wymianie liczników wskazanie będzie takie jakie zostało zapamiętane na wstawianym liczniku. Jeśli kupując licznik sprzedający podał stan licznika to od razu wiadomo jeśli nie to po podłączeniu się okaże jaki jest stan. Gniazda przyłączeniowe są znormalizowane i pasują.
Wskazanie temperatury zewnętrznej pojawi się po podłączeniu czujnika. Gniazdo przyłączeniowe jest mniej więcej na środku pod atrapą, przed chłodnicą. Jak się dobrze przyglądniesz przez szczeliny atrapy to powinna być widoczna wiązka z wtyczką.
Awatar użytkownika
ksees
User
User
Posty:5
Rejestracja:2015-06-08, 15:44
Lokalizacja:Warszawa

2015-06-08, 16:07

DragoKM, czy możesz zdradzić gdzie można zdobyć schematy elektryczne do Swifta 2011+ ?
Planuję naszego doposażyć m. in. o te elementy, o których Ty pisałeś, ale bez schematów to ciężka sprawa <oczko><
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”