Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Passat 1.6 arm DYMI NA NIEBIESKO

Forum VW

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-20, 08:30

Witam.
Mój pasek nie palił na czwarty cylinder powodem był wypalone gniazdo zaworowe wydechu ( brak kompresji) głowica zrobiona wymienione gniazdo zawór, dotarta reszta zaworów nowe uszczelniacze. Głowica założona komprecha 10, pali na wszystkie. Tylko złapał temperatury kolektor wydechowy a tu niebiesko dymił nawet na wolnych obrotach już nie mówię co było po prze gazowaniu. Pomyśłałem ze coś spieprzyli z uszczelniaczami więc sam się wziąłem za ich wymianę tym razem bez zdejmowania głowicy ale nic to nie dało. W końcu padło na pierścienie. Założyłem pierścienie goteze z pierścieniami olejowymi nie składanymi ze sprężyną w całości ( podobno lepsze od oryginalnych składanych) i znowu porażka. Trochę się poprawiło na wolnych obrotach mniej kopci ale po dodaniu gazu niebieska chmura poza tym bardzo słaby jest, ciężko się wkręca w obroty i strzela w wydech.

Błędy

Funkcje rózne (K -> CAN (Diagnostyka do szyny danych) - Diagnostyka do
szyny danych)
Opis
01314
- Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika (Możliwe że od słabego aku wyskoczył?) osłabego aku
- Brak komunikacji
- Staly



00537 - Regulacja z sonda lambda
- Górna wartość wyłączenia
- Staly


Dodam przed składaniem mierzone były tłoki i tuleje sprawdzane luzy na prowadnikach, szczelność, planowanie. Po zdjęciu kolektora wydechowego tylko kanał pierwszego cylindra jest zawsze mokry.



Możliwe że jest jakieś pęknięcie w głowicy i przedostaje się olej ?
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2014-08-20, 15:45

pierwszy błąd mówi nam o uszkodzeniu sterownika silnika, albo o ewentualnych zakłóceniach w komunikacji z nim, drugi mówi o nieprawidłowym spalaniu, trzebaby podejrzeć wartości w blokach pomiarowych, temperaturę silnika, stft, ltft, spradzić czy sonda lambda próbkuje
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
dobolsgarage
Początkujący
Posty:62
Rejestracja:2014-07-29, 08:04
Lokalizacja:Poznań
Kontakt:

2014-08-20, 21:16

Posprawdzaj czy przykręciłes wszystkie masy. Przez ich brak może tez wywalac kosmiczne błedy.
Strzelanie w wydech to zapłon.
Jak wyżej posprawdzaj masy.
Napisz czy pomogło i będziemy myslec dalej.
Obrazek
Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-21, 19:03

Wszystko przykręcone w dodatku dałem nowy przewód masowy między karoserią a silnikiem.

Możliwe że to od któregoś przewodu zapłonowego?
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2014-08-22, 15:34

druga sprawa to to że jeśli cylindry są owalne to wymiana pierścieni na nic
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
dobolsgarage
Początkujący
Posty:62
Rejestracja:2014-07-29, 08:04
Lokalizacja:Poznań
Kontakt:

2014-08-22, 21:05

Przewód zapłonowy nie będzie przyczyną tych bledow. Sprawdz jeszcze masę przy ECU.
Tak jak pisze arni
Obrazek
Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-23, 21:09

Przestał dymić!!!

po przejechaniu 40km, nie wiem czy musiał się wydech wypalić czy pierścienie się ułożyły ale tak czy owak nie dymi.
ale pozostał problem że jest bardzo słaby
dobolsgarage pisze:Przewód zapłonowy nie będzie przyczyną tych bledow. Sprawdz jeszcze masę przy ECU.
Tak jak pisze arni
W którym miejscu się to sprawdza, który pin?
Awatar użytkownika
dobolsgarage
Początkujący
Posty:62
Rejestracja:2014-07-29, 08:04
Lokalizacja:Poznań
Kontakt:

2014-08-24, 08:24

To nie pin a przewód ,który jest przykrecony do obudowy kompa. Spróbuj dołożyć masę. Kawalek przewodu przykrec do budowy lub kosza od ECU i do punktu masowego.
Masz czym odczytać bledy?
Obrazek
Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-27, 18:04

dobolsgarage pisze:To nie pin a przewód ,który jest przykrecony do obudowy kompa. Spróbuj dołożyć masę. Kawalek przewodu przykrec do budowy lub kosza od ECU i do punktu masowego.
Masz czym odczytać bledy?
Zrobiłem tak jak pisałeś i nic to nie dało.

mam autocom'a i polskiego vag'a

Wymieniłem przewody i moduł zapłonowy i sonda się już nie pojawia.
po tym zabiegu lepiej się wkręca i trochę mocniejszy jest ale czasami szarpie i to tak ma do 3000obr/min. Poza tym niema wolnych obrotów poniżej 1100obr/min rzuca nim, obroty falują

Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2014-08-28, 06:12

żuca nim tzn tak jakby nie palił na jeden garczek??
A przepustnica pracuje reguluje wolne obroty czy raczej stoi jak ta pi...
A co z rozrządem na pewno nikt nie walną się o ząbek???
Który to jest rocznik auta ?? Jest jeszcze na aparacie zapłonowym czy module jedno punktowy wtrysk czy wielopunkt??
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-28, 08:40

dawid2110 pisze:żuca nim tzn tak jakby nie palił na jeden garczek??
A przepustnica pracuje reguluje wolne obroty czy raczej stoi jak ta pi...
A co z rozrządem na pewno nikt nie walną się o ząbek???
Który to jest rocznik auta ?? Jest jeszcze na aparacie zapłonowym czy module jedno punktowy wtrysk czy wielopunkt??

przepustnica reguluje (sam sobie podnosi obr) właściwie to tam jest taka gruszka na podciśnienie i ona steruje obr.
Rozrząd jest 100% dobrze.
2000, jest na module i wielopunkt
Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-29, 19:35

Za uwarzyłem że jak zdejmę klemę na dłużej (ok. 15min) to chodzi idealnie ale czym dłużej pracuje tym jest coraz gorzej.
Awatar użytkownika
dobolsgarage
Początkujący
Posty:62
Rejestracja:2014-07-29, 08:04
Lokalizacja:Poznań
Kontakt:

2014-08-29, 21:18

Resetuję się komp
Obrazek
Awatar użytkownika
henryk
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty:302
Rejestracja:2012-11-12, 15:52
Lokalizacja:podkarpackie

2014-08-30, 06:13

dobolsgarage pisze:Resetuję się komp
Dokładnie a potem łapie jakieś błędy. Wejdz w parametry i zobacz czy tam jest dobrze.
Jak mogę to pomogę :)
Awatar użytkownika
matiz125
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-08-19, 21:19

2014-08-30, 09:20

Z błędów to na gazie łapie sondę.
Parametrów to autocom żadnych nie czyta a polski vag niby jakieś widzi ale są przełamania np: obroty 33 i nic się nie zmienia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen”