Witam posiadam Fiat uno rok 97 silnik 1.0 z lpg. Mam taki problem samochód raz pali raz nie czasami jest tak że przychodzę jak jest zimny i nie pali nie ma szans na niczym ani benzynie a ni gazie nawet nic nie łapie. Przychodzę za jakiś czas pali idealnie. Tak samo gdzieś nim jadę stawiam na parkingu gaszę,przychodzę za 5 min i znów to samo nie pali na niczym nawet nie łapie. Czekam jakiś czas (różnie 5 min albo dopiero po paru godzinach) i znów pali idealnie.
Mam tak kilka razy w tygodniu. W czasie jazdy nic nie gaśnie chodzi idealnie. Czy to wina iskry że raz jest a raz nie ma i co to może być uszkodzone z takimi objawami??
Problem z Fiatem Uno. Dla dobrego mechanika.
Moderator:raptus1984
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Może być kilka przyczyn zaczął bym od czujnika położenia wału lub stacyjki.
Nie ma iskry gdy nie odpala. Cewka to raczej nie jest no bo tam to jedynie może się zwój zerwać i tyle no to wtedy już by nic nie chodziło w ogóle. Nie wiem czy nie jest to wina może modułu zapłonowego. Stacyjka chyba powinna być dobra bo jak przekręcam no to wszystko się włącza jak należy i rozrusznikiem też kręci normalnie...
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
cewka może mieć przebicie międzyzwojowe, czujnik halla sprawdza się oscyloskopem a jak nie masz to diodą led ale najlepiej oscylem
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Również obstawiałbym czujnik halla w tych autach mówiąc prawdę często zdarzają się takie cuda idź do dobrego elektromechanika on ci to zrobi lub poczytaj w necie jak to naprawić kolega u góry mówił o oscyloskopie powiem że to dobra metoda nawet raz sam tak sprawdzałem a jeśli już ci to nie wyjdzie kub sobie nowy czujnik najprościej
Nie mam tu zegara od obrotów.od immo teŻ nie mam kontrolki. Rozmawiałem ostatnio też z jednym mechanikiem i mówi że faktycznie może być to czujnik halla. Tak samo jak i moduł zapłonowy. Kiedyś miałem skuter i działy się praktycznie te same objawy i winny był moduł. Niby to jest samochód nie skuter.. no ale zasada działania podobna