Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Problem z Fiatem Uno. Dla dobrego mechanika.

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
ramzes123
User
User
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-04, 17:25

2013-07-19, 18:24

Witam posiadam Fiat uno rok 97 silnik 1.0 z lpg. Mam taki problem samochód raz pali raz nie czasami jest tak że przychodzę jak jest zimny i nie pali nie ma szans na niczym ani benzynie a ni gazie nawet nic nie łapie. Przychodzę za jakiś czas pali idealnie. Tak samo gdzieś nim jadę stawiam na parkingu gaszę,przychodzę za 5 min i znów to samo nie pali na niczym nawet nie łapie. Czekam jakiś czas (różnie 5 min albo dopiero po paru godzinach) i znów pali idealnie.
Mam tak kilka razy w tygodniu. W czasie jazdy nic nie gaśnie chodzi idealnie. Czy to wina iskry że raz jest a raz nie ma i co to może być uszkodzone z takimi objawami??
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty: 1685
Rejestracja: 2010-03-11, 13:54
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

2013-07-19, 18:43

Może być kilka przyczyn zaczął bym od czujnika położenia wału lub stacyjki.
Awatar użytkownika
ramzes123
User
User
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-04, 17:25

2013-07-19, 19:18

Tutaj jest aparat zapłonowy nie ma czujnika położenia wału. ;)
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2013-07-19, 20:27

nie ma czujnika wału ale jest czujnik hala w aparacie zapłonowym. Gdy nie odpala to jest iskra czy nie ma
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
ramzes123
User
User
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-04, 17:25

2013-07-20, 10:53

Nie ma iskry gdy nie odpala. Cewka to raczej nie jest no bo tam to jedynie może się zwój zerwać i tyle no to wtedy już by nic nie chodziło w ogóle. Nie wiem czy nie jest to wina może modułu zapłonowego. Stacyjka chyba powinna być dobra bo jak przekręcam no to wszystko się włącza jak należy i rozrusznikiem też kręci normalnie...
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 713
Rejestracja: 2012-02-17, 20:22
Lokalizacja: PZ

2013-07-20, 13:10

cewka może mieć przebicie międzyzwojowe, czujnik halla sprawdza się oscyloskopem a jak nie masz to diodą led ale najlepiej oscylem
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
bee1q1
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-25, 14:15
Lokalizacja: Wrocław

2013-07-21, 08:42

Również obstawiałbym czujnik halla w tych autach mówiąc prawdę często zdarzają się takie cuda idź do dobrego elektromechanika on ci to zrobi lub poczytaj w necie jak to naprawić kolega u góry mówił o oscyloskopie powiem że to dobra metoda nawet raz sam tak sprawdzałem a jeśli już ci to nie wyjdzie kub sobie nowy czujnik najprościej :D
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2013-07-21, 09:47

zaobserwuj czy jak kręcisz rozrusznikiem obrotomierz sie podnosi. A od immo to jest w uno kontrolka???
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
ramzes123
User
User
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-04, 17:25

2013-07-21, 11:25

Nie mam tu zegara od obrotów.od immo teŻ nie mam kontrolki. Rozmawiałem ostatnio też z jednym mechanikiem i mówi że faktycznie może być to czujnik halla. Tak samo jak i moduł zapłonowy. Kiedyś miałem skuter i działy się praktycznie te same objawy i winny był moduł. Niby to jest samochód nie skuter.. no ale zasada działania podobna
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”