Wiatam
Wie ktos jak sprawdzic czujnik Abs ??
Komputer podaje mi blad lewego kola i zwarcie.
hyundai coupe abs
Moderator:raptus1984
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Zmierz omomierzem.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
Samo mierzenie oporności nie da pełnej odpowiedzi.
Jaki masz rodzaj czujnika , może być uszkodzenie elektryczne lub mechaniczne . Dobrym sposobem jest badanie oscyloskopem, ja czasami tak robię .
Prosty test , trzeba podnieść przednie lub tylne kola i przy podłączonym oscyloskopie sprawdzić napięcie jakie jest podczas obracania koła rzekomo uszkodzonej strony i porównać te wartości z drugą stroną i pozostałymi czujnikami . Jednocześnie widzisz ten wykres.
Jeśli wartości odbiegają od siebie lub na jednym czujniku ich niema to świadczy o uszkodzeniu czujnika lub przerwy w obwodzie . Może też odległość od pierścienia jest za duża , po jeździe po naszych ulicach.
Jaki masz rodzaj czujnika , może być uszkodzenie elektryczne lub mechaniczne . Dobrym sposobem jest badanie oscyloskopem, ja czasami tak robię .
Prosty test , trzeba podnieść przednie lub tylne kola i przy podłączonym oscyloskopie sprawdzić napięcie jakie jest podczas obracania koła rzekomo uszkodzonej strony i porównać te wartości z drugą stroną i pozostałymi czujnikami . Jednocześnie widzisz ten wykres.
Jeśli wartości odbiegają od siebie lub na jednym czujniku ich niema to świadczy o uszkodzeniu czujnika lub przerwy w obwodzie . Może też odległość od pierścienia jest za duża , po jeździe po naszych ulicach.
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Du-Di, przecież to na jedno wyjdzie. Wypnij z uszkodzonego wtyczkę zmierz oporność, potem zmierz dobrego i będziesz miał porównanie. Jeśli test pokaże to samo, to musisz się zagłębić w elektrykę.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
weź obetnij kabel przy samym czujniku, wtedy zmierz bo może w środku kabel sparciał, miałem taki przypadek
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
O niczego innego nie pasuje. Raz pociąłem całą zwrotnicę żeby stary odzyskać. Bo płacić około 400zł za nowy...
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
no a czujnik pomierzyłeś przy samym sterowniku?
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
nie jest sprawny na 100 % tylko na 50 % bo wykonałeś badanie czujnika na 50 %, oporność to nie wszystko, jeśłi nie masz oscyloskopu to go nie pomierzysz dobrze ale chociaż pomierz voltomierzem ustawionym na napięcie zmienne i porównaj z pozostałymi czujnikami kulając kołem albo najlepiej przedłuż kable i sie przejedz autem z kims mierząc je na żywo. Ja w autobusach mam ułatwione zadanie bo sterownik ABS jest w środku w aucie
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
czujnik sprawdzielm przez program podczas jazdy pokazuje predkosc jak reszta kol czyli jest dobry
Zostal mi tyko jeden blad i nie mam pojecia gdzie tego szukac ;/ \
"obwód zabezpieczajacy otwarty lub zwarcie "
nie wiem gdzie tego szukac ani do czego to sie odnosi ;/
ma ktos jakis pomysl co moge sprawdzic
Zostal mi tyko jeden blad i nie mam pojecia gdzie tego szukac ;/ \
"obwód zabezpieczajacy otwarty lub zwarcie "
nie wiem gdzie tego szukac ani do czego to sie odnosi ;/
ma ktos jakis pomysl co moge sprawdzic