Samo mierzenie oporności nie da pełnej odpowiedzi.
Jaki masz rodzaj czujnika , może być uszkodzenie elektryczne lub mechaniczne . Dobrym sposobem jest badanie oscyloskopem, ja czasami tak robię .
Prosty test , trzeba podnieść przednie lub tylne kola i przy podłączonym oscyloskopie sprawdzić napięcie jakie jest podczas obracania koła rzekomo uszkodzonej strony i porównać te wartości z drugą stroną i pozostałymi czujnikami . Jednocześnie widzisz ten wykres.
Jeśli wartości odbiegają od siebie lub na jednym czujniku ich niema to świadczy o uszkodzeniu czujnika lub przerwy w obwodzie . Może też odległość od pierścienia jest za duża , po jeździe po naszych ulicach.
A jak zmierzyc to omomierzem Na kostce ktora podlaczam do czujnika na jednym kablu do masy jest 5v a na drugim nic a po podlaczeniu czujnika nic nie pokazywalo
Czyli bedzie czujnik uszkodzony
Du-Di, przecież to na jedno wyjdzie. Wypnij z uszkodzonego wtyczkę zmierz oporność, potem zmierz dobrego i będziesz miał porównanie. Jeśli test pokaże to samo, to musisz się zagłębić w elektrykę.
prawy abs jest uszkodzony :/ sprawdzilem opornosc na drugim ;/
Boli mnie to troche bo tani czujnik nie jest i zabardzo go tez nie ma ;/
Wicie moze czy od czegos innego nie pasuje
czujnik abs sprawdzilem jest sprawny prad tez dochodzi ale ciagle wystepuje mi blad tego kola ;/ i do tego zwarcie jakies pokazuje ;/ ma ktos jakis pomysl na to
czujnik jest w 100% sprawny kable do sterownika Abs tez sa cale i nie sa nigdzie po drodze przerwane . opornosc tez jest dobra a abs dalej sie swieci ;/
nie jest sprawny na 100 % tylko na 50 % bo wykonałeś badanie czujnika na 50 %, oporność to nie wszystko, jeśłi nie masz oscyloskopu to go nie pomierzysz dobrze ale chociaż pomierz voltomierzem ustawionym na napięcie zmienne i porównaj z pozostałymi czujnikami kulając kołem albo najlepiej przedłuż kable i sie przejedz autem z kims mierząc je na żywo. Ja w autobusach mam ułatwione zadanie bo sterownik ABS jest w środku w aucie
czujnik sprawdzielm przez program podczas jazdy pokazuje predkosc jak reszta kol czyli jest dobry
Zostal mi tyko jeden blad i nie mam pojecia gdzie tego szukac ;/ \
"obwód zabezpieczajacy otwarty lub zwarcie "
nie wiem gdzie tego szukac ani do czego to sie odnosi ;/
ma ktos jakis pomysl co moge sprawdzic