Jednopunkt a wielopunkt
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Monowtrysk jest to wtrysk jednopunktowy, czyli jeden wtrysk na wszystkie cylindry,paliwo w kolektorze miesza sie z powietrzem i jest zasysana do cylindrów.Wielopunkt to znaczy że każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz.A common rail jest stosowany w silnikach diesla jest to wtrysk bezposredni nie tak jak w zwykłych dieslach w których jest pompa i tłoczy paliwo osobno na każdy wtryskiwacz tylko w common rail jest wykorzystana pompa wysokociśnieniowa która tłoczy paliwo do tzw. listwy zasilającej która jest wspólna dla wszystkich cylindrów.Najlepiej zademonstrują Ci to rysunki które na pewno znajdziesz w google.
- CZESIO1958
- Początkujący
- Posty:40
- Rejestracja:2010-04-23, 20:21
Co do diesli dodam jeszcze że w normalnym kolejność wtrysku sterowana jest z pompy .A w comonraylu sa tzw. pompo wtryskiwacze i one sa sterowane ..
Jest jeszcze temat wtryski pośredniego (komory wstępne) ale to w starszych modelach.
Jest jeszcze temat wtryski pośredniego (komory wstępne) ale to w starszych modelach.
CR i PD to całkiem co innego, to tylko debilny wymysł grupy VAG te pompowtryskiwacze.CZESIO1958 pisze:A w comonraylu sa tzw. pompo wtryskiwacze i one sa sterowane ..
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
VW lubi eksperymentować i później wyciągać ludziom z kieszeni pieniążki
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
Po to na VW eksperymentują żeby do Audi już wsadzać to co sprawdzone. Ale niestety i do nich te beznadziejne PD wsadzili.carlos223223 pisze:VW lubi eksperymentować i później wyciągać ludziom z kieszeni pieniążki
Chociaż trzeba przyznać że jako jedynym w miarę udane im wyszły benzyniaki na bezpośrednim wtrysku. Bo w innych markach to strasznie awaryjne.
- CZESIO1958
- Początkujący
- Posty:40
- Rejestracja:2010-04-23, 20:21
Możliwe ze ciut namieszalem z tymi pompowtryskiwaczam ale ...
Byly silniki Diesla dwósów z pompowtryskiwaczami.
Blus byl w tym że pompa dawała ciśnienie cały czas a wałek rozrzadu mial krzywki tylko do sterowania wtryskiem. Ktoś powie dwósow z walkiem ano tak było.
Byl też diesel z obcym zaplonem od żarnika np. Lanz Buldog lub Ursus C45.
Najperw lampa lutowniczą rozgrzewalo się zarnik a potem krecilo kierownicą zainstalowaną zamiast korby
Byly silniki Diesla dwósów z pompowtryskiwaczami.
Blus byl w tym że pompa dawała ciśnienie cały czas a wałek rozrzadu mial krzywki tylko do sterowania wtryskiem. Ktoś powie dwósow z walkiem ano tak było.
Byl też diesel z obcym zaplonem od żarnika np. Lanz Buldog lub Ursus C45.
Najperw lampa lutowniczą rozgrzewalo się zarnik a potem krecilo kierownicą zainstalowaną zamiast korby