Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

Jednopunkt a wielopunkt

Awatar użytkownika
młody
User
User
Posty:1
Rejestracja:2012-07-18, 20:06

2012-07-18, 20:08

Witam jestem początkujący i mam kilka pytań co to znaczy ze auto jest na jednopunkcie a co to znaczy ze na wielopunkcie , słyszałem też monowtrysk , comon rail i chce żebyście mi wytłumaczyli co to znaczy i jakie jeszcze rodzaje są wyróżniane ??
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2012-07-18, 20:29

Monowtrysk jest to wtrysk jednopunktowy, czyli jeden wtrysk na wszystkie cylindry,paliwo w kolektorze miesza sie z powietrzem i jest zasysana do cylindrów.Wielopunkt to znaczy że każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz.A common rail jest stosowany w silnikach diesla jest to wtrysk bezposredni nie tak jak w zwykłych dieslach w których jest pompa i tłoczy paliwo osobno na każdy wtryskiwacz tylko w common rail jest wykorzystana pompa wysokociśnieniowa która tłoczy paliwo do tzw. listwy zasilającej która jest wspólna dla wszystkich cylindrów.Najlepiej zademonstrują Ci to rysunki które na pewno znajdziesz w google.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2010-04-23, 20:21

2012-07-19, 08:20

Co do diesli dodam jeszcze że w normalnym kolejność wtrysku sterowana jest z pompy .A w comonraylu sa tzw. pompo wtryskiwacze i one sa sterowane ..
Jest jeszcze temat wtryski pośredniego (komory wstępne) ale to w starszych modelach.
zico

2012-07-19, 21:41

CZESIO1958 pisze:A w comonraylu sa tzw. pompo wtryskiwacze i one sa sterowane ..
CR i PD to całkiem co innego, to tylko debilny wymysł grupy VAG te pompowtryskiwacze.
Awatar użytkownika
carlos223223
Automistrz
Posty:371
Rejestracja:2012-02-19, 12:48
Lokalizacja:Włocławek

2012-07-20, 14:26

VW lubi eksperymentować i później wyciągać ludziom z kieszeni pieniążki <bije>
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2012-07-20, 14:34

Taka jest polityka ale chyba nie tylko vw tylko ogólnie koncernów samochodowych
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
zico

2012-07-20, 15:16

carlos223223 pisze:VW lubi eksperymentować i później wyciągać ludziom z kieszeni pieniążki
Po to na VW eksperymentują żeby do Audi już wsadzać to co sprawdzone. :) Ale niestety i do nich te beznadziejne PD wsadzili.
Chociaż trzeba przyznać że jako jedynym w miarę udane im wyszły benzyniaki na bezpośrednim wtrysku. Bo w innych markach to strasznie awaryjne.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2010-04-23, 20:21

2012-07-20, 16:12

Możliwe ze ciut namieszalem z tymi pompowtryskiwaczam ale ...
Byly silniki Diesla dwósów z pompowtryskiwaczami.
Blus byl w tym że pompa dawała ciśnienie cały czas a wałek rozrzadu mial krzywki tylko do sterowania wtryskiem. Ktoś powie dwósow z walkiem :D ano tak było.
Byl też diesel z obcym zaplonem od żarnika np. Lanz Buldog lub Ursus C45.
Najperw lampa lutowniczą rozgrzewalo się zarnik a potem krecilo kierownicą zainstalowaną zamiast korby :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Młody mechanik”