[problemy techniczne] Zapalajaca Sie kontrolka siwec zarowyc
Moderator:raptus1984
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
czyszczenie nie pomogło czyli albo kable, TPS, pedał gazu elektroniczny (jesli jest) albo ogólnie zespół przepustnicy
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
dzwoniłeś instalacje do sterownika tak??? Jeśli tak to potencjometr przepustnicy zdechł lub cała przepustnica
Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Zmierzyć rezystancję między kołkiem dodatnim i ujemnym wtyczki czujnika. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie między zaciskiem dodatnim wtyczki i biegunem ujemnym akumulatora. Powinno odpowiadać 5 V. Jeśli tak nie jest, sprawdzić najpierw okablowanie i następnie sterownik. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy i sterownika. Zmierzyć rezystancję między wszystkimi zaciskami wtyczki i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Wszystkie trzy wartości powinny wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika położenia: Przyłączyć oscyloskop do kołka przewodu sygnałowego sterownika i do masy. Włączyć zapłon i wcisnąć pedał gazu i zwolnić. Porównać z przedstawionym zakresem. Można także użyć woltomierza. Porównać z przedstawioną cechą.
Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Zmierzyć rezystancję między kołkiem dodatnim i ujemnym wtyczki czujnika. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie między zaciskiem dodatnim wtyczki i biegunem ujemnym akumulatora. Powinno odpowiadać 5 V. Jeśli tak nie jest, sprawdzić najpierw okablowanie i następnie sterownik. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy i sterownika. Zmierzyć rezystancję między wszystkimi zaciskami wtyczki i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Wszystkie trzy wartości powinny wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika położenia: Przyłączyć oscyloskop do kołka przewodu sygnałowego sterownika i do masy. Włączyć zapłon i wcisnąć pedał gazu i zwolnić. Porównać z przedstawionym zakresem. Można także użyć woltomierza. Porównać z przedstawioną cechą.
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
najlepiej to dorwać inne auto z tym samym silnikiem i przekładka części wtedy nie ładujeszs sie w koszty i szybko zlokalizujesz zepsutą część . A wtyczka od sterownika silnika nie zaśnidziała??? Bo sirius 32 a pewnie masz taki sterownik lubi zgnić lub się popsuć . A co do czujnika przepustnicy mieżyłęś jego rezystancje na zamkniętej przepustnicy i na otwartej na maksa?????
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
ja tego nie robilem. auto bylo u elekrtyka i mowil ze to przepustnica. ale sam juz nie wiem. o ktora wtyczke Ci chodzidawid2110 pisze:najlepiej to dorwać inne auto z tym samym silnikiem i przekładka części wtedy nie ładujeszs sie w koszty i szybko zlokalizujesz zepsutą część . A wtyczka od sterownika silnika nie zaśnidziała??? Bo sirius 32 a pewnie masz taki sterownik lubi zgnić lub się popsuć . A co do czujnika przepustnicy mieżyłęś jego rezystancje na zamkniętej przepustnicy i na otwartej na maksa?????
Raczej nie. No to skoro tak elektryk powiedział to trzeba uwierzyć w jego fachowość i kupić przepustnicę . Chodzi mi o wtyczkę od sterownika silnika . A i radziłbym może jeszcze przedzwonić samemu instalację między sterownikiem silnika a przepustnicą
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo