Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

[problemy techniczne] Zapalajaca Sie kontrolka siwec zarowyc

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-02, 18:19

Posiadam renault clio 1.2(benzyna) rocznik 2001. Gdy auto sie zagrzeje zalacza sie kontrolka swiec zarowych. Auto nie reaguje na gaz, obroty pulsuja. po odlaczeniu akumulatora wszystko wraca do normy na moment.co to moze byc??
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-06-02, 18:21

Kolego musisz zacząć od diagnostyki komputerem to powinno wszystko wyjaśnić
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-02, 18:36

dawid2110 pisze:Kolego musisz zacząć od diagnostyki komputerem to powinno wszystko wyjaśnić
byl podpięty. pokazal sie blad przepustncy. przepustnice czyscilem i nic
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-06-02, 18:46

No dobra ale błąd się skasował czy nie ???? Po skasowaniu pojawił się ponownie???
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-02, 18:48

byl kasowany, ciągle dzieje się to samo
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 713
Rejestracja: 2012-02-17, 20:22
Lokalizacja: PZ

2012-06-02, 19:28

czyszczenie nie pomogło czyli albo kable, TPS, pedał gazu elektroniczny (jesli jest) albo ogólnie zespół przepustnicy
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-02, 19:45

arnipoznań pisze:czyszczenie nie pomogło czyli albo kable, TPS, pedał gazu elektroniczny (jesli jest) albo ogólnie zespół przepustnicy
kable juz sprawdzalem. wtyczki tez, jeszcze potencjometr pedalu gazu musze sprawdzic
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-06-03, 07:35

dzwoniłeś instalacje do sterownika tak??? Jeśli tak to potencjometr przepustnicy zdechł lub cała przepustnica

Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Zmierzyć rezystancję między kołkiem dodatnim i ujemnym wtyczki czujnika. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie między zaciskiem dodatnim wtyczki i biegunem ujemnym akumulatora. Powinno odpowiadać 5 V. Jeśli tak nie jest, sprawdzić najpierw okablowanie i następnie sterownik. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy i sterownika. Zmierzyć rezystancję między wszystkimi zaciskami wtyczki i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Wszystkie trzy wartości powinny wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika położenia: Przyłączyć oscyloskop do kołka przewodu sygnałowego sterownika i do masy. Włączyć zapłon i wcisnąć pedał gazu i zwolnić. Porównać z przedstawionym zakresem. Można także użyć woltomierza. Porównać z przedstawioną cechą.
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-03, 09:27

dawid2110 pisze:
dawid2110
Czy są jakieś inne możliwości?
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-03, 10:36

bo wszystko wyglada ok . ale ciagle to samo. moze sprobuje wymienic ta wtyczke bo wczesniej bylo cos z nia robione i byl spokoj przez pare miesiecy.
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-06-03, 11:15

najlepiej to dorwać inne auto z tym samym silnikiem i przekładka części wtedy nie ładujeszs sie w koszty i szybko zlokalizujesz zepsutą część . A wtyczka od sterownika silnika nie zaśnidziała??? Bo sirius 32 a pewnie masz taki sterownik lubi zgnić lub się popsuć . A co do czujnika przepustnicy mieżyłęś jego rezystancje na zamkniętej przepustnicy i na otwartej na maksa?????
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-03, 11:29

ja tego nie robilem. auto bylo u elekrtyka i mowil ze to przepustnica. ale sam juz nie wiem. o ktora wtyczke Ci chodzi ??
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-03, 11:42

a moze byc to czujnik temperatury powietrza dolotowego??
Awatar użytkownika
mati358
User
User
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-02, 18:13

2012-06-03, 14:23

dawid2110 pisze:najlepiej to dorwać inne auto z tym samym silnikiem i przekładka części wtedy nie ładujeszs sie w koszty i szybko zlokalizujesz zepsutą część . A wtyczka od sterownika silnika nie zaśnidziała??? Bo sirius 32 a pewnie masz taki sterownik lubi zgnić lub się popsuć . A co do czujnika przepustnicy mieżyłęś jego rezystancje na zamkniętej przepustnicy i na otwartej na maksa?????
ja tego nie robilem. auto bylo u elekrtyka i mowil ze to przepustnica. ale sam juz nie wiem. o ktora wtyczke Ci chodzi ??
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty: 771
Rejestracja: 2012-02-25, 17:07
Lokalizacja: Kielce

2012-06-03, 14:32

Raczej nie. No to skoro tak elektryk powiedział to trzeba uwierzyć w jego fachowość i kupić przepustnicę . Chodzi mi o wtyczkę od sterownika silnika . A i radziłbym może jeszcze przedzwonić samemu instalację między sterownikiem silnika a przepustnicą
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”