Witam!
Koledzy mam problem ze swoją vectra B rocznik 2000 silnik Y16XE. Mianowicie problem zaczął się jakieś kilka miesięcy temu. Jechałem na trasie Gdańsk-Warszawa nagle okazało się ze auto nie utrzymuje niskich obrotów i nie wszystkie cylindry pracują, więc starałem sie trzymać go na wysokich żeby jakoś dojechać. Nie udało sie na jednym ze skrzyżowań auto zgasło i już nie odpaliło. Laweta i dom. Wymieniłem cewke i świecebo tak doradził mechanik po diagnostyce. Przez kilka miesiecy miałem spokój jednak teraz objawy wróciły. Samochód ma problem z odpalenie kręci dłużej niż zawsze. Nie zależnie od dnia raz odpali a raz nie, niekiedy jest niby wszystko ok, a niekiedy odpali normalnie ale już w czasie jazdy gdy spadną obroty samoczynnie gaśnie. Zauważyłem tez coś ciekawego, przekręcam stacyjkę rozrusznik kreci ze 2 sekundy i samochód odpala po zgaszeniu prubóję ponownie przekręcam kluczyk rozrusznik kreci i w tym momencie wciskam gaz do podłogi. Samochód odpala i strasznie trzęsie utrzymując niskie i nierówne obroty, gdy puszcze gaz od razu gaśnie. Dodam że samochód jest również na gaz ale nie zależnie czy to na gazie czy na benzynie objawy są takie same. Proszę o pomoc, odpowiem na wszystkie pytania, które mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
Pozdrawiam.
Problem z niskimi obrotami i odpalaniem
Moderator:raptus1984
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
A przewody zapłonowe były wymieniane ? Był podłączony pod komputer
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Wykonywałem wcześniej diagnostykę. Wiadomo komputer nie pokazał jednoznacznie kłopotu z cewką ale mechanik miał na zakładzie swoją i po sprawdzeniu wyszło, że cewka dlatego wymieniałem razem ze świecami. A teraz na komputerze nie byłem jeszcze bo jestem pewien ze pokaze to samo.
Nie mam u siebie typowych przewodów tylko listwe.
Nie mam u siebie typowych przewodów tylko listwe.
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Podejrzewam, że te objawy spowodowane są tym ze ta listwa już może szwankować tylko szukam przyczyny przez którą ta listwa się psuje.
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Filtr byl wymieniany niedawno, dziś samochód idzie do elektryka zobaczymy co powie.
podejrzewam że na 100 sterownik silnika i jeśli skończyło się tylko na cewce problem wróci . Druga sprawa to taka że chińskie cewki mają strasznie krótką żywotność i czasem lepsza używka niż byle jaki zamiennik
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Bylem u elektryka podłączył komputer usunął błedy wiem ze cos z immobilajzerem ale poza tym nic nie powiedział a zapomnialem sie dopytać ale samochod chodzil dobrze minęły 2 dni i znowu to samo z tym ze jak juz odpali to jeden gar nie chodzi i trzesie strasznie. Wychodzi na to ze nie mam w okolicy dobrego mechanika bo kazdy chciałby po kolei wszystko wymieniac. Dajcie jakies sugestie kazda podpowiedź sie dla mnie liczy bo bede bral to pod uwage
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Wydaje mi sie, ze cos pali mi ta listwe tzn cewke. Tylko co to moze byc? Dajcie jakies możliwości. Przez co ona moze nawalac?
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Mechanik powiedzial ze wgral nowe mapy i cos tam z imobilajzerem. Ja mu juz wczesniej mowilem o tym komputerze sterujacym silnikiem ale nic nie mowil na ten temat a tez nie chce go pouczac
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Cewka jest nowa ale nie ori przykrecona dokladnie zadnych pekniec nie widac. Szukac uzywanej i ori cewki?
- witkowski.jakub
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2015-04-14, 18:45
- Lokalizacja:Mława
Mechanik zalatwi mi drugi sterownik z pastylka i ori cewke i wymienimy zobaczymy czy pomoze. Za dwa dni napisze co i jak