Bercik
Z instalacją jest tak, że wersja Club nie posiada np.: instalcji lusterek, intalacji halogenów przeciwmgielnych, instalacji tempomatu. Ja sobie to wszystko do Club'a dokładałem. Owszem bezpieczniki w wewnętrznej skrzynce były ale przekaźniki nie. Do halogenów w skrzynce przy silniku brak instalacji bezpiecznika i przekaźnika - trzeba było dorobić.
Tak więc na mój gust to różnice pomiędzy Clubem a wyższymi wersjami w zakresie instalacji są duże.
Co innego z komputerem. Wygląda na to że ma już zaprogramowaną np. funkcję tempomatu. Ponieważ część instalcji istnieje. Nie wydaje mi się aby była to tylko kwestia wymiany zegarów, bo raczej one służą do wyświetlenia załączonego tempomatu (kontrolki).
Jeśli chodzi o podgrzewane fotele to jeszcze tego tematu nie badałem. Wydaje się że mata grzejna jest zaszyta w fotelu, brak oczywiście przełączników grzania i chyba brak instalcji do foteli. Nie wiem co z bezpiecznikami i ewentualnym przekaźnikiem jeśli jest wymagany.
Suzuki Swift MK7 demontaż kierownicy
Moderator:raptus1984
Jeśli jeszcze nie zmieniłeś manetki wycieraczek ze standardu na manetkę z regulowaną częstotliwością ta jest to najprostsza zmiana. Wystarczy odkręcić osłony kolumny kierownicy, rozłączyć elektrycznie, wymienić manetki, złożyć i działa.
To też uzupełniłem w swoim Club'ie
To też uzupełniłem w swoim Club'ie
Wiajcie,
Troszke odgrzebie temat, ale mam pytanko do zorientowanych w temacie.
Mam Swifta z 2012r. wesja Comfort.
Czy jeżeli kupię kierownice/przełączniki z tempomatem, wystarczy to zamontowac i będzie działać , czy potrzebne są większe zmiany ?
Pozdrawiam
Troszke odgrzebie temat, ale mam pytanko do zorientowanych w temacie.
Mam Swifta z 2012r. wesja Comfort.
Czy jeżeli kupię kierownice/przełączniki z tempomatem, wystarczy to zamontowac i będzie działać , czy potrzebne są większe zmiany ?
Pozdrawiam
DuroneK.
W pierwszej kolejności sprawdź okablowanie wtyczki do taśmy od strony instalacji pod kierownicą.
Ile jest przewodów dochodzących do wtyczki. Dla tempomatu potrzebne są 2przewody: jasnozielony z czerwonym paskiem oraz jasnobeżowy. Jeśli ich nie ma to trzeba je dołożyć. Wtedy musisz również sprawdzić ilu żyłowa jest taśma.
Czy w tej chwili masz jakiekolwiek przyciski sterujące na kierownicy (obsłga radia ii/lub telefonu)?
W pierwszej kolejności sprawdź okablowanie wtyczki do taśmy od strony instalacji pod kierownicą.
Ile jest przewodów dochodzących do wtyczki. Dla tempomatu potrzebne są 2przewody: jasnozielony z czerwonym paskiem oraz jasnobeżowy. Jeśli ich nie ma to trzeba je dołożyć. Wtedy musisz również sprawdzić ilu żyłowa jest taśma.
Czy w tej chwili masz jakiekolwiek przyciski sterujące na kierownicy (obsłga radia ii/lub telefonu)?
Witaj, jest w kierownicy obsluga radia jak to w wersji comfort.DragoKM pisze:DuroneK.
W pierwszej kolejności sprawdź okablowanie wtyczki do taśmy od strony instalacji pod kierownicą.
Ile jest przewodów dochodzących do wtyczki. Dla tempomatu potrzebne są 2przewody: jasnozielony z czerwonym paskiem oraz jasnobeżowy. Jeśli ich nie ma to trzeba je dołożyć. Wtedy musisz również sprawdzić ilu żyłowa jest taśma.
Czy w tej chwili masz jakiekolwiek przyciski sterujące na kierownicy (obsłga radia ii/lub telefonu)?
dzisiaj sciagnelem poduszke i niestety w samochodzie multifunkcja jest na inna kostke, niz ta ktora kupilem za grosze z tempomatem.
Czy musze szukac tasmy pod tempomat?
Nie kupowałem kierownicy, kupiłem tylko same przełączniki.DragoKM pisze:Wygląda na to że musisz kupić jeszcze taśmę z większą ilością żył.
Rozumiem jednocześnie że mocowanie Twojej poduszki pasuje do mocowania w kierownicy którą kupiłeś.
Czyli taśma pod tempomat i powinno wszystko hulać ?
Witam !
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie się podłącza kable od tempomatu ? Podobnie jak poprzednicy nie mam ich w wiązce pod kierownicą, muszę je dopiero doprowadzić, ale nie wiem skąd. DragoKM pisał, że przyłącza się je do wewnętrznej skrzynki bezpieczników, ale gdzie dokładnie ?
Mam swifta comfort z 2012 roku.
Bardzo bym prosił o jakąś informację, zdjęcie albo schemat jak doprowadzić brakujące przewody do tempomatu - bez tego jest to temat dla mnie nie do przejścia.
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie się podłącza kable od tempomatu ? Podobnie jak poprzednicy nie mam ich w wiązce pod kierownicą, muszę je dopiero doprowadzić, ale nie wiem skąd. DragoKM pisał, że przyłącza się je do wewnętrznej skrzynki bezpieczników, ale gdzie dokładnie ?
Mam swifta comfort z 2012 roku.
Bardzo bym prosił o jakąś informację, zdjęcie albo schemat jak doprowadzić brakujące przewody do tempomatu - bez tego jest to temat dla mnie nie do przejścia.
Witajcie.
Oczywiście pomogę w kwestii podpięcia tempomatu ale po Świętach. Mam zdjęcia i schemat więc myślę że to powinno wystarczyć.
Po ilości odsłon tego tematu widzę że cieszy się sporym zainteresowaniem . A może by tak po piwku?
Przy okazji: Wesołych Świąt
Oczywiście pomogę w kwestii podpięcia tempomatu ale po Świętach. Mam zdjęcia i schemat więc myślę że to powinno wystarczyć.
Po ilości odsłon tego tematu widzę że cieszy się sporym zainteresowaniem . A może by tak po piwku?
Przy okazji: Wesołych Świąt
Dzięki za odpowiedź Drago !
Mam nadzieję, że w świstaku sprzed liftu też wszystko będzie śmigać.
Przerabiałem już temat tempomatu w Hyundai'u i30cw (I generacji). Zasada działania podobna - też dodanie przycisków i pociągnięcie wiązki - tam wprost do ECU. Zadziałało od razu. Jak ktoś chętny - pomogę ;)
Tu pewnie sprawa będzie się mieć podobnie, ale bez schematu ani rusz...
Tak więc czekam na schemat i jakiś opis, zobaczymy co da się zrobić
Ode mnie także Wesołych Świąt !
Mam nadzieję, że w świstaku sprzed liftu też wszystko będzie śmigać.
Przerabiałem już temat tempomatu w Hyundai'u i30cw (I generacji). Zasada działania podobna - też dodanie przycisków i pociągnięcie wiązki - tam wprost do ECU. Zadziałało od razu. Jak ktoś chętny - pomogę ;)
Tu pewnie sprawa będzie się mieć podobnie, ale bez schematu ani rusz...
Tak więc czekam na schemat i jakiś opis, zobaczymy co da się zrobić
Ode mnie także Wesołych Świąt !
Swistak.
Załączam zdjęcia:
1. Wtyk od strony taśmy pod kierownicą z zaznaczonymi przewodami sterującymi tempomatem (beżowy i jasnozielony z czerwonym paskiem)
2. Wtyk do puszki bezpieczników z zaznaczonymi (jak wyżej) przewodami
3. Schemat skrzynki z zaznaczonym położeniem tego wtyku
Generalnie to każda wtyczka dochodząca do puszki jest inna (kolor, układ, ilość i wielkość pin'ów)
Mam nadzieję że to wszystko wyjaśnia.
Powodzenia Tobie i wszystkim co przeglądają ten temat.
Załączam zdjęcia:
1. Wtyk od strony taśmy pod kierownicą z zaznaczonymi przewodami sterującymi tempomatem (beżowy i jasnozielony z czerwonym paskiem)
2. Wtyk do puszki bezpieczników z zaznaczonymi (jak wyżej) przewodami
3. Schemat skrzynki z zaznaczonym położeniem tego wtyku
Generalnie to każda wtyczka dochodząca do puszki jest inna (kolor, układ, ilość i wielkość pin'ów)
Mam nadzieję że to wszystko wyjaśnia.
Powodzenia Tobie i wszystkim co przeglądają ten temat.