Jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia CR vivaro
Moderator:raptus1984
- diagnostic
- Początkujący
- Posty:75
- Rejestracja:2012-02-18, 11:09
Witam jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia common rail w oplu vivaro 1.9 DCI samochód nie odpala, chciał bym sprawdzić pompę, ciśnienie itd. ale nie wiem jak to zrobić.
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
komputerem się sprawdza jakie daje ciśnienie
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- diagnostic
- Początkujący
- Posty:75
- Rejestracja:2012-02-18, 11:09
Odpaliłem go pompując ręczną pompką paliwo potem juz pracował o własnych siłach i tak odpalił 2x a dzisiaj już nie odpala są jakieś błędy bo świeca się kontrolki dzisiaj sprawdzę i napisze jakie ma błędy.
najpierw dokładnie odczytaj błędy i zrób diagnostyke . Aby sprawdzić pompę w comonie potrzebne są komputer i specjalne zaślepki którymi zaślepia się wyjścia na wtryski a robi sie to tak:
zaślepiasz układ zostawiasz tylko przewód paliwowy między pompą a listwą wtryskową (jeśli posiada zawór bezpieczeństwa na listwie to go nie wykręcaj ) podłączasz komputer i kręcisz rozrusznikiem cisnienie powinno bardzo szybko wzrastać (i tu trzeba jeszcze znaleść info na jakim ciśnieniu otwierają sie zawory przelewowe bo nie wiem ile dokładnie jest w oplu)
w każdym bąć razie ciśnienie po zaprzestaniu kręcenia nie powinno spadać jeśli radykalnie spadnie to pompa lub zaworek w pompie do wymiany. Problemy z odpalaniem i złe ciścienia na listwie mogą powodować też przecieki we wtryskach nie koniecznie pompa
UWAGA PRACUJĄC PRZY UKLADACH WYSOKIEGO CISNIENIA ZACHOWAJ SZCZEGULNA CZYSTOSC WTRYSKI SA BARDZO CZULE NA ZABRUDZENIA!!!!
A i teoretycznie książka mówi że przewody paliwowe miedzy listwą wtryskową a wtryskami są jednorazowe i po odkręceniu powinno sie je wymienić na nowe
zaślepiasz układ zostawiasz tylko przewód paliwowy między pompą a listwą wtryskową (jeśli posiada zawór bezpieczeństwa na listwie to go nie wykręcaj ) podłączasz komputer i kręcisz rozrusznikiem cisnienie powinno bardzo szybko wzrastać (i tu trzeba jeszcze znaleść info na jakim ciśnieniu otwierają sie zawory przelewowe bo nie wiem ile dokładnie jest w oplu)
w każdym bąć razie ciśnienie po zaprzestaniu kręcenia nie powinno spadać jeśli radykalnie spadnie to pompa lub zaworek w pompie do wymiany. Problemy z odpalaniem i złe ciścienia na listwie mogą powodować też przecieki we wtryskach nie koniecznie pompa
UWAGA PRACUJĄC PRZY UKLADACH WYSOKIEGO CISNIENIA ZACHOWAJ SZCZEGULNA CZYSTOSC WTRYSKI SA BARDZO CZULE NA ZABRUDZENIA!!!!
A i teoretycznie książka mówi że przewody paliwowe miedzy listwą wtryskową a wtryskami są jednorazowe i po odkręceniu powinno sie je wymienić na nowe
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo