Technik pojazdów samochodowych egzamin czerwiec 2013
- czarny11086
- Początkujący
- Posty:30
- Rejestracja:2013-06-18, 10:43
- Lokalizacja:Włocławek
nigdzie nie było napisane zeby liczyć podatek Vat, a jeżeli byłoby napisane to było by też uwzględnione jaki podatek liczyć a tego nie było.
1,9 TDi 81kW 110km
- czarny11086
- Początkujący
- Posty:30
- Rejestracja:2013-06-18, 10:43
- Lokalizacja:Włocławek
a po drugie podłączenie było w przeglądzie po 40,000 więc ja to odbieram tak ze to było wliczone w cenę.
1,9 TDi 81kW 110km
Były w arkuszu podane instrukcje co trzeba robic, przy danym przebiegu? Czy musiales to wiedziec?czarekn pisze:Właśnie wracam z egzaminu, miałem zestaw 3, silnik 1.6, przegląd po 40.000 (3 rubryka)
Koszt robocizny 600 zł, koszt części 1120, razem 1720 zł.
W cenniku była podana tylko cena . W kosztorysie trzeba było podać cenę brutto. Nie jestem pewny więc nikomu wmawiał nie będę że tak ma być. U mnie w szkole np. bardzo uczulali żeby nie zapomnieć o podatku:) W cenniku powinno pisać czy to cena netto czy brutto a nie tylko 'cena'. I u mnie na próbnym podatek był:)
Tak tylko jak np w cenniku nie było ceny wyamiany swiec czy oleju bo obejmuje to serwis a diagnostyka była do zrobienia i w cenniku była jako oplata dodatkowa , przynajmniej u mnie tak zrobili , podatku u mnie na probnym nie kazali liczyc i nikt nie policzył.
Ja też nie liczyłem podatku.
Do robocizny nie doliczałem wymiany oleju, bo to się zaliczało do przeglądu, ale doliczyłem diagnostykę komputerową, której de facto chyba nie powinienem dodawać, bo też była w przeglądzie. Nie wiem sam już.
Do robocizny nie doliczałem wymiany oleju, bo to się zaliczało do przeglądu, ale doliczyłem diagnostykę komputerową, której de facto chyba nie powinienem dodawać, bo też była w przeglądzie. Nie wiem sam już.
Ja policzyłem tylko za wymianę uszczelki pod głowicę i pomiar ciśnienia sprężania a z części zamiennych tylko uszczelka pod głowice i wyszło mi 538.13zł do zapłaty.
Nie wymieniałem innych uszczelek bo nie było w zadaniu żadnego zadania mówiącego o konieczności wymiany uszczelek na nowe podczas takiej naprawy. A ty te inne uszczelki wliczyłeś do kosztorysu?
Nie wymieniałem innych uszczelek bo nie było w zadaniu żadnego zadania mówiącego o konieczności wymiany uszczelek na nowe podczas takiej naprawy. A ty te inne uszczelki wliczyłeś do kosztorysu?
Moim zdaniem sa dwa haczyki.
Powinno doliczyc sie sprawdzenie szczelnosci silnika (tzw proba olejowa), aby wykluczyc wadliwosc pierscieni tlokowych, a potwierdzic wadliwosc uszczelki.
Do tego ja dodalem drugie sprawdzenie cisnienia sprezania (po naprawie) ale juz bez sprawdzenia 2 raz szczelnosci, bo "stwierdzilismy" na poczatku ze pierscienie sa ok.
Ja dodalem 2x do kosztorysu sprawdzenie cisnienia sprezania (przed naprawa i po naprawie), moim zdaniem to jest poprawne.
Czyli uslugi: 2x sprawdzenie cisnienia sprezania, 1x sprawdzenie szczelnosci (proba olejowa) no i wymiana samej uszczelki
A z materialow tylko sama uszczelka, jako ze "stwierdzilismy" ze pasek rozrzadu nadaje sie do dalszej eksploatacji (nigdzie nie bylo danych o tym, czy byl ostatnio wymieniany po takim czasie, ze teraz powinien miec znowu wymieniony pasek).
Powinno doliczyc sie sprawdzenie szczelnosci silnika (tzw proba olejowa), aby wykluczyc wadliwosc pierscieni tlokowych, a potwierdzic wadliwosc uszczelki.
Do tego ja dodalem drugie sprawdzenie cisnienia sprezania (po naprawie) ale juz bez sprawdzenia 2 raz szczelnosci, bo "stwierdzilismy" na poczatku ze pierscienie sa ok.
Ja dodalem 2x do kosztorysu sprawdzenie cisnienia sprezania (przed naprawa i po naprawie), moim zdaniem to jest poprawne.
Czyli uslugi: 2x sprawdzenie cisnienia sprezania, 1x sprawdzenie szczelnosci (proba olejowa) no i wymiana samej uszczelki
A z materialow tylko sama uszczelka, jako ze "stwierdzilismy" ze pasek rozrzadu nadaje sie do dalszej eksploatacji (nigdzie nie bylo danych o tym, czy byl ostatnio wymieniany po takim czasie, ze teraz powinien miec znowu wymieniony pasek).
Według mnie ten pomiar szczelności cylindrów podali tak dla podpowiedzi w zadniu numer 5 gdzie należało padać jedną alternatywą metodę potwierdzenia uszkodzenia. Wiec podanie ale nie płacenie za nie.
Ale według nie nie powinno się robić pomiaru po naprawie bo po 1 nic nie mówili o tym a jako sprawdzenie tej tezy po naprawie jest to próbne odpalenie silnika. Według mnie tak myślała osoba układająca ten arkusz.
Czyli kosztorys powinien tak wyglądać:
-Wymiana uszczelki pod głowicą.
- Pomiar ciśnienia sprężania.
- Uszczelka pod głowicą.
Do zapłaty ~ 538zł
Ale według nie nie powinno się robić pomiaru po naprawie bo po 1 nic nie mówili o tym a jako sprawdzenie tej tezy po naprawie jest to próbne odpalenie silnika. Według mnie tak myślała osoba układająca ten arkusz.
Czyli kosztorys powinien tak wyglądać:
-Wymiana uszczelki pod głowicą.
- Pomiar ciśnienia sprężania.
- Uszczelka pod głowicą.
Do zapłaty ~ 538zł