Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Technik pojazdów samochodowych egzamin czerwiec 2013

Awatar użytkownika
gtd-milek
User
User
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-19, 21:25

2013-06-19, 23:20

A była gdzieś mowa o cenie netto brutto ? nawet próbny u nas robiliśmy bez vatu itp więc okaże się na wynikach kto miał racje
Awatar użytkownika
czarny11086
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-18, 10:43
Lokalizacja: Włocławek

2013-06-20, 08:04

nigdzie nie było napisane zeby liczyć podatek Vat, a jeżeli byłoby napisane to było by też uwzględnione jaki podatek liczyć a tego nie było.
1,9 TDi 81kW 110km
Awatar użytkownika
czarny11086
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-18, 10:43
Lokalizacja: Włocławek

2013-06-20, 08:18

a po drugie podłączenie było w przeglądzie po 40,000 więc ja to odbieram tak ze to było wliczone w cenę.
1,9 TDi 81kW 110km
Awatar użytkownika
czarekn
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2013-06-18, 12:52
Lokalizacja: Toruń

2013-06-20, 11:19

Właśnie wracam z egzaminu, miałem zestaw 3, silnik 1.6, przegląd po 40.000 (3 rubryka)
Koszt robocizny 600 zł, koszt części 1120, razem 1720 zł.
Awatar użytkownika
kocutsky
User
User
Posty: 14
Rejestracja: 2013-06-14, 12:23

2013-06-20, 11:48

czarekn pisze:Właśnie wracam z egzaminu, miałem zestaw 3, silnik 1.6, przegląd po 40.000 (3 rubryka)
Koszt robocizny 600 zł, koszt części 1120, razem 1720 zł.
Były w arkuszu podane instrukcje co trzeba robic, przy danym przebiegu? Czy musiales to wiedziec?
Awatar użytkownika
czarekn
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2013-06-18, 12:52
Lokalizacja: Toruń

2013-06-20, 13:05

Były.
Awatar użytkownika
arbi02
User
User
Posty: 2
Rejestracja: 2013-06-18, 23:33

2013-06-20, 14:32

W cenniku była podana tylko cena . W kosztorysie trzeba było podać cenę brutto. Nie jestem pewny więc nikomu wmawiał nie będę że tak ma być. U mnie w szkole np. bardzo uczulali żeby nie zapomnieć o podatku:) W cenniku powinno pisać czy to cena netto czy brutto a nie tylko 'cena'. I u mnie na próbnym podatek był:)
Awatar użytkownika
gtd-milek
User
User
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-19, 21:25

2013-06-20, 16:16

Tak tylko jak np w cenniku nie było ceny wyamiany swiec czy oleju bo obejmuje to serwis a diagnostyka była do zrobienia i w cenniku była jako oplata dodatkowa , przynajmniej u mnie tak zrobili , podatku u mnie na probnym nie kazali liczyc i nikt nie policzył.
Awatar użytkownika
kocutsky
User
User
Posty: 14
Rejestracja: 2013-06-14, 12:23

2013-06-20, 18:17

Wymiana uszczelki pod głowicą - takie tam
Awatar użytkownika
czarekn
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2013-06-18, 12:52
Lokalizacja: Toruń

2013-06-20, 18:35

Ja też nie liczyłem podatku.
Do robocizny nie doliczałem wymiany oleju, bo to się zaliczało do przeglądu, ale doliczyłem diagnostykę komputerową, której de facto chyba nie powinienem dodawać, bo też była w przeglądzie. Nie wiem sam już.
Awatar użytkownika
Vasili
User
User
Posty: 4
Rejestracja: 2012-09-07, 18:33

2013-06-20, 20:37

Hey
Ile wyszło wam w kosztorysie z wymianą uszczelki pod głowicą?
Awatar użytkownika
kocutsky
User
User
Posty: 14
Rejestracja: 2013-06-14, 12:23

2013-06-20, 20:49

Vasili pisze:Hey
Ile wyszło wam w kosztorysie z wymianą uszczelki pod głowicą?
Mi ~600zl brutto, nie wymienialem paska rozrzadu i napinacza.
A ty liczyles za te czesci?
Awatar użytkownika
Vasili
User
User
Posty: 4
Rejestracja: 2012-09-07, 18:33

2013-06-21, 05:58

Ja policzyłem tylko za wymianę uszczelki pod głowicę i pomiar ciśnienia sprężania a z części zamiennych tylko uszczelka pod głowice i wyszło mi 538.13zł do zapłaty.
Nie wymieniałem innych uszczelek bo nie było w zadaniu żadnego zadania mówiącego o konieczności wymiany uszczelek na nowe podczas takiej naprawy. A ty te inne uszczelki wliczyłeś do kosztorysu?
Awatar użytkownika
piti
User
User
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-17, 21:38

2013-06-21, 11:36

Moim zdaniem sa dwa haczyki.

Powinno doliczyc sie sprawdzenie szczelnosci silnika (tzw proba olejowa), aby wykluczyc wadliwosc pierscieni tlokowych, a potwierdzic wadliwosc uszczelki.

Do tego ja dodalem drugie sprawdzenie cisnienia sprezania (po naprawie) ale juz bez sprawdzenia 2 raz szczelnosci, bo "stwierdzilismy" na poczatku ze pierscienie sa ok.

Ja dodalem 2x do kosztorysu sprawdzenie cisnienia sprezania (przed naprawa i po naprawie), moim zdaniem to jest poprawne.

Czyli uslugi: 2x sprawdzenie cisnienia sprezania, 1x sprawdzenie szczelnosci (proba olejowa) no i wymiana samej uszczelki

A z materialow tylko sama uszczelka, jako ze "stwierdzilismy" ze pasek rozrzadu nadaje sie do dalszej eksploatacji (nigdzie nie bylo danych o tym, czy byl ostatnio wymieniany po takim czasie, ze teraz powinien miec znowu wymieniony pasek).
Awatar użytkownika
Vasili
User
User
Posty: 4
Rejestracja: 2012-09-07, 18:33

2013-06-21, 15:53

Według mnie ten pomiar szczelności cylindrów podali tak dla podpowiedzi w zadniu numer 5 gdzie należało padać jedną alternatywą metodę potwierdzenia uszkodzenia. Wiec podanie ale nie płacenie za nie.
Ale według nie nie powinno się robić pomiaru po naprawie bo po 1 nic nie mówili o tym a jako sprawdzenie tej tezy po naprawie jest to próbne odpalenie silnika. Według mnie tak myślała osoba układająca ten arkusz.
Czyli kosztorys powinien tak wyglądać:
-Wymiana uszczelki pod głowicą.
- Pomiar ciśnienia sprężania.
- Uszczelka pod głowicą.
Do zapłaty ~ 538zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „Młody mechanik”