Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

VW T5 usterki silnika

Moderator:łukaszmechanik

Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2013-05-08, 18:29

Ok niech będą pierwsze koty za płoty, napiszę pierwszy temat, trochę nie na temat bo o VW T5 przerobionym na autobus, więc jest to dostawczak - autobus ale wozi poznańskie pyry czyli prawie ciężarówka <magik> Poza tym chcę zwrócić waszą uwagę na nowy dział ;)
Pacjent - VW T5 2007 r. silnik 2.5 tdi BPC
Błędy odczytane VAS-em to:
p0101 - przepływka, sygnał niewiarygodny
p1592 - czujnik ciśnienia doładowania/czujnik wysokości - niewiarygodny stosunek
00526 - przełącznik świateł stop F - niezrozumiała wartość sygnału
Wymieniłem już w/w czujniki na nowe orginalne i nadal wywala błędy. Dobrałem się już do ECM, nawiasem mówiąc umieszczonego w trudno dostępnym miejscu w szczelnej obudowie zamkniętej pod akumulatorem :confused: i jak na razie znalazłem urządzenie sterujące ECO DRIVE, które miało za zadanie ograniczać pedał gazu, w sumie to to było włączone w obwód ecu silnika i chyba ecu skrzyni biegów, odłączyłem to coś, bo większość przewodów była włączona w obwody równolegle czyli wystarczyło odłączyć od tego wtyczki i tylko jeden przewód połączyć spowrotem, bo był rozcięty kabel idący od pedału gazu. Teraz nie ma już odcięcia mocy :D, podoba się to kierowcy że auto się lepiej zbiera. W sumie dwa dni było tak że nic na desce się nie zaświecało auto chodziło ok, do dziś znów zapalił się check, nie wiem jakie błędy wywaliło tym razem bo chyba dopiero jutro będę go czytał VASem, ale załóżmy że pojawią się te same błedy, od czego byście zaczęli ?
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2013-05-25, 18:19

Przeglądałem tematy i dopiero teraz zauważyłem że nie zapisało mojej odpowiedzi w tym temacie poradziłeś już sobie z tymi błędami ??
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2013-05-26, 22:19

tak kolego, tak dla potomności:
błąd czujnika stopu wywalało, bo na styku czujnika wyjściowym pojawiało się napięcie szczątkowe pomimo nienaduszonego pedału hamulca o wart. 4V, rozwiązałem to tak że podłączyłem przy czujniku przekaźnik który odbiera to napięcie szczątkowe.
błąd przepływki jakoś magicznie sam się zlikwidował, pewnie była sprawa słabego styku na wtyczkach
błąd czujnika ciśnienia doładowania brał się z przedłużonych kabli do tegoż czujnika, skróciłem kable i jest git.
Ogółem już 2 tygodnie jeździ auto bez awarii ;)
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
robi1214
User
User
Posty:29
Rejestracja:2014-04-06, 15:57

2014-04-06, 21:58

Błąd przepływki mógł się brać z różnicy ilości powietrza zassanego do ciśnienia uzyskanego w kolektorze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka, elektronika, kody błędów”