Ok niech będą pierwsze koty za płoty, napiszę pierwszy temat, trochę nie na temat bo o VW T5 przerobionym na autobus, więc jest to dostawczak - autobus ale wozi poznańskie pyry czyli prawie ciężarówka Poza tym chcę zwrócić waszą uwagę na nowy dział ;)
Pacjent - VW T5 2007 r. silnik 2.5 tdi BPC
Błędy odczytane VAS-em to:
p0101 - przepływka, sygnał niewiarygodny
p1592 - czujnik ciśnienia doładowania/czujnik wysokości - niewiarygodny stosunek
00526 - przełącznik świateł stop F - niezrozumiała wartość sygnału
Wymieniłem już w/w czujniki na nowe orginalne i nadal wywala błędy. Dobrałem się już do ECM, nawiasem mówiąc umieszczonego w trudno dostępnym miejscu w szczelnej obudowie zamkniętej pod akumulatorem i jak na razie znalazłem urządzenie sterujące ECO DRIVE, które miało za zadanie ograniczać pedał gazu, w sumie to to było włączone w obwód ecu silnika i chyba ecu skrzyni biegów, odłączyłem to coś, bo większość przewodów była włączona w obwody równolegle czyli wystarczyło odłączyć od tego wtyczki i tylko jeden przewód połączyć spowrotem, bo był rozcięty kabel idący od pedału gazu. Teraz nie ma już odcięcia mocy , podoba się to kierowcy że auto się lepiej zbiera. W sumie dwa dni było tak że nic na desce się nie zaświecało auto chodziło ok, do dziś znów zapalił się check, nie wiem jakie błędy wywaliło tym razem bo chyba dopiero jutro będę go czytał VASem, ale załóżmy że pojawią się te same błedy, od czego byście zaczęli ?
VW T5 usterki silnika
Moderator:łukaszmechanik
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Przeglądałem tematy i dopiero teraz zauważyłem że nie zapisało mojej odpowiedzi w tym temacie poradziłeś już sobie z tymi błędami
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
tak kolego, tak dla potomności:
błąd czujnika stopu wywalało, bo na styku czujnika wyjściowym pojawiało się napięcie szczątkowe pomimo nienaduszonego pedału hamulca o wart. 4V, rozwiązałem to tak że podłączyłem przy czujniku przekaźnik który odbiera to napięcie szczątkowe.
błąd przepływki jakoś magicznie sam się zlikwidował, pewnie była sprawa słabego styku na wtyczkach
błąd czujnika ciśnienia doładowania brał się z przedłużonych kabli do tegoż czujnika, skróciłem kable i jest git.
Ogółem już 2 tygodnie jeździ auto bez awarii ;)
błąd czujnika stopu wywalało, bo na styku czujnika wyjściowym pojawiało się napięcie szczątkowe pomimo nienaduszonego pedału hamulca o wart. 4V, rozwiązałem to tak że podłączyłem przy czujniku przekaźnik który odbiera to napięcie szczątkowe.
błąd przepływki jakoś magicznie sam się zlikwidował, pewnie była sprawa słabego styku na wtyczkach
błąd czujnika ciśnienia doładowania brał się z przedłużonych kabli do tegoż czujnika, skróciłem kable i jest git.
Ogółem już 2 tygodnie jeździ auto bez awarii ;)
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE