Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

Diagnostyka tylnego mostu podczas jazdy

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
hehe
User
User
Posty:6
Rejestracja:2012-06-13, 20:28

2012-06-13, 20:31

Piszę w imieniu brata który się obudził "wcześnie" (chodzi do zawodówki na mechanika ;) )
Musi zaliczyć przedmiot Eksploatacja poj. sam., pytania z którymi ma problem Diagnostyka tylnego mostu podczas jazdy i postoju, musi sobie to opracować i się nauczyć, tzn parę zdań.
Tylko w internecie tego po prostu nie ma albo nie umiemy znaleźć. Prosiłbym o pomoc w wyjaśnieniu o co tutaj chodzi.

I jeszcze drugie pytanie - montaż przekładni
W internecie znaleźliśmy montaż przekładni ślimakowej, zębatej - o to chodzi?

W przekładniach ze ślimakiem umieszczonym pod ślimacznicą najpierw montuje się ślimak, a potem koło ślimakowe.
W przekładniach ze ślimakiem umieszczonym nad ślimacznicą montaż zaczyna się od osadzenia koła ślimakowego na wałku i osadzeniu go w łożyskach, a potem montuje się ślimak.
Ostatnio zmieniony 2012-06-15, 15:02 przez hehe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2012-06-13, 20:47

dyfer ( most) w czasie jazdy diagnozujesz na słuch, jeśli jest za duży luz międzyzębny to dyfer buczy, a na postoju chwytasz wał napędowy wchodzący do dyfra i okręcasz nim prawo lewo, tylko musisz wiedzieć z doświadczenia jaki ma byc luz.
Nie wiem o jaką przekładnię chodzi ale jeśli o przekładnię kierowniczą, to trzeba sprecyzować czy chodzi o montaz magla (przekładni) do auta czy regenerację magla, tak czy inaczej to szeroki temat bo marek i modeli jest pełno na rynku...
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2012-06-13, 20:56

Obsługa mostów napędowych polega na sprawdzeniu i ewentualnym uzupełnieniu oleju, kontroli szczelności połączeń oraz obserwowaniu pracy przekładni głównej i mechanizmu różnicowego.Często objawem niesprawnego działania przekładni głównej i mechanizmu różnicowego jest hałaśliwość ich pracy podczas jazdy.Niekiedy występuje nadmierne grzanie się przekładni.
Stan mechanizmu różnicowego można sprawdzić obracając jedno z kół uniesionego mostu i obserwując kierunek obrotu drugiego koła.Kierunek obrotu kół powinien byc przeciwny.Jeżeli obydwa koła obracają sie w tym samym kierunku, to przyczyną tego są nadmierne opory ruchu mechanizmu różnicowego.Mogą one być wywołane zaciśnięciem się lub zatarciem satelitów.Jeżeli podczas obracania kołem uniesionego mostu napędowego wyczuwa się wyrażne luzy kątowe, świadczy to o zużyciu kół zębatych przekładni głównej lub mechanizmu różnicowego.
Jeśli chodzi o drugie pytanie to może chodzi o montaż przekładni głównej ??
Awatar użytkownika
hehe
User
User
Posty:6
Rejestracja:2012-06-13, 20:28

2012-12-18, 14:27

Witam ponownie :D
Szukam teraz informacji o montażu przekładni głównej
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”