Piszę w imieniu brata który się obudził "wcześnie" (chodzi do zawodówki na mechanika ;) )
Musi zaliczyć przedmiot Eksploatacja poj. sam., pytania z którymi ma problem Diagnostyka tylnego mostu podczas jazdy i postoju, musi sobie to opracować i się nauczyć, tzn parę zdań.
Tylko w internecie tego po prostu nie ma albo nie umiemy znaleźć. Prosiłbym o pomoc w wyjaśnieniu o co tutaj chodzi.
I jeszcze drugie pytanie - montaż przekładni
W internecie znaleźliśmy montaż przekładni ślimakowej, zębatej - o to chodzi?
W przekładniach ze ślimakiem umieszczonym pod ślimacznicą najpierw montuje się ślimak, a potem koło ślimakowe.
W przekładniach ze ślimakiem umieszczonym nad ślimacznicą montaż zaczyna się od osadzenia koła ślimakowego na wałku i osadzeniu go w łożyskach, a potem montuje się ślimak.
Diagnostyka tylnego mostu podczas jazdy
Moderator:raptus1984
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
dyfer ( most) w czasie jazdy diagnozujesz na słuch, jeśli jest za duży luz międzyzębny to dyfer buczy, a na postoju chwytasz wał napędowy wchodzący do dyfra i okręcasz nim prawo lewo, tylko musisz wiedzieć z doświadczenia jaki ma byc luz.
Nie wiem o jaką przekładnię chodzi ale jeśli o przekładnię kierowniczą, to trzeba sprecyzować czy chodzi o montaz magla (przekładni) do auta czy regenerację magla, tak czy inaczej to szeroki temat bo marek i modeli jest pełno na rynku...
Nie wiem o jaką przekładnię chodzi ale jeśli o przekładnię kierowniczą, to trzeba sprecyzować czy chodzi o montaz magla (przekładni) do auta czy regenerację magla, tak czy inaczej to szeroki temat bo marek i modeli jest pełno na rynku...
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Obsługa mostów napędowych polega na sprawdzeniu i ewentualnym uzupełnieniu oleju, kontroli szczelności połączeń oraz obserwowaniu pracy przekładni głównej i mechanizmu różnicowego.Często objawem niesprawnego działania przekładni głównej i mechanizmu różnicowego jest hałaśliwość ich pracy podczas jazdy.Niekiedy występuje nadmierne grzanie się przekładni.
Stan mechanizmu różnicowego można sprawdzić obracając jedno z kół uniesionego mostu i obserwując kierunek obrotu drugiego koła.Kierunek obrotu kół powinien byc przeciwny.Jeżeli obydwa koła obracają sie w tym samym kierunku, to przyczyną tego są nadmierne opory ruchu mechanizmu różnicowego.Mogą one być wywołane zaciśnięciem się lub zatarciem satelitów.Jeżeli podczas obracania kołem uniesionego mostu napędowego wyczuwa się wyrażne luzy kątowe, świadczy to o zużyciu kół zębatych przekładni głównej lub mechanizmu różnicowego.
Jeśli chodzi o drugie pytanie to może chodzi o montaż przekładni głównej
Stan mechanizmu różnicowego można sprawdzić obracając jedno z kół uniesionego mostu i obserwując kierunek obrotu drugiego koła.Kierunek obrotu kół powinien byc przeciwny.Jeżeli obydwa koła obracają sie w tym samym kierunku, to przyczyną tego są nadmierne opory ruchu mechanizmu różnicowego.Mogą one być wywołane zaciśnięciem się lub zatarciem satelitów.Jeżeli podczas obracania kołem uniesionego mostu napędowego wyczuwa się wyrażne luzy kątowe, świadczy to o zużyciu kół zębatych przekładni głównej lub mechanizmu różnicowego.
Jeśli chodzi o drugie pytanie to może chodzi o montaż przekładni głównej
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Tutaj w książce możesz poczytać :
http://books.google.pl/books?id=cc5y5WL ... ej&f=false
http://books.google.pl/books?id=cc5y5WL ... ej&f=false