Pojemność akumulatora w niskich temperaturach.
Wraz ze spadkiem temperatury maleje pojemność akumulatorów w jakiej pracuje akumulator.Akumulator o pojemności 60 Ah w czasie porannego rozruchu w temperaturze -25 stopni Celsjusza dysponuje już tylko pojemnością ok 36 Ah. W zimę więc warto zadbać o ciepłe miejsce dla naszego akumulatora Coraz częściej w nowych samochodach widać tzw. pokrowce na akumulator, które utrzymują większą temperaturę akumulatora.Warto stosować takie pokrowce Akumulator ogrzewa się od silnika ale podczas porannego rozruchu silnik jest zimny i wtedy pokrowiec jak najbardziej jest przydatny.
Czego jeszcze akumulatory nie lubią prócz niskich temperatur
- krótkich tras
Podczas krótkich odcinków akumulator ma za krótki czas ładowania.Jest to istotne zwłaszcza w jeździe po mieście, gdzie często pobieramy prąd na uruchomienie silnika i przejeżdżamy krótkie odcinki podczas których alternator nie zdąży naładować naszego akumulatora.Im więcej samochód jeździ na krótkich odcinkach, im więcej jest dodatkowych odbiorników prądu tym bardziej zaawansowany akumulator powinniśmy zastosować.
Nie warto montować akumulatorów o większej pojemności.
Częstym błędem kierowców jest wybór akumulatora o większej pojemności. Akumulator o większej pojemności podczas zimy nie posłuży nam na długo.Wybór akumulatora o większej pojemności prowadzi do notorycznych niedoładowań nowej baterii, podczas takiego częstego ładowania akumulator długo nie pociągnie.
Pamiętaj o odpowiednim napięciu ładowania
Ładowanie akumulatora zbyt wysokim prądem jest szkodliwe Objawia się to szybszym przepaleniem żarówek.
Przed ładowaniem akumulatora uzupełniamy poziom elektrolitu wodą demineralizowaną
Prąd ładowania ustawiamy na wartość odpowiadającą 1/10 pojemności baterii.
Podczas nieużytku auta w zimę warto wyjąć akumulator.
W niskich temperaturach szybszy jest proces zasiarczenia płyt akumulatora.
Jak dbać o akumulator w niskich temperaturach.
Moderator:raptus1984
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Czytałeś to w ogóle, czy tylko kopiuj i wklej? Większość to brednie albo fragmenty wyrwane z kontekstu.
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Moim zdaniem pokrowiec tylko przeszkadza a nie pomaga.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Pisałem to wzorując się na wypowiedziach ekspertów którzy potwierdzają to doświadczeniami, więc nie napisali tego bo im się tak wydawało.Pokrowiec i przeszkadza i nie ale dlaczego większość nowych samochodów je posiada
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Mechaniczny, no właśnie czemu Moim zdaniem kiedyś akumulatory były lepszej jakości i nie potrzebowały żadnych pokrowcy itp. Osłona wręcz moim zdaniem przeszkadza w pobieraniu ciepła od silnika no ale cóż może tylko mi się tak wydaje. Znam przypadki 11-letnich akumulatorów w autach i pewnie nic nowego nie powiedziałem bo wielu z Was się z tym spotkało. Teraz akumulator wytrzymuje 3-4-5 lat max.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Nie pisałem że teraz są dobre akumulatory bo tak nie jest ale montują pokrowce bo pokrowiec zawsze podtrzyma te kilka stopni więcej, nie wiele ale zawsze coś pokrowce dobrej jakości są z mata grzewczą i w zimę zawsze coś pomogą przy rozruchu.
Eeee... ja na bank bede miala problemy z aku w zime... kable rozruchowe pojda w ruch .. ahhaha.. To moze ja bede pod maska kolderke na noc zostawiac zarcik taki sobie no... ;)
Poszukujesz auta z Niemiec ?
Napisz do mnie ;-)
Napisz do mnie ;-)
Ale eksperci w 2, 3 , 4, temacie powinni rozwinąć wypowiedzi , np. ,, zaawansowany akumulator ,, przepalanie żarówek ,, i jeszcze kilka których cytował nie będę . Jak dla mnie to stwierdzenia z którymi się nie zgadzam. A pro po ,, pokrowiec ,, to nie jest dziecko krowy ,,
Ja mam do czynienia z akumulatorami YUASA (żelowymi) zamontowanymi w kontenerach lub budynkach do rezerwowej pracy urządzeń - nieraz są na obiektach dwie linie zasilające i agregat tak że akumulator nie popracuje długo bo załączy się rezerwa. Akumulatory takie pod stałą kontrolą elektronicznego ładowania i tak padały po 5 latach. Miały ciepło nie pracowały były doładowywane i tak padły.