Wraz ze spadkiem temperatury maleje pojemność akumulatorów w jakiej pracuje akumulator.Akumulator o pojemności 60 Ah w czasie porannego rozruchu w temperaturze -25 stopni Celsjusza dysponuje już tylko pojemnością ok 36 Ah. W zimę więc warto zadbać o ciepłe miejsce dla naszego akumulatora


Czego jeszcze akumulatory nie lubią prócz niskich temperatur

- krótkich tras

Podczas krótkich odcinków akumulator ma za krótki czas ładowania.Jest to istotne zwłaszcza w jeździe po mieście, gdzie często pobieramy prąd na uruchomienie silnika i przejeżdżamy krótkie odcinki podczas których alternator nie zdąży naładować naszego akumulatora.Im więcej samochód jeździ na krótkich odcinkach, im więcej jest dodatkowych odbiorników prądu tym bardziej zaawansowany akumulator powinniśmy zastosować.
Nie warto montować akumulatorów o większej pojemności.
Częstym błędem kierowców jest wybór akumulatora o większej pojemności. Akumulator o większej pojemności podczas zimy nie posłuży nam na długo.Wybór akumulatora o większej pojemności prowadzi do notorycznych niedoładowań nowej baterii, podczas takiego częstego ładowania akumulator długo nie pociągnie.
Pamiętaj o odpowiednim napięciu ładowania

Ładowanie akumulatora zbyt wysokim prądem jest szkodliwe

Przed ładowaniem akumulatora uzupełniamy poziom elektrolitu wodą demineralizowaną
Prąd ładowania ustawiamy na wartość odpowiadającą 1/10 pojemności baterii.
Podczas nieużytku auta w zimę warto wyjąć akumulator.
W niskich temperaturach szybszy jest proces zasiarczenia płyt akumulatora.