Wymiana oleju w automatycznej skrzyni bmw e39 2.5 tds
Moderator:raptus1984
Hej,
ja mechanikiem nie jestem, ale pytałam mojego kolegi co sie bardzo dobrze na BMW zna, i powiedzial ze jest to strasznie pracochlonne, do tej skrzyni ciezko sie dostac, albo rozbierzesz wszystko, albo wjedziesz na kanal, lub na podnosnik, i tam jest taka hmm.. jak on to okreslil Srubka/korek, od dolu spuszczasz olej, a z boku masz wlasnie to do sprawdzania oleju i przy okazji wlew
Jesli napisalam cos zle, prosze nie krzyczec
ja mechanikiem nie jestem, ale pytałam mojego kolegi co sie bardzo dobrze na BMW zna, i powiedzial ze jest to strasznie pracochlonne, do tej skrzyni ciezko sie dostac, albo rozbierzesz wszystko, albo wjedziesz na kanal, lub na podnosnik, i tam jest taka hmm.. jak on to okreslil Srubka/korek, od dolu spuszczasz olej, a z boku masz wlasnie to do sprawdzania oleju i przy okazji wlew
Jesli napisalam cos zle, prosze nie krzyczec
Dzięki.A czy ten kolega jest tutaj na forum?? mogłabyś go zaprosić do tej rozmowy lub zapytaj czym on to wlewa bo tam coś blokuje i nie chce wejść wąż i po co jest ten korek z tyłu obok wału.Teraz dopatrzyłem się jeszcze korka na górze skrzyni tzn pod bokiem z tej strony co ten korek z boku ale tam nawet ręki nie mogę włożyć może mu o ten korek chodziło.Proszę zapytaj go , z góry dzięki.
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
dokładnie, jak nie wiadomo któredy to prez otwór od bagnetu
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
No to kolego na kanal, albo podnosnik ... Bo tam naprawde z tego co wiem ciezko sie dostac. A czemu wymieniasz olej ? Moze nie trzeba ? Sprawdz.. jak odkrecisz koreczek i bedzie sie lalo, znaczy ze jeszcze jest hihihhih...
A tak na marginesie, zalecaja wymieniac po 60 000 km ... a jak jezdzi bez zarzutu, to po co ?
A tak na marginesie, zalecaja wymieniac po 60 000 km ... a jak jezdzi bez zarzutu, to po co ?
Właśnie w tym problem że nie jeździ przestała ciągnąć zaglądam pod maskę a tu cały silnik w oleju , była dziurawa chłodnica oleju skrzyni automatycznej i wiatrak rozwiewał na cały silnik, chłodnica wymieniona ale nadal nic więc pierwsze co przyszło mi do głowy to olej ale dolałem przez ten korek z boku ok 1l i coś tam cieknie nie wiem czy jeszcze czy nie ale nadal nic nie wiem czy jeszcze lać czy nie, jak go odpale i przełącze na drive to pryska stamtąd olejem więc chyba juz wystarczy.Wiem że jest tam jakiś filtr w misce olejowej ale nie chce go wymieniac bo auto jest do sprzedania i nie chcę wydawać zbędnych pieniędzy, to może być on czy może zły olej dolałem jakiś venol do skrzyń półsyntetyk.Proszę o odpowiedź.
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
masz dziurawą chłodnicę, więc może być tak że w układzie nie ma odpowiedniego ciśnienia, bo masz dziurę, spróbuj jakoś połączyć wyjścia chlodnicy i wtedy nalac oleju. Ponadto musisz nalac odpowiednią ilosc oleju, nie wiem czy sie cos nie uszkodzilo w skrzyni z powodu brku oleju. Możliwe że sprzęgło hydrokinetyczne(grucha) jest puste, nie wiem czy grucha sie sama napelnia, czy nie
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Więc teraz musisz lać aż się będzie przelewać wchodzi ok 5,5 litra jest też drugi sposób wlania oleju do tej skrzyni w misce są dwa korki jeden spustowy (mały) a drugi duży w wgłębieniu może być za zaślepką i nim wlewasz wejdzie ok 3L potem odpalasz auto na chwile i zmieniasz na hamulcu biegi powoli D , N , R i tak kilkanaście razy gasisz auto i dolewasz ponownie potem odpalasz ponownie i robisz to samo.Może wejść mniej oleju bo może jeszcze zostać olej w chłodnicy i w rurkach.
Oleju wejdzie więcej - sprawdz jaka masz skrzynie - na dole jest tabliczka i pisze co to jest konkretnie.
Nalej oleju tyle ile sie da przez otwór z boku skrzyni biegów, uruchom silnik pozmieniaj biegi, wyłącz silnik dolej oleju na maxa.
Nastepnie musisz uzupełnić olej na załączonym silniku aż bedzie sie przelewało, i powinno się to robić w temperaturze skrzyni ok 40- 50 st C.
Myśle ze wejdzie okolo 7 litrów.
Nalej oleju tyle ile sie da przez otwór z boku skrzyni biegów, uruchom silnik pozmieniaj biegi, wyłącz silnik dolej oleju na maxa.
Nastepnie musisz uzupełnić olej na załączonym silniku aż bedzie sie przelewało, i powinno się to robić w temperaturze skrzyni ok 40- 50 st C.
Myśle ze wejdzie okolo 7 litrów.
Pozdrawiam Kiko