Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Polonez atu plus 1.6 gli 97r. - coś stuka

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
komar
User
User
Posty:9
Rejestracja:2010-03-14, 17:07

2010-03-17, 15:59

Proszę o djagnozę - mianowicie na zimnym silniku (na mrozie) zaraz po odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać głośne metaliczne stuki.Po dwóch sekundach stuki ustają i dalej jest już normalnie. Przy dodatnich temperaturach i jak silnik jest ciepły nic takiego się nie dzieje. Co to może być?
Awatar użytkownika
126p
User
User
Posty:13
Rejestracja:2010-03-13, 19:52

2010-03-17, 16:04

Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
Awatar użytkownika
Plus
User
User
Posty:15
Rejestracja:2010-03-17, 15:55

2010-03-17, 16:12

Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji.
W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią.
Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić ciśnienie oleju i próbować ponownie wyregulować hydraulikę.
Przy wymianie hydropopychaczy przeważnie okazuje się, że wałek rozrządu jest wytarty. Koszt takiej naprawy relatywnie do ceny samochodu jest znaczny.

Osobiście na klepiących popychaczach zrobiłem 50 tyś.km i było oki.

ps.Nigdy nie wiemy czy np. wczesniejszy własciciel nie zmienił silnika na inny.
Czy silnik ma hydraulikę można poznać łopatologicznie:
-czarna pokrywa zaworów
- po lewej stronie pod kolektorem dolotowym w bloku silnika magistrala olejowa z wkręconymi w nią na wysokości popychaczy śrubami na klucz ampulowy

oleje półsyntetyczne zawierają więcej substancji myjących, które mogą wypłukać osady w silniku z dużym przebiegiem. Może to spowodować zmniejszenie np. ciśnienia oleju.
Awatar użytkownika
komar
User
User
Posty:9
Rejestracja:2010-03-14, 17:07

2010-03-17, 16:13

Dzięki za informację temat zamykam. :lol:
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-04-08, 15:51

A może to poduszki sa do wymiany. Ja tak kiedyś miałem, że przy prędkości 40-50 km/h waliło jakby ktoś mlotem w podwozie. Przy innej predkości nie występowało. Niestety sprzedałem i nie wymieniłem, ale może to było to.
Awatar użytkownika
stjepan
Automistrz
Posty:237
Rejestracja:2010-03-19, 17:42
Lokalizacja:się tu wziąłeś?

2010-04-09, 14:19

komar pisze:Proszę o djagnozę - mianowicie na zimnym silniku (na mrozie) zaraz po odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać głośne metaliczne stuki.Po dwóch sekundach stuki ustają i dalej jest już normalnie. Przy dodatnich temperaturach i jak silnik jest ciepły nic takiego się nie dzieje. Co to może być?
Nic mu się tam nie dzieje na pewno :D
Awatar użytkownika
zubi1990
Automistrz
Posty:120
Rejestracja:2010-04-07, 18:26

2010-04-09, 21:36

powiem tak nie kombinuj jeżdzij dalej
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-04-10, 14:22

Zgadzam się z Zubim. Jeździć i obserwowac. Nie jest to nówka, więc coś może stukać :cry:
Awatar użytkownika
wasylek
User
User
Posty:10
Rejestracja:2010-05-23, 16:52

2010-05-23, 17:48

panowie po rozum do głowy sie zaglada...... niektórzy chyba o tym zapomnieli

klepią popychacze . nic sie kolego nie dzieje złego w twoim silniku. na zime jezeli nie chcesz tego stuku to zmieniaj olej na zadszy lub poprostu dolewaj od czasu do czasu setke benzyny zeby rozrzedzic olej.
jest tez bardziej profesjonalne wyjscie zmien popychacze i bedzie git . ale z uwagi na auto radze poprostu nie robic nic. chcyba ze zacznie klepac na ciepłym siliku to zmnien popychacze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”