Polonez atu plus 1.6 gli 97r. - coś stuka
Moderator:raptus1984
Proszę o djagnozę - mianowicie na zimnym silniku (na mrozie) zaraz po odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać głośne metaliczne stuki.Po dwóch sekundach stuki ustają i dalej jest już normalnie. Przy dodatnich temperaturach i jak silnik jest ciepły nic takiego się nie dzieje. Co to może być?
Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji.
W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią.
Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić ciśnienie oleju i próbować ponownie wyregulować hydraulikę.
Przy wymianie hydropopychaczy przeważnie okazuje się, że wałek rozrządu jest wytarty. Koszt takiej naprawy relatywnie do ceny samochodu jest znaczny.
Osobiście na klepiących popychaczach zrobiłem 50 tyś.km i było oki.
ps.Nigdy nie wiemy czy np. wczesniejszy własciciel nie zmienił silnika na inny.
Czy silnik ma hydraulikę można poznać łopatologicznie:
-czarna pokrywa zaworów
- po lewej stronie pod kolektorem dolotowym w bloku silnika magistrala olejowa z wkręconymi w nią na wysokości popychaczy śrubami na klucz ampulowy
oleje półsyntetyczne zawierają więcej substancji myjących, które mogą wypłukać osady w silniku z dużym przebiegiem. Może to spowodować zmniejszenie np. ciśnienia oleju.
W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią.
Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić ciśnienie oleju i próbować ponownie wyregulować hydraulikę.
Przy wymianie hydropopychaczy przeważnie okazuje się, że wałek rozrządu jest wytarty. Koszt takiej naprawy relatywnie do ceny samochodu jest znaczny.
Osobiście na klepiących popychaczach zrobiłem 50 tyś.km i było oki.
ps.Nigdy nie wiemy czy np. wczesniejszy własciciel nie zmienił silnika na inny.
Czy silnik ma hydraulikę można poznać łopatologicznie:
-czarna pokrywa zaworów
- po lewej stronie pod kolektorem dolotowym w bloku silnika magistrala olejowa z wkręconymi w nią na wysokości popychaczy śrubami na klucz ampulowy
oleje półsyntetyczne zawierają więcej substancji myjących, które mogą wypłukać osady w silniku z dużym przebiegiem. Może to spowodować zmniejszenie np. ciśnienia oleju.
A może to poduszki sa do wymiany. Ja tak kiedyś miałem, że przy prędkości 40-50 km/h waliło jakby ktoś mlotem w podwozie. Przy innej predkości nie występowało. Niestety sprzedałem i nie wymieniłem, ale może to było to.
Nic mu się tam nie dzieje na pewnokomar pisze:Proszę o djagnozę - mianowicie na zimnym silniku (na mrozie) zaraz po odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać głośne metaliczne stuki.Po dwóch sekundach stuki ustają i dalej jest już normalnie. Przy dodatnich temperaturach i jak silnik jest ciepły nic takiego się nie dzieje. Co to może być?
panowie po rozum do głowy sie zaglada...... niektórzy chyba o tym zapomnieli
klepią popychacze . nic sie kolego nie dzieje złego w twoim silniku. na zime jezeli nie chcesz tego stuku to zmieniaj olej na zadszy lub poprostu dolewaj od czasu do czasu setke benzyny zeby rozrzedzic olej.
jest tez bardziej profesjonalne wyjscie zmien popychacze i bedzie git . ale z uwagi na auto radze poprostu nie robic nic. chcyba ze zacznie klepac na ciepłym siliku to zmnien popychacze
klepią popychacze . nic sie kolego nie dzieje złego w twoim silniku. na zime jezeli nie chcesz tego stuku to zmieniaj olej na zadszy lub poprostu dolewaj od czasu do czasu setke benzyny zeby rozrzedzic olej.
jest tez bardziej profesjonalne wyjscie zmien popychacze i bedzie git . ale z uwagi na auto radze poprostu nie robic nic. chcyba ze zacznie klepac na ciepłym siliku to zmnien popychacze