Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

[pomoc samochodowa] Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge od

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2011-12-28, 12:27

Witam mam taki problem z audi a4 b6 1.9TDi 130KM 2002r AWX - od kilku dni samochód zaczął mi słabiej zapalać tzn. zaraz po odpaleniu tak jakby się dusił się i przez 2-4 sek. chodził tak jak byłby przyduszony i nawet bo dociśnięciu pedała gazu dochodził do 2-2,5 tys obrotów. Po około 4 sek. Odpalał i już wszystko było ok.
Dziś rano podczas odpalania uruchamiał się tak jakby nie na wszystkich cylindrach( nie znam się ale takie mam wrażenie ponieważ bardzo trzęsło samochodem) po 5 próbie udało się odpalić, pojechałem do pracy po 8 godzinach ładnie odpalił wracając do domu pokazała się kontrolka od ESP i zaczęło trząść samochodem lekko i po chwili coraz mocniej. Wyłączyłem włączyłem samochód na kilometr lub 2 było dobrze i po chwili znowu zapaliła się kontrolka od ESP ale teraz już tak mocno nie trzęsło samochodem, wróciłem do domu zrobiłem VAGiem Auto-log (kontrolka od ESP cały czas się paliła bo specjalnie nie wyłączałem samochodu żeby błąd nie zniknął) log wrzucę niżej. Wyłączyłem samochód po 4 godzinach chciałem wyjechać z domu a tu auto w ogóle nie chce zapalić, rozrusznik kręci ładnie, Akumulator mam dobry. Nie wiem co się stało. Na co stawiacie ? Co mogło się stać?
Zapomniałem jeszcze dodać że jak przekręcę stacyjkę to pali się kontrolka od ESP a podczas próby odpalenia (kręcenia rozrusznikiem) świeci się kontrolka od ABS. Martwi mnie to że ostatnio już 2 razy po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (10-15 sek) pokazała się na komputerze duża konewka od oleju z której kapał olej. Przepraszam za moje tłumaczenie ale staram się żebyście dokładnie wiedzieli o co chodzi.
oto log który zrobiłem jak ostatni raz samochód był odpalony i świeciła się kontrolka od ESP czyli błąd nie był zresetowany wyłączeniem zapłonu.

Obrazek

a tu log który zrobiłem już niestety na tylko przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:(

Obrazek

a oto bloki które robiłem kilka tygodni temu gry tylko zaczęła pokazywać się kontrolka od ESP i zaczynało trząść samochodem:
logi zrobione z uruchomionym silnikiem
Obrazek
Obrazek

a tu ostatnie bloki ale niestety już tylko na przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:( -

Obrazek

jeśli zły dział bardzo proszę o przeniesienie

znalazłem jeszcze jeden log który zrobiłem niedawno jak wyskoczyła kontrolka od ESP

17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144) / (N145), Short to Plus

17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243), Regulation Range Exceeded

17664 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62), Open or Short to Plus

17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240), Regulation Range Exceeded

17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241), Regulation Range Exceeded

mówi coś wam to więcej co mogło się stać?
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2011-12-28, 21:28

Te na dole kody masz przetlumaczone?? jesli nie to mam je po polsku
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2011-12-28, 21:30

A ten problem masz tylko na zimnym czy na ciepłym też??
Sprawdź świece, może do wymiany.
A nie kopci Ci z tłumika ? Bo spotkałem się z przypadkiem, że przy takich objawach były do wymiany wtryskiwacze...
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2011-12-29, 13:02

samochód wcale nie odpala.
powiedz jak sprawdzić te świece i gdzie one się dokładnie znajdują?
z tłumika raczej nie kopciło
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2011-12-29, 18:19

Najlepiej mieć miernik - omomierz - i zmierzyć rezystancję. Jedną końcówkę przykładasz do cypelka świecy po zdjęciu z niej kapturka, a drugą do masy auta (np.pompy). Prawidłowa wartość to 0,5-1,5 Ohma. Możesz również jeśli nie masz miernika sprawdzić świecę, spinając plus z akumulatora z cypelkiem świecy. Jeśli zaiskrzy to też znaczy, że jest dobra, choć ja osobiście oprócz sprawdzenia świecy omomierzem polecam wykręcenie i sprawdzenie wizualne czy nie jest popalona itd.... próba grzania tez jest wskazana.. ale to jak kto uważa...
Nie wiem jak u cb w audi ale świece powinny sie znajdować w okolicy wtrysków,pod osłoną.
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2011-12-30, 08:31

Obrazek
Obrazek
bardzo proszę o pokazanie mi na tych zdjęciach gdzie są świece
gdzie jest wtyczka od ECU, komputer, wtyczka która wchodzi w głowicę od pompowtrysków

Witam potrzebuję ebooka lub programu "Sam naprawiam Audi A4 B6" po polsku, w sumie nie wiem czy to jest ebook czy program. Proszę o kontakt na priv lub wrzucić tutaj link.
Znalazłem taki program "Audi A4 B6 Manual"
Obrazek
ale niestety w jakimś dziwnym języku. Przydałaby się wersja po Polsku albo chociaż po angielsku. Bardzo proszę o pomoc
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-01-10, 22:00

Witam kupiłem dwa pompowtryski AR włożyłem je 1 i 3 cylinder i samochód odpalił lecz niestety chodziło tak jakby nie na wszystkich garach tylko na 2 np. i teraz nie wiem na których. zrobiłem szybko skan vagiem co mogłem i tak wyglądają wyniki:
bloki 13, 18, 23
Obrazek
Obrazek
bloki 000, 001, 002
Obrazek
bloki 003, 004, 005
Obrazek
006,007,008
Obrazek
błędy:
http://wklej.org/id/665633/
błędy po skasowaniu:
http://wklej.org/id/665634/
a tu wklejam log dynamiczny z bloku 13, 18 i 23
dynamiczny log lepiej pokazany http://vaglog.rtnet.pl/dala11_68549.html
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-01-15, 17:11

Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu. Wymieniłem dwa pompowtryskiwacze 1i 3. Samochód wreszcie odpalił ale na dwóch pompowtryskiwaczach. Załatwiłem następne 2 wymieniłem 2 i 4 samochód odpalił już ładnie. Ale niestety po przejechaniu 20km znów wyskoczyła kontrolka od ESP i zaczęło trząść skrzynią biegów i całym samochodem. Pojechałem do mechanika i okazało się że pompowtrysk na 2 cylindrze jest w kiepskim stanie (vag blok 13: wartości skakały od 2.0 do 2.5) i na 4 też nie był najlepszy (blok 13: około 1.0) na 1 i 3 cylindrze parametry na bloku 13 było od 0.2 do 0.5. Pojechałem do domu postawiłem samochód na 2 dni i po 2 dniach już nie odpalił:( Z holowałem go do mechanika. Oddałem pompowtryski z 2 i 4 cylindra. Kupiłem 2 następne pompowtryski mechanik włożył je na za 2 i 4 ale samochód odpalił na 2 cylindrach. Vag pokazywał że 1 i 3 pompowtrysk nie działają. Co mogło być tego przyczyną? Czy nie wypompowałem tym sposobem co wcześniej mówiłem do końca starej ropy z baku? Co robić teraz? Zastanawiam się nad wyjęciem całkowicie baku i wypłukać go i wyczyścić. Słyszałem też coś o takim środku firmy Liqui Moly. Może wystarczy zalać do pełna bak i dodać tego środka? wyjeścić np troche i znowu dolać ropy i tak cały kilka razy? Co o tym myślicie? Co byście zrobili w mojej sytuacji?
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-01-16, 13:32

ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak najlepiej wyczyścić bak w audi a4 b6 2002r 130KM? dziś mechanik będzie go demontował i chciałbym poznać jakieś dobre i bezpieczne dla samochodu sposoby.
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-01-20, 15:44

Wymieniłem 4 pompowtryskiwacze i samochód chodzi jak na razie. Pompowtryski były kupione na allegro więc chcę zrobić VAG-iem logi sprawdzające stan pompowtryskiwaczy. Jak mam to zrobić?
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-01-30, 09:49

Wymieniłem 4 pompowtryskiwacze i samochód chodzi. Przyczyną prawdopodobnie była woda w ropie a dokładniej napadało trochę śniegu do bańki którą wlewałem ropę do moje zbiornika i przez to padły pompowtryskwicze

tak wyglądają logi dynamiczne po wymianie pompowtryskwiczy

Log (0 - 000,003,004)
Log (1 - 013,018,023)
Log (2 - 001,013,018)
Log (3 - 001,013,018)
Log (4 - 013,018,023)

a tak bloki

Obrazek

Zrobiłem te dynamiczne logi żeby sprawdzić czy któreś pompowtryski nie są w złym stanie.

Proszę o analizę logów. Pompowtryski były z allegro więc muszę je sprawdzić i w razie czego jeśli któryś jest zły to odesłać.
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-02-01, 08:38

Udało mi się rozgrzać silnik do 90 stopni (musiałem na 3 biegu na maksymalnych obrotach jechać jakieś 30 sek.) ale po minucie znowu temperatura silnika spadła do 80. Wszystko było by ok ale jak odpalam po nocy samochód to nierówno chodzi i z rury leci siwy dym, dopiero po około 30 sekundach i lekkim dodaniu gazu zaczyna równo chodzić.
Awatar użytkownika
drdala
Początkujący
Posty:40
Rejestracja:2011-12-28, 12:24

2012-02-03, 13:01

zastanawiam się czy warto wymieniać ten drugi pompowtrysk? mam jeszcze możliwość odesłania go do klienta od którego kupiłem wszystkie 4 pompowtryski. Jak myślicie? Czy może np. przez niego samochód więcej mi palić? jeśli tak to o ile więcej? tak jak pisałem wcześniej jak odpalam po nocy samochód to nierówno chodzi i z rury leci siwy dym, dopiero po około 30 sekundach i lekkim dodaniu gazu zaczyna równo chodzić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”