Miałem trochę zniszczone felgi, żeby je odnowić musiał bym dać z 5 dych za sztukę więc postanowiłem je wypolerować.
Narzędzia: wiertarka, tarcza na papier, papier o różnej grubości, pasta automax, pasta polerska, filc albo coś innego do polerowania i jeszcze coś wyglądające jak druciak ale ro jest z tworzywa a nie z drutu.
tak wygląda też filc po polerce
1. Usunięcie lakieru. Ludzie piszą że, używają specjalnego preparatu do usuwania starych powłok lakierniczych (kiedyś coś taki kupiłem żeby wyczyścić futrynę w domu
i kicha strasznie długo to trwa). Po tym specyfiku też trzeba się trochę namęczyć bo w aluminium są mikro-wżery, w których znajduje się lakier. Zrobiłem to tak: wiertarka, tarcza na rzep i papier 180 oczywiście też z rzepem.Nie można za mocno dociskać bo powstaną wgłębienia, delikatnie żeby się pozbyć starego lakieru.
2. Użyłem papieru 320, 500, 800, 1200, 2000, 2500 oczywiście wszystko na wodę.
Najlepiej szlifować w jednym kierunku np. wzdłuż a później w poprzek wtedy widać rysy robione poprzednim papierem i robimy tak na zmianę aż przestanie być widać rysy z poprzedniego papieru, ponieważ później trudno jest usunąć rysę papierem 2000 zrobioną 320
DOBRA RADA: oklejcie papier jakąś taśmą klejącą bo jak nie to może szybko się rozlecieć a ziarno papieru będzie jeszcze nie wykorzystane.
3. Po papierze, pasta AutoMax nanieść szmatką i wypolerować - 3,50 zł. - Zadowalający efekt (polerowane było tylko jedno ramię)
4. Odtłuścić
5. Polerowanie pastą polerską ja to zrobiłem zieloną. Jest ona bardzo twarda więc trzeba włączyć wiertarkę z filcem i nanieść aż filc zrobi się zielony i przykładamy do polerowanej powierzchni. Po chwili na filcu zrobi się czarna skorupa wiec trzeba go wymienić na świeży a tamten wyprać :-) - prawie że lustro.
6. Można je teraz polakierować klarem, ale lustro zostanie zamglone albo co jakiś czas polerować i cieszyć się chromowanymi felgami :-) Ja swoje lakierowałem.
Poradzono mi żeby przy szlifowaniu papierem użyć oleju hydraulicznego zamiast wody bo podobno nie powstają głębokie rysy i odcień polerowanej powierzchni jest inny.
A na koniec różnica miedzy pastą AutoMax a jakimś badziewem za 15 zyla z OBI. Na fotce tego nie widać ale automax jest lepszy.
Efekt końcowy
Alufelgi-polerowanie
Moderator:raptus1984
- szatann1981
- Początkujący
- Posty:30
- Rejestracja:2011-01-10, 11:08
marekww, mysle ze większość ludzi tak poleruje ale ma to dużo wad taki jak koszty papierów sciernych o tak wysokiej granulacji jak i bardzo czasochłonne ja do polerki felg używam maksymalnie papieru 320 na sucho na rzep na szlifierke kontową , filc nadaje sie ale niezbyt z powodu ze bardzo sie zapycha i robi więcej szkód niż pożytku , chyba ze filc na trzpieniu do zakamarków . Wysmienicie zato pracuje sie na szmacie bawełnianej np fi 400 mm co znacznie skraca czas polerki oraz jest to bardziej zadowalający efekt co do pasty to polecam pp30 . polerka pokrywy od c20 xe od początku do końca to czas około 5 godzin pokrywa rozrządu w zalerzności od jej stanu max 1,5 godz. http://www.postimage.org/image.php?v=gx2vPfu0
- MlodymEchanik
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2021-07-12, 09:06
Dobrze ci wyszło, jakiej polerki używasz bo nie jestem pewien czy przy mojej ( ze strony warsztat24,pl ) efekt byłby taki sam.