Witam serdecznie.
Walczę z problemem "zacinającej" się w sposób specyficzny sztangi turbiny. Mianowicie:
Pojawia się u mnie bardzo nieregularnie problem z brakiem mocy (brak oznak działania turbiny). Dzieje się to tylko i wyłącznie po odpaleniu auta. Niezależnie czy auto jest zimne, czy ciepłe. W momencie braku mocy, zaobserwowałem za radą swojego mechanika, że sztanga nie zostaje zassana (nie unosi się do góry) co można zaobserwować bo jest na niej taki biały znacznik. W takim wypadku wyłączenie silnika i ponowne jego zapalenie rozwiązuje problem - sztanga zostaje uniesiona do góry. Auto zbiera się ładnie czuć pracę turbiny już praktycznie od 1800 obrotów. Zaznaczam bardzo ważną rzecz, turbiny nigdy nie odcięło mi w trakcie jazdy. Mój problem objawia się zaraz po odpaleniu auta - jak poczuję, że nie ma mocy - wyłączam silnik, włączam i jest ok. Jest to dość upierdliwa usterka. Do tej pory wespół z moim mechanikiem wykonaliśmy poniższe czynności:
1) Wymieniony czujnik ciśnienia doładowania
2) Wymieniony zaworek N75
3) Posprawdzane przewody podciśnienia
Doszło już kilkukrotnie do takiej sytuacji, że zaświecała mi się kontrolka silnika. Nie pomagało wówczas już wyłączanie silnika i włączanie go - świeciła się a tym samym auto zupełnie nie miało mocy.
Kolejną informacją wartą dodania jest fakt, iż jak kontrolka się zaświeciła i nie chciała zgasnąć danego dnia to nazajutrz rano przy odpaleniu o dziwo! gasła.
Raz miałem taką sytuację, że świeciła się 3 dni. Wówczas musieliśmy wykasować błąd.
Teraz najważniejsze - podpinając auto pod komputer nie wykazuje żadnych błędów - a sztanga się zacina.
Dopiero wówczas kiedy zapali się kontrolka - za każdym razem wywala ten sam błąd ciśnienia doładowania, mechanik o ile dobrze pamiętam mówił, że przeładowuje.
Z problemem walczę już od mniej więcej 3 miesięcy. Ostatni raz kontrolka silnika zapaliła mi się niecały miesiąc temu - pojechałem do mechanika wykasowałem błąd - kazał wrócić jak się zapali spowrotem. Nie zapaliła się, lecz podczas tego miesiąca już przynajmniej z 5-6 razy miałem sytuację, że musiałem auto gasić i zapalać aby była moc.
Moja obserwacja to taka, że jak nie ma mocy - sztanga nie zostaje uniesiona.
Panowie proszę o jakieś porady - mój mechanik twierdzi, że to nie może być turbina - jak działa to działa już cały czas - nie odcina jej podczas jazdy.
Wydaje mi się, że to ewidentnie wina tej sztangi. Tylko czemu raz działa raz nie.
Myślę jeszcze, że zostaje gruszka - ale jeśli byłaby uszkodzona to nie zasysałaby sztagi wogóle, prawda ?
Wkurzam się bo wydałem już 400 zł na N75 i czujnik ciśnienia doładowania a problem nadal występuje.
Serdecznie Was drodzy koledzy proszę o pomoc - każda rada będzie bardzo cenna i na pewno omówiona z moim mechanikiem.
Edit:
Dzis wlasnie zapaliła mi sie kontrolka silnika ale o dziwo auto ma moc taka jaka powinno miec i turbina tez dmucha od 1800 obrotów. Auto ogólnie zachowuje sie jak gdyby nic mu nie było.
Jutro rano zapewne kontrolka zgaśnie i za jakis czas zapali sie znów. Jutro jadę podpiac auto pod komputer i zapewne wywali błąd ciśnienia doładowania.
Ktos ma jakies pomysły bo juz mi ręce opadają :-(
- Forum mechaników samochodowych - forum-mechaniczne.pl Forum mechaników samochodowych Mechanika Forum Samochodowe Audi
Dziwny problem z doładowaniem w Audi A4 B6
Forum audi
Moderator:raptus1984
Nie napisałeś jaki silnik ale cos spróbujemy podziałać. więc tak jeżeli nie zassie ci gruszki to nie powinna przeładować tylko brak doładowania ( za niskie ciśnienie) . Jeżeli masz dostęp do wakuometru ( żeby zmierzyć podciśnienie ) załóż zegar na wężyk który dochodzi do gruszki ( albo go wepnij przez trójnik albo bezpośrednio zamiast gruszki. Jeżeli brak podciśnienia to wina N75 lub elektryki . Jeżeli podciśnienie jest wina gruszki lub turbiny. Ja bym jednak obstawiał turbine i gruszke, wspomniałeś że pojawia się błąd przeładowania czyli w pewnym momencie sztanga gruszki jest zassana ale jej nie odpuści. Możesz odpiąć sztange gruszki od turba ( taka zawleczka lub skręcana nakrętką 10 jak turbo KKK) i ruszaj za dzwignie geometrii . Musi chodzić idealnie lekko bez jakichkolwiek przycięć. Wszelkie opory kwalifikują geometrie do czyszczenia.
Przejdź do
- Witam na forum
- ↳ Regulamin forum
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Dział moderatorów
- ↳ REKLAMA, WSPÓŁPRACA, KONTAKT
- ↳ KONKURSY
- ↳ Prace konkursowe
- ↳ Przedstaw się!
- ↳ Rozwój forum
- Mechanika
- ↳ Dział VIP dla Profesjonalistów
- ↳ Forum Samochodowe
- ↳ Alfa Romeo
- ↳ Audi
- ↳ BMW
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Citroen
- ↳ Daewoo
- ↳ Dodge
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ FSO
- ↳ Honda
- ↳ Hyundai
- ↳ Jaguar
- ↳ Jeep
- ↳ KIA
- ↳ Lancia
- ↳ Lexus
- ↳ Lotus
- ↳ Mazda
- ↳ Mercedes
- ↳ Mitsubishi
- ↳ Nissan
- ↳ Opel
- ↳ Peugeot
- ↳ Porsche
- ↳ Renault
- ↳ Rover
- ↳ Saab
- ↳ Seat
- ↳ Skoda
- ↳ Subaru
- ↳ Suzuki
- ↳ Toyota
- ↳ Volkswagen
- ↳ Volvo
- ↳ Inne
- ↳ Pomoc samochodowa
- ↳ Diagnostyka komputerowa
- ↳ Elektronika
- ↳ Lakiernictwo i blacharstwo
- ↳ Car audio, CB radio, Nawigacja
- ↳ KODY DO RADIA
- ↳ Fabryczne
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ Renault
- ↳ Opel
- ↳ Inne
- ↳ Alpine
- ↳ Blaupunkt
- ↳ Becker
- ↳ Grundig
- ↳ Philips
- ↳ Inne
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Ogumienie
- ↳ Tuning
- ↳ Schematy motoryzacyjne
- ↳ Schematy elektryczne
- ↳ Audi
- ↳ BMW
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ Honda
- ↳ Mercedes
- ↳ Opel
- ↳ Renault
- ↳ Seat
- ↳ Skoda
- ↳ Volkswagen
- ↳ Inne
- ↳ Schematy mechaniczne
- ↳ Audi
- ↳ A3
- ↳ A4
- ↳ A6
- ↳ 80
- ↳ Pozostałe
- ↳ BMW
- ↳ Seria 3
- ↳ Seria 5
- ↳ Pozostałe
- ↳ Fiat
- ↳ Brava
- ↳ Punto
- ↳ Uno
- ↳ Pozostałe
- ↳ Ford
- ↳ Transit
- ↳ Mondeo
- ↳ Focus
- ↳ Pozostałe
- ↳ Honda
- ↳ Accord
- ↳ Civic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Mercedes
- ↳ A - Klasse
- ↳ C - Klasse
- ↳ E - Klasse
- ↳ Vito
- ↳ Pozostałe
- ↳ Opel
- ↳ Astra
- ↳ Corsa
- ↳ Vectra
- ↳ Zafira
- ↳ Pozostałe
- ↳ Renault
- ↳ Clio
- ↳ Laguna
- ↳ Megane
- ↳ Scenic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Seat
- ↳ Cordoba
- ↳ Ibiza
- ↳ Pozostałe
- ↳ Skoda
- ↳ Fabia
- ↳ Octawia
- ↳ Pozostałe
- ↳ Volkswagen
- ↳ Golf
- ↳ Inne
- ↳ Schematy rozrządu oraz pasków klinowych
- ↳ Audi
- ↳ A3
- ↳ A4
- ↳ A6
- ↳ 80
- ↳ Pozostałe
- ↳ BMW
- ↳ Seria 3
- ↳ Seria 5
- ↳ Pozostałe
- ↳ Fiat
- ↳ Brava
- ↳ Punto
- ↳ Uno
- ↳ Pozostałe
- ↳ Ford
- ↳ Focus
- ↳ Mondeo
- ↳ Transit
- ↳ Pozostałe
- ↳ Honda
- ↳ Accord
- ↳ Civic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Mercedes
- ↳ A - Klasse
- ↳ C - Klasse
- ↳ E - Klasse
- ↳ Vito
- ↳ Pozostałe
- ↳ Opel
- ↳ Astra
- ↳ Corsa
- ↳ Vectra
- ↳ Zafira
- ↳ Pozostałe
- ↳ Renault
- ↳ Clio
- ↳ Laguna
- ↳ Megane
- ↳ Scenic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Seat
- ↳ Cordoba
- ↳ Ibiza
- ↳ Pozostałe
- ↳ Skoda
- ↳ Fabia
- ↳ Octawia
- ↳ Pozostałe
- ↳ Volkswagen
- ↳ Golf
- ↳ Passat
- ↳ Polo
- ↳ Pozostałe
- ↳ Inne
- ↳ Schematy budowy
- ↳ Audi
- ↳ BMW
- ↳ Seria 3
- ↳ Seria 5
- ↳ Pozostałe
- ↳ Fiat
- ↳ Brava
- ↳ Punto
- ↳ Uno
- ↳ Pozostałe
- ↳ Ford
- ↳ Focus
- ↳ Mondeo
- ↳ Transit
- ↳ Pozostałe
- ↳ Honda
- ↳ Accord
- ↳ Civic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Mercedes
- ↳ A - Klasse
- ↳ C - Klasse
- ↳ E - Klasse
- ↳ Vito
- ↳ Pozostałe
- ↳ Opel
- ↳ Astra
- ↳ Corsa
- ↳ Vectra
- ↳ Zafira
- ↳ Pozostałe
- ↳ Renault
- ↳ Clio
- ↳ Laguna
- ↳ Megane
- ↳ Scenic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Seat
- ↳ Cordoba
- ↳ Ibiza
- ↳ Pozostałe
- ↳ Skoda
- ↳ Fabia
- ↳ Octawia
- ↳ Pozostałe
- ↳ Volkswagen
- ↳ Golf
- ↳ Passat
- ↳ Polo
- ↳ Inne
- Forum Warsztatowe
- ↳ Narzędzia i sprzęt warsztatowy
- ↳ Części samochodowe - jakie wybrać ?
- ↳ Nowinki od producentów części
- ↳ Warsztaty Samochodowe - Zlecenia i Usługi
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko - Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Cennik mechanika
- ↳ Mechanik
- ↳ Klient
- Motoryzacja
- ↳ Ogólnie o samochodach
- ↳ Ciekawostki motoryzacyjne
- ↳ Samochody zabytkowe
- ↳ Przepisy
- ↳ Pozostałe pojazdy
- ↳ Inne
- ↳ Pomocne strony
- ↳ Młody mechanik
- ↳ Download
- ↳ Książki serwisowe, Instrukcje
- ↳ Programy dla mechanika
- Samochody ciężarowe
- ↳ Mechanika samochodów ciężarowych
- ↳ Elektryka, elektronika, kody błędów
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ Układ napędowy
- ↳ Silnik i układ zasilania
- ↳ Zawieszenie i układ kierowniczy
- ↳ Pozostałe
- Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
- ↳ Chcę kupić skuter/motor
- ↳ Pomoc motocyklowa
- ↳ Tuning jednośladów
- ↳ Nasze maszyny
- Bazar
- ↳ Giełda samochodowa
- ↳ Giełda części i narzędzi warsztatowych
- ↳ Chcę kupić lub kupiłem samochód
- ↳ Praca mechanika
- Pogaduchy
- ↳ Nasze samochody
- ↳ Na wesoło
- ↳ Zabawy
- ↳ Na każdy temat!
- ↳ Sponsorzy, reklama stron!
- ↳ Zaprzyjaźnione witryny
-
- Najaktywniejsi użytkownicy
-
- Użytkownik
- Ilość postów
-
- Mechaniczny
- 1688(11.13%)
-
- arnipoznań
- 713(4.70%)
-
- carlos223223
- 371(2.45%)
-
- Ostatnio zarejestrowani
-
- Użytkownik
- Data
-
- winchplate
- 2024-11-15, 10:18
-
- Szrotlinki
- 2024-11-13, 09:33
-
- szrotyv3
- 2024-11-13, 09:24
-
- prznglv
- 2024-11-12, 19:40
-
- zaba123
- 2024-11-11, 13:41
-
- Najczęściej wyświetlane tematy
-
- Temat
- Wyświetlenia
-
- X czy Y?
- 237514
-
- Autocom 2013.3 akty…
- 182966
-
- Liczymy do....
- 131443
-
- Ostatnia litera!
- 98445
-
- Zostań mechanikiem …
- 90756
-
- Najczęściej postowane tematy
-
- Temat
- Ilość postów
-
- Liczymy do....
- 303
-
- Ostatnia litera!
- 164
-
- Pomagamy innym
- 136
-
- Najczęściej postowane fora
-
- Nazwa forum
- Ilość postów
-
- Pomoc samochodowa
- 649 (4.28%)
-
- Przedstaw się!
- 419 (2.76%)
-
- Praca mechanika
- 217 (1.43%)
-
- Na każdy temat!
- 164 (1.08%)
-
- Elektronika
- 103 (0.68%)
-
- Ostatnio aktywne tematy
-
Nowa fiesta czy coś innego
RadeZar w Ogólnie o samochodach 2019-07-03, 14:39
-
Zamienniki wycieraczek - warto?
RadeZar w Części samochodowe - jakie wybrać ? 2019-07-17, 14:12
-
Dekoder wyposażenia VAG (PR-code)
polo.blue w Inne 2024-08-25, 19:17
-
Wymiana przednich i tylnych tulei wahacza w VW Polo V
polo.blue w Zrób to sam 2024-08-23, 23:56
-
Witam
Leo w Przedstaw się! 2021-07-28, 18:18