Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Audi A6 Diesel 103kW BLB. Nie odpala po remoncie silnika.

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
Rafal777
User
User
Posty:3
Rejestracja:2015-11-23, 20:41

2015-11-23, 21:12

Witam

Na wstępie proszę o wyrozumiałość, ponieważ to mój pierwszy post.

Audi A6 4F Diesel 140hp (103kW) BLB 1968. 2005r


Auto po remoncie silnika przyczyną był płyn chłodniczy, który wędrował do miski olejowej.

Po wymianie uszczelki pod głowicą panewek na wale i wałkach rozrządu, uszczelniaczy na zaworach, uszczelek na wtryskach, główek wtryskiwaczy i wszystkich uszczelek wyjętych przy demontażu auto nie odpala.

Zapalił raz na dwóch cylindrach zakopcił cały warsztat i po 20 sek. zgasł

Głowica planowana i sprawdzona przez inny warsztat.
Rozrząd na blokadach i "znakach"
wtryski ponumerowane.
Panewki złożone na pastę

Dodam jeszcze ze po wyjęciu świec żarowych 3 i 4 były mokre w oleju napędowym.

Wielkie dzięki za każdą podpowiedz.
Awatar użytkownika
kamil03
Początkujący
Posty:76
Rejestracja:2015-01-25, 16:33

2015-11-24, 19:21

Panewki złożone na pastę tego za bardzo nie rozumiem.
Był wymieniany uszczelniacz wału korbowego z tyłu silnika od strony skrzyni ? Jak dobrze pamiętam tam jest uszczelniacz z pierścieniem magnetycznym z którego czyta czujnik położenia wału korbowego. Przy montażu uszczelniacza wał ustawiasz jak do rozrządu w górnym martwym punkcie, pierścień na uszczelniaczu na znak i dopiero go montujesz. Jeśli został wbity losowo silnik nie odpali . Jeżeli tak to skrzynia do wyciągnięcia od nowa
Awatar użytkownika
Rafal777
User
User
Posty:3
Rejestracja:2015-11-23, 20:41

2015-11-25, 17:49

Blok silnika był wysłany (z zamontowanym sprzęgłem i dociskiem) do szlifierza więc zadzwonię jutro i się dowiem co i jak.

dzięki za podpowiedź sprawdzę i dam znać. .
Awatar użytkownika
Dżodżo
User
User
Posty:13
Rejestracja:2015-10-19, 22:07
Lokalizacja:Irlandia

2015-11-25, 23:47

Sprawdzić ciśnienie na cylindrach, następnie podłączyć kompa i zobaczyć błędy i zobaczyć czy na kompie w parametrach rzeczywistych pokazuje obroty wału.
Awatar użytkownika
Rafal777
User
User
Posty:3
Rejestracja:2015-11-23, 20:41

2015-11-27, 18:09

Nie ma żadnych „błędów” (niestety).
Komp widzi obroty wału.
Teoretycznie uszczelniacz z pierścieniem magnetycznym jest na "znakach"
tak mnie zapewnia szlifierz :)

Dziś poczyniłem mały postęp.
Po podłączeniu Komputera i próbie odpowietrzenia układu paliwowego zauważyłem, że jeden z wtrysków jest "otwarty" cały czas dosłownie wypełnił komorę spalania paliwem po brzegi.

Wymienię wtryskiwacz we wtorek i dam znać.
Awatar użytkownika
kamil03
Początkujący
Posty:76
Rejestracja:2015-01-25, 16:33

2015-11-27, 20:11

przecież tam jest pompowtrysk. Kanały paliwa w głowicy i jak go wyjmiesz paliwo bedzie w gniezdzie. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Ustawiałeś pompowtryski ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”