diesel czy lpg?
Moderator:raptus1984
- armandiusz
- User
- Posty:13
- Rejestracja:2015-05-20, 13:48
- Lokalizacja:Warszawa
Z tego co wiem to do każdego.
- Macieronski
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2015-05-12, 12:29
Czyli do mojej Avensis 1,8 na pewno będę mógł zamontować instalacje gazową.
Zastanawiałem się nad stagiem albo lovato. Instalacje bardzo od siebie różne, cenowo jak i konstrukcyjnie.
Ale to już mechanik zadecyduje.
Zastanawiałem się nad stagiem albo lovato. Instalacje bardzo od siebie różne, cenowo jak i konstrukcyjnie.
Ale to już mechanik zadecyduje.
- armandiusz
- User
- Posty:13
- Rejestracja:2015-05-20, 13:48
- Lokalizacja:Warszawa
Ile razy można pisać, można ale bardziej chodzi o to jaka instalacja będzie tutaj pasować. Musisz udać się do mechanika. A najlepiej do Ag centrum. Montują tam najlepsze instalacje w Polsce. Cena tez jest bardzo niska, więc nie masz się co bać. Serwis też mają niczego sobie.Macieronski pisze:Czyli do mojej Avensis 1,8 na pewno będę mógł zamontować instalacje gazową.
Zastanawiałem się nad stagiem albo lovato. Instalacje bardzo od siebie różne, cenowo jak i konstrukcyjnie.
Ale to już mechanik zadecyduje.
- Macieronski
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2015-05-12, 12:29
Z tego co pamiętam to zależy od wtrysków. A jak duża jest różnica między instalacjami przy właśnie innych wtryskach ? Nie wiem czy piszę prawdę ale chyba w przypadku wtrysków bezpośrednich cena była w granicach 6 - 8 tysięcy.
- armandiusz
- User
- Posty:13
- Rejestracja:2015-05-20, 13:48
- Lokalizacja:Warszawa
No to zacznijmy od tego, że . . .
1 generacja instalacji byłą skonstruowana pod samochody z gaźnikiem
2 generacja miała służyć do wielo i jedno punktowych wtrysków. Z katalizatorem i sondą lambda.
3 generacja do silników z wielopunktowym wtryskiem, w fazie lotnej.
4 generacja
"Czwarta generacja LPG to instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej za pośrednictwem elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy. Wtrysk sekwencyjny stosowany jest w samochodach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem i sondą lambda oraz system diagnostyki pokładowej - EOBD lub OBDII. Jest to bardzo nowoczesna konstrukcja, w której wyeliminowane zostały różnice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i zasilanego benzyną. W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny.
"
5 generacja, instalacja wtrysku sekwencyjnego, tutaj to już nie jest w formie gazoej tylko ciekłej.
Generacje są różne, tak samo jak ceny. Warto troszkę pomyśleć przed podjęciem decyzji.
Zwykły stag też jest dobrym rozwiązaniem, cena jest o wiele niższa. A dostaje to samo co w przypadku brc czy może nawet lovat. Wystarczy dobrać dobre wtryski i już po kłopocie.
Ale nie ważne ile się wyda, najważniejszy jest dobry mechanik.
A taki to tylko AGC Centrum.
1 generacja instalacji byłą skonstruowana pod samochody z gaźnikiem
2 generacja miała służyć do wielo i jedno punktowych wtrysków. Z katalizatorem i sondą lambda.
3 generacja do silników z wielopunktowym wtryskiem, w fazie lotnej.
4 generacja
"Czwarta generacja LPG to instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej za pośrednictwem elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy. Wtrysk sekwencyjny stosowany jest w samochodach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem i sondą lambda oraz system diagnostyki pokładowej - EOBD lub OBDII. Jest to bardzo nowoczesna konstrukcja, w której wyeliminowane zostały różnice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i zasilanego benzyną. W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny.
"
5 generacja, instalacja wtrysku sekwencyjnego, tutaj to już nie jest w formie gazoej tylko ciekłej.
Generacje są różne, tak samo jak ceny. Warto troszkę pomyśleć przed podjęciem decyzji.
Zwykły stag też jest dobrym rozwiązaniem, cena jest o wiele niższa. A dostaje to samo co w przypadku brc czy może nawet lovat. Wystarczy dobrać dobre wtryski i już po kłopocie.
Ale nie ważne ile się wyda, najważniejszy jest dobry mechanik.
A taki to tylko AGC Centrum.
- bulioner13
- User
- Posty:5
- Rejestracja:2015-05-28, 18:32
- Kontakt:
Ja od razu przerobiłem mojego lanosa na gaz. Szybko mi się to zwróciło.
Seks analny jest coraz bardziej popularny - tak się przynajmniej wydaje. Dlatego właśnie korek analny Lovensehttp://seksnaodleglosc.pl/hush to taka sex zabawka, która bez dwóch zdań jest godna bardzo dużego zainteresowania.
- armandiusz
- User
- Posty:13
- Rejestracja:2015-05-20, 13:48
- Lokalizacja:Warszawa
A tak z ciekawości to co masz w tym lanosie. Powiem, że jeden człowiek miał kiedyś lanosa i to był bardzo porządny samochód. Sprawował się świetnie, z tego co pamiętam miał z 7 do 8 lat ale pomimo to chodził idealnie. Miał jakiś kłopot z uszczelką głowicy. A to już inna sprawa.
A wracając do Pana Macieja.
Najważniejszą przy tych wszystkich instalacjach to odpowiedzieć sobie na kilka pytań.
1 ile spala nasz samochód
To jedna z najważniejszych spraw, tylko samochody które naprawdę sporo spalają maja możliwość, zwrócenia kosztów instalacji swym właścicielom. W innym wypadku to tylko zmarnowane pieniądze na kilka kabelków i wtryskiwacze.
2 instalacja kosztuje i należy dobierać najmocniejszą
Nie da się oszczędzić na montażu, bo to bez sensu. Coś się zepsuje, coś puści. Na montażu się nie oszczędza tylko po montażu, inaczej nie jest to opłacalne. Bo wszystko wychodzi w praniu.
3 regulacja i ustawienie
Tylko wtedy ma się do czynienia z prawidłowa instalacją.
A wracając do Pana Macieja.
Najważniejszą przy tych wszystkich instalacjach to odpowiedzieć sobie na kilka pytań.
1 ile spala nasz samochód
To jedna z najważniejszych spraw, tylko samochody które naprawdę sporo spalają maja możliwość, zwrócenia kosztów instalacji swym właścicielom. W innym wypadku to tylko zmarnowane pieniądze na kilka kabelków i wtryskiwacze.
2 instalacja kosztuje i należy dobierać najmocniejszą
Nie da się oszczędzić na montażu, bo to bez sensu. Coś się zepsuje, coś puści. Na montażu się nie oszczędza tylko po montażu, inaczej nie jest to opłacalne. Bo wszystko wychodzi w praniu.
3 regulacja i ustawienie
Tylko wtedy ma się do czynienia z prawidłowa instalacją.
- Macieronski
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2015-05-12, 12:29
A gdzie Pan montował.bulioner13 pisze:Ja od razu przerobiłem mojego lanosa na gaz. Szybko mi się to zwróciło.
Powiem szczerze, że widzę dwóch mechaników w Warszawie nadających się dla mnie.
Ale nadal jestem pod presja.
- armandiusz
- User
- Posty:13
- Rejestracja:2015-05-20, 13:48
- Lokalizacja:Warszawa
W takim razie porównaj ceny jakie są u nich i sprawdź dostępne terminy.Macieronski pisze:A gdzie Pan montował.bulioner13 pisze:Ja od razu przerobiłem mojego lanosa na gaz. Szybko mi się to zwróciło.
Powiem szczerze, że widzę dwóch mechaników w Warszawie nadających się dla mnie.
Ale nadal jestem pod presja.
Spróbuj poszukać o nich różnych opinii. Wtedy będziesz miał pewność, że osoba ma dobre podejście.
- Macieronski
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2015-05-12, 12:29
Zastanawiam się między energy gaz, a ag centrum.
Z jednej strony ag centrum ma zenita.
A z tego co można przeczytać na forach to jedna z lepszych instalacji.
Z drugiej strony w energy gaz ma brc.
A to też dobra instalacja ale podobno nie tak jak stag.
No chyba, że zamontuję staga u kogoś z nich.
Natrafiłem w internecie na kilka wątków w których było coś o tych firmach.
Ale ciężko mi jest coś powiedzieć, w ag centrum mogę zamontować gaz w przyszłym tygodniu.
Licząc od dzisiejszego poniedziałku, a w enregy gaz będę musiał poczekać aż 2 tygodnie na montaż. . .
Z jednej strony ag centrum ma zenita.
A z tego co można przeczytać na forach to jedna z lepszych instalacji.
Z drugiej strony w energy gaz ma brc.
A to też dobra instalacja ale podobno nie tak jak stag.
No chyba, że zamontuję staga u kogoś z nich.
Natrafiłem w internecie na kilka wątków w których było coś o tych firmach.
Ale ciężko mi jest coś powiedzieć, w ag centrum mogę zamontować gaz w przyszłym tygodniu.
Licząc od dzisiejszego poniedziałku, a w enregy gaz będę musiał poczekać aż 2 tygodnie na montaż. . .
- Macieronski
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2015-05-12, 12:29
Niestety musiałem trochę poczekać. Dopiero wczoraj mogłem spróbować jak to jest na takiej instalacji. I powiem, że to spory plus. Kiedy zatankowałem mogłem od razu zobaczyć różnicę cenową. W portfelu zostało mi dodatkowe 30 złotych, które to zawsze uciekało na pokrycie drogi przejechanej.
Samochód o dziwo prowadzi się bardzo dobrze. W przy gazie nic nie zmienia wcześniejszego przyśpieszenia, obroty takie same jak wcześniej. Ładnie przyśpiesza na każdym biegu.
Zamontowałem u siebie brc. Kontakt z energy gaz był bardzo szybki, odpowiadają na emaile w ciągu jednego dnia. Z kilkoma propozycjami. Panowie z ag centrum też mogli by troszkę szybciej odpisywać, było by łatwiej wszystko porównać. A tak to czekam i nie wiem czy doszło.
Zaproponowana butla mi wystarcza, nie wiem czy na dłuższych przejazdach będzie trzymać gaz.
Kilka razy jechałem na rezerwie w baku ale to tylko przez moje roztargnienie.
Może teraz jak będę miał 2 sposoby na prowadzenie auta będzie mi łatwiej w takich momentach.
http://ifotos.pl/zobacz/IMAG0922j_waprqqa.jpg
butla
Samochód o dziwo prowadzi się bardzo dobrze. W przy gazie nic nie zmienia wcześniejszego przyśpieszenia, obroty takie same jak wcześniej. Ładnie przyśpiesza na każdym biegu.
Zamontowałem u siebie brc. Kontakt z energy gaz był bardzo szybki, odpowiadają na emaile w ciągu jednego dnia. Z kilkoma propozycjami. Panowie z ag centrum też mogli by troszkę szybciej odpisywać, było by łatwiej wszystko porównać. A tak to czekam i nie wiem czy doszło.
Zaproponowana butla mi wystarcza, nie wiem czy na dłuższych przejazdach będzie trzymać gaz.
Kilka razy jechałem na rezerwie w baku ale to tylko przez moje roztargnienie.
Może teraz jak będę miał 2 sposoby na prowadzenie auta będzie mi łatwiej w takich momentach.
http://ifotos.pl/zobacz/IMAG0922j_waprqqa.jpg
butla
- Macieronski
- User
- Posty:15
- Rejestracja:2015-05-12, 12:29
Nie do końca to zrozumiałem.Benek pisze:Biorąc pod uwagę, że za kilka nie będzie można wjechać do centrów miast niezbyt starym samochodem z silnikiem diesla to o wiele bardziej opłaca się kupić samochód z silnikiem benzynowym i zamontować instalację LPG.
Wiele ludzi nie jest pewnych czy ta ustawa na 100% wejdzie w życie.Benek pisze:Biorąc pod uwagę, że za kilka nie będzie można wjechać do centrów miast niezbyt starym samochodem z silnikiem diesla
Z tym się zgodzę, można użyć prostego kalkulatora i obliczyć ile można na tym zaoszczędzić.Benek pisze:bardziej opłaca się kupić samochód z silnikiem benzynowym i zamontować instalację LPG.
Kalkulator gazowy
- pawelautofan
- User
- Posty:4
- Rejestracja:2016-01-08, 12:05
- Kontakt:
panowie myślicie, że opłaca się przerabiać teraz auto na lpg? bo ceny paliw ewidentnie idą w dół