Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Papiery ścierne do drobnych napraw.

Forum lakiernictwa i blacharstwa samochodowego

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
dicappo
User
User
Posty:9
Rejestracja:2014-05-16, 15:24

2014-07-03, 09:36

Z jakiej firmy będą najlepsze najlepsze papiery ścierne i inne akcesoria do drobnych napraw lakierniczych np. jakieś ubytki czyli szpachle i inne akcesoria potrzebne do takich napraw? I jeszcze jedno jaką gramaturę mogą mieć papiery do szlifowania dostępne w zestawach z pastami polerskimi?
Awatar użytkownika
Chowerst
User
User
Posty:1
Rejestracja:2014-08-08, 12:28

2014-08-08, 12:36

Nawet nie wiesz jaki ciężkie pytanie zadałeś. Odpowiedź może mieć kilka stron. Nie ma jakiejś bliżej określonej reguły czym szlifować lub czym matować. Wszystko zależne od powierzchni a na to wpływa masa czynników. Pastą o innej gramaturze polerujemy auto które wyjechało z lakierni a inną pastą gdy wyjedzie z barankiem z garażu. Innej gramatury używamy gdy chcemy "odmatowić" lakier na aucie a innej gdy spolerować już błyszczący. Temat rzeka. Gramaturę dobieramy pod "każde" auto osobno. To samo dotyczy wykończeniówki po blacharce oraz od sposobów obrabiania elementu. Jak już masz wprawę i praktykę - papier dobierasz wedle swego "widzi mi się". Jednemu fajniej jest drzeć szpachlę na P120 a drugiemu szybciej poleci obskoczyć ją na P80 i dopiero na P120 w górę. Szpachli wykończeniowej nie pojedziesz na P120 czy 240. Polecisz od 320 w górę by zakończyć na mokro. Szlify podkładów tak samo. Jeśli lakiernik wiedział ile przylał to wie czym drzeć.
Papiery do polerowania?

Jedynie od P2000 na mokro w górę. Ja używam tarczek P1500 i P2000 jak już muszę ale zawsze zaczynam od pasty o średniej gramaturze sprawdzić jak idzie i jak nie idzie to lecę grubiej od pasty do papierów a nigdy nie na odwrót.
Firma? Wiesz że nie zwracam na to uwagi? Może to dziwne ale tak jest.

Jakie są w zestawach to nie wiem. Pewnie od 1200 w górę choć może i nawet od 1500 by ambarasu nie narobić no ale ... kto jedzie papierem lakier? Pasty w 95% przypadków wystarczają no chyba że są zaprawki z klaru bezbarwnego porobione i trza to zjechać.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Chowerst, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
henryk
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty:302
Rejestracja:2012-11-12, 15:52
Lokalizacja:podkarpackie

2014-08-08, 20:33

Kolego pięknie to ująłeś . Sam podchodzę do tematu jak piszesz. BRAWO. Pozdrawiam.
Jak mogę to pomogę :)
Awatar użytkownika
JanGor
User
User
Posty:1
Rejestracja:2014-09-09, 09:35
Kontakt:

2014-09-09, 09:38

Proponuje przypiąć gdzieś ten post @Choversta...
Wszystko bardzo ładnie opisał.

Dziękujemy ! <brawa>
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JanGor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jackmotors
User
User
Posty:11
Rejestracja:2014-10-26, 09:54

2014-11-20, 17:34

Co do firmy to Indasa całkiem przyzwoite robi
Oferuję wykonanie kobyłek samochodowych,podnośników ręcznych,różnych typów konstrukcyjnych,dla różnych obciążeń ,oraz do zadań specjalistycznych(np:podtrzymywanie mostu samochodu będącym na podnośniku kolumnowym).
Awatar użytkownika
yako
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-03-09, 18:09

2015-05-30, 17:14

A pasty polerskie to też już inna sprawa. :) Wg. mnie ważniejsza od samego papieru ściernego.
Awatar użytkownika
Motomaniak92
User
User
Posty:13
Rejestracja:2018-06-08, 15:13

2018-07-12, 09:09

Jeżeli chodzi ogólnie o odpowiedź to 3m robi dobre papiery, za to pasta tylko z KOH
Awatar użytkownika
anetta88
User
User
Posty:1
Rejestracja:2018-07-18, 21:44

2018-07-18, 21:46

Dzięki za informacje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lakiernictwo i blacharstwo”