FIAT DOBLO 1,9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
Moderator:raptus1984
Witam. Posiadam Doblo 1,9 JTD z 2003 roku. Od dłuższego czasu mam drgania samochodu podczas przyśpieszania. Występuje to przy mocniejszym dodawaniu gazu a nasila się jeśli przy tym dodawaniu gazu również skręcam. Na postoju zero drgań. Im mniej gazu przy przyśpieszaniu tym drgania mniejsze. Najmocniej drga przy 80-100km/h. Powyżej ~105 już praktycznie nie odczuwa się drgań. Zbieżność sprawdzana, jest w normie. Na szarpakach pokazało, że tuleje w prawym wahaczu są do wymiany. Wymieniłem je u mechanika. Mechanik starał się sam doszukać przyczyny. Wymienił mi przegub wewnętrzny, tuleje wahacza prawego, łożysko amortyzatora, drążek wewnętrzny i coś tam jeszcze. Ogólnie włożyłem ponad 700zł i nadal problem jest taki sam jaki był. W lutym zmieniałem tarcze hamulcowe na nowe. Może panowie macie jakiś pomysł? Pozdrawiam, Karol.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Problem występuje tylko po dodawaniu gazu po puszczeniu gazu drgania ustają
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Mechanik wymienił przegub wewnętrzny ale czy sprawdził pozostałe usterka wygląda mi na przegub wewnętrzny oraz warto sprawdzić czy półosie są proste.
Poduszki mówił ze sprawdzał i niby wszystkie są w porządku. skręcając w prawo nawet przy pełnym gazie nie ma żadnych drgań. pojawiają się one jadąc na wprost a najmocniejsze są przy skręcaniu w lewo. No ale jeśli odpuszczę gaz przy skręcaniu w lewo to drgania znikają. przy dodawaniu gazu i skręcaniu w lewo i jadąc na wprost rzuca cała karoseria i czuć jak pedal gazu odbija. myślę że ta informacja pomoże.
Przed chwilą rozmawiałem z tym właśnie mechanikiem. Przyznam, że ja przez pół roku od kiedy nim jeżdżę nie odczułem że przy skręcaniu w prawo drgania znikają. Mechanik powiedział, że w Focusie ostatnio było identycznie. Wymienił tuleje wahacza lewego i dolegliwości zniknęły. U mnie wymienione były tuleje w wahaczu prawym. Czekam na potwierdzenie od was czy może to być ta usterka. Pozdrawiam
Przed chwilą rozmawiałem z tym właśnie mechanikiem. Przyznam, że ja przez pół roku od kiedy nim jeżdżę nie odczułem że przy skręcaniu w prawo drgania znikają. Mechanik powiedział, że w Focusie ostatnio było identycznie. Wymienił tuleje wahacza lewego i dolegliwości zniknęły. U mnie wymienione były tuleje w wahaczu prawym. Czekam na potwierdzenie od was czy może to być ta usterka. Pozdrawiam
Dziwi mnie, że tylko przy dodawaniu gazu.. Skoro wymieniłeś już prawe, to może warto zastanowić się nad lewymi. Takie rzeczy myślę, że zawsze w parze się wymienia. Jest teraz niesymetrycznie i dlatego są drgania. Nietypowy kłopot Ci powiem...hm