Witam tak jak w temacie ciężko pali na zimnym proszę o analizę logów.
Przed odpaleniem na zimnym : 007
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162222.html
Po odpaleniu na zimnym : 007
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162223.html
001 zimny :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162225.html
001 rozgrzany :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162226.html
001 i 007 rozgrzany :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162227.html
Dodam że w adaptacji dawka rozruchowa blok 05 pozycja 2 cały czas wynosi 22,2 bez względu na to czy zmieniam wartości w górę czy w dół.
Analiza logów 1.9 AFN cięzko pali na zimnym
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale czy dawka paliwa na rozruchu nie jest zbyt mała ? dawka przy 903 obr/min wynosi 4,4 a powinna raczej napewno wynosić w 1.9 tym afn w okolicach 6-7 gdzie siedem to już dla bogatych
Tak więc jeśli ktoś potwierdzi moje założenie to mam dla ciebie radę co musisz zrobić.
Jak zakładam korzystałeś z wszystkim znanego Vaga musisz teraz zrobić tak :
-Odpalasz Vaga
-logujesz się (login:12233)
-adaptacja kanał 05
-Wpisujesz wartość max . czyli załóżmy jeśli masz np. dawkę 30.000 no to wpisujesz sobie dawkę o 1000 większą .
Musisz wiedzieć o tym że dawka startowa paliwa ma dużo do rzeczy przy prawidłowym odpalaniu silnika i jakiego elektronika samochodowego byś się nie zapytał potwierdzi ci te słowa . Tylko zanim cokolwiek zaczniesz sobie tam zmieniać w tym swoim programie zapisz na kartce wszystkie wartości które będą podlegały twojej zmianie ! Żebyś w razie czego mógł powrócić o oryginalnych wartości !
Co jest prawdopodobnie przyczyną twoich problemów ?
POMPA WTRYSKOWA- prawdopodobnie już się troszeczkę zużyła no i nie wtryskuje ci tyle paliwa co powinna. Czyli masz w takim przypadku dwa rozwiązania albo wymieniasz pompę albo zmieniasz dawkę wtrysku i odpalasz sobie autko na tej pompie do czasu aż się bardziej nie zużyje twój wybór .
Tak więc życzę ci powodzenia w razie jakichkolwiek pytań wal .(Jeszcze jakbyś chciał wiem jak dodać twojemu autku kopa poprzez zwiększenie dawki no ale to juz inna bajka jak chcesz to ci powiem )
Powodzenia !
Tak więc jeśli ktoś potwierdzi moje założenie to mam dla ciebie radę co musisz zrobić.
Jak zakładam korzystałeś z wszystkim znanego Vaga musisz teraz zrobić tak :
-Odpalasz Vaga
-logujesz się (login:12233)
-adaptacja kanał 05
-Wpisujesz wartość max . czyli załóżmy jeśli masz np. dawkę 30.000 no to wpisujesz sobie dawkę o 1000 większą .
Musisz wiedzieć o tym że dawka startowa paliwa ma dużo do rzeczy przy prawidłowym odpalaniu silnika i jakiego elektronika samochodowego byś się nie zapytał potwierdzi ci te słowa . Tylko zanim cokolwiek zaczniesz sobie tam zmieniać w tym swoim programie zapisz na kartce wszystkie wartości które będą podlegały twojej zmianie ! Żebyś w razie czego mógł powrócić o oryginalnych wartości !
Co jest prawdopodobnie przyczyną twoich problemów ?
POMPA WTRYSKOWA- prawdopodobnie już się troszeczkę zużyła no i nie wtryskuje ci tyle paliwa co powinna. Czyli masz w takim przypadku dwa rozwiązania albo wymieniasz pompę albo zmieniasz dawkę wtrysku i odpalasz sobie autko na tej pompie do czasu aż się bardziej nie zużyje twój wybór .
Tak więc życzę ci powodzenia w razie jakichkolwiek pytań wal .(Jeszcze jakbyś chciał wiem jak dodać twojemu autku kopa poprzez zwiększenie dawki no ale to juz inna bajka jak chcesz to ci powiem )
Powodzenia !
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę
Pomogłem? Postaw browarka
Pomogłem? Postaw browarka
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Mi się jeszcze nie podoba info z poprzedniego tematu o kącie wtrysku :
W nastawach podstawowych tez powinno być w okolicy 50.golfinowo pisze:Mam jeszcze pytanie czy kąt wtrysku sprawdzać na zimnym czy ciepłym silniku bo na ciepłym jak odpala dobrze wynosi ok 050 - 060 czyli chyba dobrze ale tak jest po wejściu w bloki pomiarowe bo gdy kliknę nastawy podstawowe zmienią się charakterystyka pracy silnika i jest chyba ponad 200. Proszę o info na jakim silniku to sprawdzać i w którym miejscu w programie ?
No ok użytkownik X forum napisał z zapytaniem żebym powiedział coś o tym zwiększaniu mocy poprzez zwiększenie dawki paliwa .
"Chętnie dowiem się w jaki sposób dodać kopa chodzi o dawkę na biegu jałowym "
Otóż sprawa wygląda dosyć prosto wykonujemy czynności analogicznie do powyższych oczywiście w programie VagCom tylko różnica jest następująca zamiast wpisywać poszczególne wartości do kanału 05 po prostu wpisujemy je do kanału 01 .
Jeśli jest aż takie zainteresowanie tematem o dodawaniu mocy autku za pomocą VCDS'a no to mam jeszcze dla was parę przydatnych informacji co pomoże wam wzmocnićwasze maszyny :
Przedstawie wam działanie poszczególnych kanałów :
Kanał 1 : Pomaga nam na regulacje dawki paliwa czym jest mniejsza (wtedy nasz silnik dostaje więcej paliwa) i autko szybciej się zbiera i jest bardziej czułe na zmiany obciążeń . Jednak nie wolno przesadzać wiadomo jak we wszystkim nie należy ustawiać mniejszej dawki niż 2,2 mg taka optymalna dawka która silnik jeszcze dobrze znosi mieści się w granicach 2.8-3.2 mg .
Kanał 2 :Tutaj ustawiamy obroty silnika na biegu jałowym no to już każdy sobie ustawia według swojego uznania
Kanał 3 : Współczynnik wypełnienia zaworu EGR. Co nam to daje ? Słyszy się że wiele osób wykręca zawór EGR a później go zaślepia ale gdyby tylko troszkę pomyślało nie mieliby tyle roboty . Można podając dolne graniczne wartości po prostu wyłączyć EGR czyli w zależności jaki będzie dostawał sygnał o obrotach silnika będzie reagował na dolną graniczną wartość (0) czyli będzie zamknięty A jak wiadomo w autkach od których wymagane jest większe obciążenie zawór EGR nie jest szczytem marzeń
Kanał 4 : -------------
Kanał 5 : No i działanie 5 kanału już znacie ;)
Pozdrawiam !
"Chętnie dowiem się w jaki sposób dodać kopa chodzi o dawkę na biegu jałowym "
Otóż sprawa wygląda dosyć prosto wykonujemy czynności analogicznie do powyższych oczywiście w programie VagCom tylko różnica jest następująca zamiast wpisywać poszczególne wartości do kanału 05 po prostu wpisujemy je do kanału 01 .
Jeśli jest aż takie zainteresowanie tematem o dodawaniu mocy autku za pomocą VCDS'a no to mam jeszcze dla was parę przydatnych informacji co pomoże wam wzmocnićwasze maszyny :
Przedstawie wam działanie poszczególnych kanałów :
Kanał 1 : Pomaga nam na regulacje dawki paliwa czym jest mniejsza (wtedy nasz silnik dostaje więcej paliwa) i autko szybciej się zbiera i jest bardziej czułe na zmiany obciążeń . Jednak nie wolno przesadzać wiadomo jak we wszystkim nie należy ustawiać mniejszej dawki niż 2,2 mg taka optymalna dawka która silnik jeszcze dobrze znosi mieści się w granicach 2.8-3.2 mg .
Kanał 2 :Tutaj ustawiamy obroty silnika na biegu jałowym no to już każdy sobie ustawia według swojego uznania
Kanał 3 : Współczynnik wypełnienia zaworu EGR. Co nam to daje ? Słyszy się że wiele osób wykręca zawór EGR a później go zaślepia ale gdyby tylko troszkę pomyślało nie mieliby tyle roboty . Można podając dolne graniczne wartości po prostu wyłączyć EGR czyli w zależności jaki będzie dostawał sygnał o obrotach silnika będzie reagował na dolną graniczną wartość (0) czyli będzie zamknięty A jak wiadomo w autkach od których wymagane jest większe obciążenie zawór EGR nie jest szczytem marzeń
Kanał 4 : -------------
Kanał 5 : No i działanie 5 kanału już znacie ;)
Pozdrawiam !
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę
Pomogłem? Postaw browarka
Pomogłem? Postaw browarka
Dodaję jeszcze logi BS 000 tem. 80 st. mimo korekty pompą kąt się nie zmienia rozrząd sprawdzony :
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162405.html
http://vaglog.rtnet.pl/automixchmielnik_162405.html
Kod: Zaznacz cały
mimo korekty pompą kąt się nie zmienia
Ustawiałeś kąt pompą ? I chcesz się dowiedzieć jak zmienić kąt komputerowo ? Czy jak bo nie rozumiem do końca co ty w tym komentarzu napisałeś
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę
Pomogłem? Postaw browarka
Pomogłem? Postaw browarka
bee1q1, dawkę ustawiamy na pompie poprzez stukanie w nastawnik. Vagiem również to można zrobić ale jest zbyt mały zakres.
Dawka 4,4 wcale nie jest duża. Zmniejszając ją zwiększamy ilość paliwa wtryskiwanego. Auto staje się wtedy żwawsze.
Odwrotnie to działa. Okolice 6-7 mg/suw to dawka mała idąc wyżej zmniejszamy dawkę i auto staje się mocno mułowate, a co za tym idzie nie jedzie. I aby jechało trzeba mocno deptać auto co może zwiększyć spalanie.bee1q1 pisze:Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale czy dawka paliwa na rozruchu nie jest zbyt mała ? dawka przy 903 obr/min wynosi 4,4 a powinna raczej napewno wynosić w 1.9 tym afn w okolicach 6-7 gdzie siedem to już dla bogatych
Dawka 4,4 wcale nie jest duża. Zmniejszając ją zwiększamy ilość paliwa wtryskiwanego. Auto staje się wtedy żwawsze.
Brak błędów a logi jutro postaram się dodać, co do temperatury więcej niż 80 na wskaźniku u mnie się nie da termostat mam do 82 o ile się nie mylę ostatnio vag przy takiej tem. na wskaźniku pokazywał chyba 69, a mimo to cały czas pokazywało 255 i czasami 0 jak to widać na logu.palio45 pisze:A czy vag pokazuje jakiś błędy zapisane w sterowniku?
Wrzuć loga - statycznego, BS i dynamicznego grupy 004 powinno wszystko rozjaśnić.
Auto już odpala jak należy kąt ustawiony wymieniony rozrząd, dzięki wszystkim za pomoc.
A co do grupy 001 to nie wiem dlaczego ale mogę tylko zmieniać w jedną stronę mam standard 32784 i dawkę 3,8 mogę zmieniać tylko na większą do ok 6 ale poniżej 3,8 nie mogę zejść
A co do grupy 001 to nie wiem dlaczego ale mogę tylko zmieniać w jedną stronę mam standard 32784 i dawkę 3,8 mogę zmieniać tylko na większą do ok 6 ale poniżej 3,8 nie mogę zejść