Za duzy prąd ładowania.
Moderator:raptus1984
Szanowni koledzy. Trafiła mi do warsztatu Alfa z problemem samoczynnego rozładowania i ładowania akumulatora. Pierwsze działanie to : miernik w rękę i oscyloskop pod zaciski alternatora . Wskazania miernik 16,4 V oscyloskop regularne tętnienie , ale przy nastawie 0,2V dz, wyraźne załamanie zapisu na jednej fazie ,ale to 0,2V. Wymiana regulatora , ponowny montaż i ... to samo. A więc pytam czy ktoś miał podobne problemy , i jak sobie z tym poradził ? A ja jak uporam się z problemem opiszę .
Brałem też to pod uwagę . Ale nie miałem czasu na test akumulatora , choć zdawało mi się że traci on pojemność , minimalnie napięcie spadało na mierniku ale , skupiłem się na alternatorze , i odpuściłem akumulator. Odłączony od samochodu , zobaczę ile spadnie po 24godzinach z pełnego naładowania. I zrobię pomiar zwornicą , to będzie chwila prawdy.
Zawsze kupuję w bendix -bosch nie miałem reklamacji , regulator boscha a nie jakaś produkcja w Malezji , nie mam powodu podejrzewać ,że to regulator . Skłonny jestem potwierdzić że zwarcie w akumulatorze . I regulator dostaję ciągle informacje o stanie akumulatora ,i ładuje za dużo.