Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

VW Polo III 1.4 KAT 75KM 1998r - Rozrusznik kręci nie odpala

Forum VW

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
Vezo
User
User
Posty:1
Rejestracja:2015-10-13, 15:52

2015-10-13, 15:53

Witam
W niedzielę (tj. 11.10.15 - 2 dni temu) zakupiłem VW Polo III 1.4 KAT 1998r.
Wizualnie wygląda bardzo ładnie. Wiadomo jakieś kropki rdzy ma ale nie to jest tematem moich zmartwień.

W niedzielę przejeździłem spokojnie 20km. Nie było problemu z odpalaniem silnika.
Jest to pierwszy mój samochód więc na mechanice nie znam się wcale.
W poniedziałek rano wsiadam zadowolony do samochodu, a tu niespodzianka. Nie odpala. Rozrusznik kręci, a silnik nic. Przy dłuższym przytrzymaniu kluczyka na rozruch silnik rusza i po chwili gaśnie po cofnięciu kluczyka z rozruchu.

Na desce świeci się ikonka akumulatora. Nie dziwiło mnie to, bo sprzedający sam powiedział, że aku jest do wymiany. Samochód nie odpalał więc wyjąłem aku i naładowałem. Włożyłem, podłączyłem. Problem nie zniknął. Kontrolka dalej świeci, a rozrusznik dalej nie jest w stanie odpalić silnika.

Na moje ucho rozrusznik chodzi normalnie. Sąsiad mówił, że mogę mieć jakieś szczotki do wymiany w rozruszniku (pytałem się jednak mechanika i powiedział mi, że skoro rozrusznik kręci to to nie szczotki i raczej nie wina rozrusznika, że nie chce ruszyć samochód).

Co to może być? Świece? Pompa paliwa (paliwa mam prawie na rezerwie)? Ta pompka od powietrza (silnik gaśnie tak jakby nie miał paliwa lub po prostu nie miał powietrza. Tak na moje oko totalnie zielonego).

Na kable nie mam jak odpalić (nie ma od kogo :D). Na pych dziś spróbuje jednak nic mi to nie da na dłuższą metę jeśli nawet odpali.