Problem z Felicją - nierówno pracuje
Moderator:raptus1984
Witam szanownych forumowiczów:) Mam dość dziwny problem otóż jak to w "Boże Ciało" leje, dziś wybraliśmy sie do rodziny około 30 km silnik podczas jazdy chodzi tak jakby nie palił na gar natomiast na postoju przebiera a wręcz przygasa raz nawet zgasł:( dzieje sie tak też po umyciu dodam ze samochód był malowany i niema nadkoli wiec nieweim o co chodzi:( Prosze o odpowiedz:) Z góry dziękuje:)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez dudas1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Proszę o więcej danych silnik rocznik itd.
dudas1, zapewne gdzieś dostaje się wilgoć. Jeżeli jest to silnik benzynowy, to wina zapewne leży przy jakiejś nieszczelności przy:
- kablach wysokiego napięcia
- kapturkach
- cewce zapłonowej
Wjedź do garażu, niech wszystko na spokojnie sobie wyschnie, możesz wysuszyć te elementy za pomocą suszarki. Po wyschnięciu sprawdź czy silnik odpali i czy normalnie pracuje. Jeżeli pracuje równo, to znaczy, że gdzieś w czasie jazdy po deszczu dostaje Ci się wilgoć. Przeważnie są to kable wysokiego napięcia. Można je wymienić, koszt w zależności od samochodu i wersji silnikowej.
Jeżeli po odpaleniu nadal pracuje nierówno, prawdopodobnie jest gdzieś przebicie i iskra ucieka. Możesz sprawdzić to wieczorem, w ciemnym garażu. Podnieś maskę, odpal silnik i obserwuj. Jak jest ciemno to będziesz widział gdzie iskra przeskakuje. Zazwyczaj pomoże też wymiana kabli wysokiego napięcia.
W razie co, pytaj
- kablach wysokiego napięcia
- kapturkach
- cewce zapłonowej
Wjedź do garażu, niech wszystko na spokojnie sobie wyschnie, możesz wysuszyć te elementy za pomocą suszarki. Po wyschnięciu sprawdź czy silnik odpali i czy normalnie pracuje. Jeżeli pracuje równo, to znaczy, że gdzieś w czasie jazdy po deszczu dostaje Ci się wilgoć. Przeważnie są to kable wysokiego napięcia. Można je wymienić, koszt w zależności od samochodu i wersji silnikowej.
Jeżeli po odpaleniu nadal pracuje nierówno, prawdopodobnie jest gdzieś przebicie i iskra ucieka. Możesz sprawdzić to wieczorem, w ciemnym garażu. Podnieś maskę, odpal silnik i obserwuj. Jak jest ciemno to będziesz widział gdzie iskra przeskakuje. Zazwyczaj pomoże też wymiana kabli wysokiego napięcia.
W razie co, pytaj
Pozdrawiam,
LuK444Sz
LuK444Sz