Witam mam problem z samochodem sKODA Felicja. Jade autkiem normalnie temperaura wynosi ok 88 c dojade stane w korku i sie zaczyna temperatura dochodzi do około 95 a 100 stopni rusze rozpedze sie do ok 60 km temperatura spada do 88 jak stane znow rośnie właczy siewentylator i schodzi do 90 stopni i tak w kólko rośnie spada rośnie spada.dziwne jest to ze za oknem jest ledwo 6 stopni to niewyobrazam sobie co bedzie w lato przy 30 stopniach:(
Wymieniłem :
TERMOSTAT
CZUJNIK WŁ WENTYLATORA
PŁYN CHŁODNICZY
OGÓNIE:
ROZRZAD
WIATRAK DMUCHAWY
OLEJE I FILTRY
Problem z Grzaniem sie auta
Moderator:raptus1984
Przecież wszystko działa poprawnie. Ewentualnie chłodnica może być zasyfiona. Jak długo pracuje wentylator jak się włączy?
Temperatura ok, ale to że tak długo wentylator musi pracować nie najlepiej świadczy o stanie chłodnicy, powinien ją schłodzić w kilka-kilkanaście sekund.
Spójrz pod światło czy między żeberkami syfem nie zalepiona, jak nie tam to w środku spróbuj wodą przepłukać i zobacz co wypłynie.
- MobilnyMechanik
- User
- Posty:10
- Rejestracja:2012-11-09, 23:33
- Lokalizacja:Warszawa
temperatura prawidłowa to ok. 90 stopni, w momencie jak termostat otworzy duży obieg temperatura zaczyna spadać, jak zaczynasz jechać też możesz mieć wahania bo pompa wody pracuję szybciej, wymień jeszcze czujnik temperatury wody i sprawdź ciśnienie w cylindrach dla wykluczenia uszkodzonej uszczelki głowicy.
- MotoAlbercik
- User
- Posty:11
- Rejestracja:2013-05-11, 18:31
- Lokalizacja:Tychy
Dokładnie jak piszą koledzy - wszystko działa jak najbardziej ok. Należy przyjżeć się samej chłodnicy, która chyba nie spełnia swojej roli.
Można również przyjrzeć się samemu wskaźnikowi, czy nie przekłamuje. Żeby to zrobić, trzeba mieć multimetr i podłączyć go do czujnika temperatury płynu chłodzącego w zakresie omomierza. Oczywiście trzeba mieć rozpiskę danych tego czujnika, żeby porównać opór z temperarturą, jaką powinien wskazywac wskaźnik.
Można również przyjrzeć się samemu wskaźnikowi, czy nie przekłamuje. Żeby to zrobić, trzeba mieć multimetr i podłączyć go do czujnika temperatury płynu chłodzącego w zakresie omomierza. Oczywiście trzeba mieć rozpiskę danych tego czujnika, żeby porównać opór z temperarturą, jaką powinien wskazywac wskaźnik.
Zawsze staram się pomagać.
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
autka z grupy VAG grzeją się dość mocno zanim wentylator się załączy, więc wszystko jest ok ;)
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- prezesik25
- User
- Posty:9
- Rejestracja:2012-12-21, 16:54
- Lokalizacja:Łęczyca
jw - potwierdzam (dotyczy silnika 1.6 AEE montowanego w Felci) - wszystko jest OK.