Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Golf 3 1.9 TDI AFN brak mocy

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
diagnostic
Początkujący
Posty:75
Rejestracja:2012-02-18, 11:09

2013-03-18, 12:02

Witam wiem że takich tematów było sporo ale ja jz próbowałem prawie wszystkiego i nadal nie wiem w czym jest problem, auto zbiera się nieźle ale potem nie ma tak jakby tego drugiego stopnia turbiny który daje kopa, auto przyspiesza ale za wolno jak na 110 km ,turbina czyszczona, przepływomierz podmieniany na nowy oryginalny i jest zmiana na lepsze ale nieznaczna, EGR zaślepiony, N75 w teście vagiem steruje gruszką więc chyba działa.Proszę o pomoc macie jeszcze jakieś pomysły ??
Awatar użytkownika
inodiag
Początkujący
Posty:31
Rejestracja:2013-03-03, 23:20
Lokalizacja:Kujawy

2013-03-18, 23:31

czujnik ciśnienia?
Diagnostyka maszyn rolniczych,sam. osobowych i motocykli .

Łukasz
Awatar użytkownika
diagnostic
Początkujący
Posty:75
Rejestracja:2012-02-18, 11:09

2013-03-19, 09:41

To jest ten o którym pisałem czyli N75 ?? w nastawach w vag comie pod numerem 011 jest prawdopodobnie jego test i słychac po pracy silnika oraz widać że gruszka pracuje więc chyba on działa poprawnie.
Awatar użytkownika
diagnostic
Początkujący
Posty:75
Rejestracja:2012-02-18, 11:09

2013-03-19, 12:11

A intercooler jest delikatnie nieszczelny i nie posiada tego plastikowego łapacza powietrza to robiło by jakąś większą różnice ??
Awatar użytkownika
inodiag
Początkujący
Posty:31
Rejestracja:2013-03-03, 23:20
Lokalizacja:Kujawy

2013-03-19, 14:23

diagnostic pisze:To jest ten o którym pisałem czyli N75 ?? w nastawach w vag comie pod numerem 011 jest prawdopodobnie jego test i słychac po pracy silnika oraz widać że gruszka pracuje więc chyba on działa poprawnie.
n75 to chyb zawór turbiny a czujnik ciśnienia to coś innego
Diagnostyka maszyn rolniczych,sam. osobowych i motocykli .

Łukasz
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty:140
Rejestracja:2012-07-29, 17:47
Lokalizacja:lubelskie

2013-03-19, 15:36

Jak masz vaga to zrób logi gryp : BS 000, 003 i 011 oraz dynamiczne 003 + 011.

Sprawdź gruszkę podciśnieniową. Zobacz czy sztanga przy gruszce chodzi lekko (czy sie nie zacina). Naciskaj na nią palcem powinna lekko chodzić w zakresie 2 cm.

Możesz jeszcze zamienić zaworek N75 (to ten z czarnym łbem) z zaworkiem N18 (EGR) jest on bliźniaczy i może pracować jako N75.


Najważniejsze to logi.

Logi wklej tu - > http://www.vaglog.rtnet.pl/ (do rejestracji potrzebny jest tylko adres @). Następnie linki wklej do tematu.
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty:140
Rejestracja:2012-07-29, 17:47
Lokalizacja:lubelskie

2013-03-20, 22:38

Rzeczywiście wolno wstaje. Ruszałeś ogranicznik pracy kierownic?

Który log 003 jest dobry. Bo są trzy.

Poszukaj najpierw nieszczelności w dolocie między turbo=>ic=>kol. ssący.Sprawdź połączenia rur/węży oraz ich stan.

Na początek wydłuż o 2 obroty. Odpal i zobacz czy dźwignia oparła się o ogranicznik
potem jazda testowa i ewentualnie dalsza regulacja sztangi.
Awatar użytkownika
diagnostic
Początkujący
Posty:75
Rejestracja:2012-02-18, 11:09

2013-03-21, 09:11

Log ostatni jest dobry.Ogranicznika nie ruszałem gruszka chodzi swobodnie bo turbo było czyszczone. Węże i przewody sprawdzane :(
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty:140
Rejestracja:2012-07-29, 17:47
Lokalizacja:lubelskie

2013-03-21, 09:41

Czyli przepływka szwankuje. Zaniża wartości a co za tym idzie obcina dawkę.

Spróbuj wydłużyć sztangę o 2 obroty i zrób loga dynamicznego 003 + 011. Zobaczymy czy coś się zmieniło.
Awatar użytkownika
diagnostic
Początkujący
Posty:75
Rejestracja:2012-02-18, 11:09

2013-03-21, 12:11

Przepływka była podmieniana na nową oryginalna i w małym stopniu pomogło, a to podkręcanie sztangi jest bezpieczne ? dlaczego dawniej bez podkręcania było dobrze, podkręcić to znaczy w którą strona opisz dokładniej tam kręcić gdzie jest ogranicznik ?? czy na tym od gruszki do turbo i jak ??
Awatar użytkownika
Vermin
User
User
Posty:6
Rejestracja:2013-03-26, 01:36
Lokalizacja:Wwa

2013-03-26, 01:53

Być może czujnik przepustnicy?
Nieszczelny intercooler - lewe powietrze (zwłaszcza za turbo) może mieć znaczenie.
Pozdrawiam :)...
Awatar użytkownika
diagnostic
Początkujący
Posty:75
Rejestracja:2012-02-18, 11:09

2013-03-29, 09:36

Problemem był dziurawy wężyk w sterowniku i na biegach 1-3 jest dobrze ale na 4 i 5 nie ma dobrego ciągu :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”