Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Dziwna sprawa z alternatorem- Opel Astra F 1.7 isuzu

Elektronika samochodowa - Tematy elektroniczne elektryczne itp.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-03, 17:30

Witam wszystkich- jestem nowy na forum.

Uznalem ze waro zarejestrowac sie na tym forum bo byc moze ktos pomoze w moim problemie.
Przejzalem tysiace postow, rozkrecilem pol samochodu a i tak nie moge dojsc do ladu ze swoja astra...
Sprawa wyglada tak: Padł mi alternator, wstawilem nowy mostek i regulator i wlozylem alternator spowrotem, po odpaleniu kolga powiedzial ze cos blysnelo ale wszystko bylo ok napiecie ponad 14v na obciazeniu troche mniej, po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu nie bylo ladowania. Okazalo sie ze przepalił sie czarny przewód od wzbudzania. Gdy zlaczylem przepalone kabelki alternator sie zalaczyl i dzialal ale tylko na rozlaczonych kablach. Nie moge ich na stale polaczyc bo grzeja sie i robie zwarcie. Zrobilem pomiary po wzbudzeniu alternatora idzie prad na kostke od strony alternatora okolo 7v z drugiej strony (przewod prowadzi pod licznik) jest prad caly czas od przekrecenia zaplonu. Patrzylem napiecie na przewodzie wzbudzania w innej astrze i tez jest 12v caly czas. co moze byc przyczyna przepalania tego przewodu? Bardzo prosze o pomoc <bezradny>

Pozdrawiam Roger
Awatar użytkownika
sylwek258
User
User
Posty:12
Rejestracja:2013-01-03, 20:06

2013-01-03, 20:17

Witam
ja miałem kiedys taki przypadek i okazało sie ze był załozony zły mostek.....jak tylko załozyłem inny wszystko wróciło do normy i do tej pory wszystko smiga elegancko

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2013-01-03, 20:35

na tym kabelku który idzie na wzbudzenie nie powinno być silnego napięcia, ten kabelek idzie do licznika do żaróweczki ładowania, czyli na wzbudzenie alternatora powinno iść napięcie ale nie takie aby powodowało zwarcie, bo żaróweczka po stronie licznika dostaje plus a od strony alternatora dostaje minus na zgaszonym silniku a na odpalonym plus.
Krótko mówiąc obstawiam że masz zwarcie do masy kabelka idącego do licznika. musiałbyś obciąć ten kabelek wzbudzeniowy i podłączyć go przez jakąś żaróweczkę do plusa np akumulatora i jak będzie żaróweczka gasnęła to alternator OK.
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
zico

2013-01-03, 22:59

arnipoznań, nie wiesz o czym piszesz.

Jak już naprawiać te alternatory to tylko na porządnych częściach, a żeby i tak się znowu nie zjarał to można zrobić przeróbkę żeby świec nie dogrzewał po odpaleniu.
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2013-01-04, 16:39

rozwiń temat przeróbki Zico
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-04, 18:41

Moge spróbowac z ta zaroweczka ale watpie by zgasla... Dziś wyjalem licznik przekrecilem zaplon a prad tez byl na kablu wzbudzania jesli szedl przez zaroweczke to nie powinno go tam byc prawda?
Bardziej prawdopodobne bedzie to co mowi Sylwek 258 ze cos jest uszkodzone w mostku... Choć musze Wam powiedziec jeszcze jedna rzecz ktora wczoraj zobaczylem na starym mostku, byla tam przepalona wlasnie ta dioda ktora byla polaczona z przewodem wzbudzania bylo to uszkodzenie widziane golym okiem jak i sprawdzane miernikiem...
Czyzby jakis inny plus poszedl na ten kabel wzbudzania i stad wina?
Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-04, 18:47

A co do tego dogrzewania swiec to chodzi o to ze po zapaleniu silnika swiece jeszcze przez jakis czas dogrzewaja komore (chyba do osiagniecia 60 stopni) u mnie sprawdzalem miernikiem i dogrzewaja prawidlowo, silnik pochodzi z 5 min i wylacza sie dogrzewanie, w niektorych przypadkach dogrzewanie potrafi chodzic caly czas i jest to przeciazenie dla alternatora dlatego tak siadaja...
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2013-01-04, 18:53

skoro masz przepaloną diodę wzbudzenia to faktycznie potrzebujesz albo nowy mostek albo spróbuj wymienić tą jedną diodę jeśli da radę, a potem spróbuj z tym moim sposobem, albo mnie nie słuchaj bo przecież ja nie wiem co piszę <magik>
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-04, 19:03

Hehe <magik> No ale ja wlasnie wymienilem caly mostek i regulator... a sprawdzalem na staryn tym co wymontowalem co sie zepsulo. W tym co jest teraz diody sa wporzadku.
zico

2013-01-04, 19:44

Zacznijmy od tego jaki typ masz tego alternatora. Bo były z kostką 4 pionową i 2.
Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-04, 20:10

Alternator jest z kostka czteropinowa
zico

2013-01-04, 20:36

Więc na prawym przednim słupku masz przekaźnik od kontrolki ładowania. Często też się palą razem z alternatorem.
Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-04, 21:05

sprawdzalem ten przekaznik- dziala, nawet slychac jak cyka, ten przekaznij jest tylko od kontrolki jak go wyjalem to prad plynal na wzbudzanie a kontrolka nie swiecila... co jest grane w tym moim aucie? maaasakra<magik>
zico

2013-01-04, 21:18

Bo ma być. Pin oznaczony IG to plus po stacyjce.
Załączniki
99_1193060269[1].jpg
99_1193060269[1].jpg (1.73KiB)Przejrzano 13634 razy
Awatar użytkownika
Roger
User
User
Posty:10
Rejestracja:2013-01-03, 17:18

2013-01-04, 21:25

to ten przewod jest podlaczony prosto ze stacyjki? nie idzie przez zaden przekaznik? To co sie dzieje wtedy gdy alternator sie wzbudzi na tym przewodzie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”