Witam,
Mam następujący problem z którym nie mogę sobie poradzić, parę dni temu pojawiły się dosyć mocne i uciążliwe stuki w lewym kole?zawieszeniu?(lewa strona). Najgorzej jest podczas ruszania, wtedy stuki się nasilają i podczas ostrego hamowania i nie tylko. Dodam jeszcze, że pali mi się kontrolka (brake) może to jakiś konflikt, ale myślę, że nie bo stuki są bardziej poważnym problemem od tej kontrolki. Byłem u mechanika wymieniłem klocki hamulcowe, ustawiłem również zbieżność w przednich kołach. Pojeździłem jeden dzień i nagle kontrolka od hamulca znowu się pojawiła o stukach na razie mechanikowi nic nie mówiłem trochę się boję kosztów i ciągle te stuki... dodam jeszcze, że płyn hamulcowy jest w porządku. Skupmy się na stukach bardziej co to może być ??
Stuki w kole Hiundai Getz 2004
Moderator:raptus1984
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
A stuki pojawiły się dopiero po wizycie u mechanika
- Majonez850
- Automistrz
- Posty:179
- Rejestracja:2012-05-27, 10:48
- Lokalizacja:Bolechowo Osiedle
To może zmień warsztat a co do stuków to sprawdź czy nie ma luzu na drążku stabilizatora lub wachaczu a jak dopiero stuki zaczeły się pojawiać po wizycie u mechanika cz nie masz jakiś śrub luźnych
Stuki były przed wizytą u mechanika. Dodam jeszcze, że ten samochód zakupiłem 2 tygodnie temu i wiedziałem o tych stukach kupując go, reszta w tym samochodzie jest okej nie porysowany, mały przebieg itp. Do mechanika udałem się w celu, aby ustawił mi zbieżność w przednich kołach, bo było to ustawione nie właściwie(stuki są właśnie w przednim lewym) wymienił klocki hamulcowe sprawdził płyn hamulcowy i wyeliminował palącą się kontrolkę (brake). Kontrolka powróciła, a stuki się nasiliły. Niedługo podjadę do tego mechanika i powiem o kontrolce(którą mi robił) i powiem o stukach. Jeżeli będzie coś kombinować to fakt, po prostu zmienię mechanika... Na biegu jałowym stuków nie ma, więc to chyba nie przełożenie napędu i nie skrzynia... więc skąd te stuki denerwuje mnie to jak cholera co to może być jeszcze oprócz wachacza, jeszcze sprawdzę ten drążek.
- Majonez850
- Automistrz
- Posty:179
- Rejestracja:2012-05-27, 10:48
- Lokalizacja:Bolechowo Osiedle
Ate stuki są przy skręcaniu na równej drodze czy nie równościach .Stawiam na te elementy gumowe w zawieszeniu bo jeżeli będzie nawet delikatny luz to ciężko stwierdzić na aucie dopiero po rozebraniu będzie widać.
Najmocniejsze stuki są przy jeździe po nierównościach im większe tym bardziej mocne stuki, również przy mocniejszym ruszeniu oraz hamowaniu jak wszystko robię delikatnie stuków nie ma, lub są bardzo ciche. Im mocniejsze obciążenie koła tym gorszy stuk.
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
Tak jak pisze koleżanka, zmień mechanika. To nie jest wahadłowiec tylko zwykłe auto więc filozofii nie ma, ponadto stuki mogą się nieść z lewej strony na prawą, więc trzeba sprawdzić luzy po obu stronach, a jeśli nic nie będzie widać to trza rozbierać obie strony w drobny mak i wtedy bedzie wszystko widać jak zawias nie będzie naprężony.
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Byłem u tego samego mechanika drugi raz i on sam nie wie skąd te stuki, więc kazał mi przejechać się na stacje diagnostyczną, pojechałem wszystko bardzo dokładnie sprawdzili. Męczyli autko, że talala wszystko wyszło okej w 100% poza jedną rzeczą, pęknięta guma na wachaczu. I stwierdzili, że to nie od tej gumy te stuki. Sam już nie wiem czym im wierzyć czy nie chyba faktycznie teraz po tej akcji podjadę do innego mechanika i będę musiał chyba wymienić tą gumę jednak...