Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Jak dbać o turbinę w silnikach z turbodoładowaniem

Informacje i porady dotyczące seryjnych samochodów.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
Krachu
User
User
Posty:18
Rejestracja:2012-07-18, 21:42

2012-08-06, 18:10

Kolejny trafny artykul naprawde lubie czytac twoj blog, duzo wnioskuje.. dla mlodego mechanika w sam raz.. jezeli piszesz te blogi sam (czyt. bez kopiowania) to naprawde pelen szacunek.. masz pojecie i czekam na wiecej
Awatar użytkownika
Majonez850
Automistrz
Posty:179
Rejestracja:2012-05-27, 10:48
Lokalizacja:Bolechowo Osiedle

2012-08-06, 21:14

Dobrze piszesz adam901 bo nie którzy użytkownicy aut z turbo tylko wsiada i w p.... i na gaz a to tak się nie da na dłuższą metę <brawa>
Awatar użytkownika
palio45
Automistrz
Posty:140
Rejestracja:2012-07-29, 17:47
Lokalizacja:lubelskie

2012-08-18, 10:40

I wszystko ładnie opisane w temacie. Coś na temat takiej jazdy wiem. Ludzie z mojej pracy tak jeżdżą służbowymi autami. Zimny silnik i auto ciągnięte prawie pod czerwone pole. A po dłuższej jeździe wyłączane od razu. Nic tylko siąść i <placze> .

Mówić im jak powinno się jeździć takim autem to się obrażają i mówią, że głupi jestem i nic nie wiem na temat aut z turbiną.

W końcu przestałem się odzywać i zacisnąłem zęby.
Awatar użytkownika
Majonez850
Automistrz
Posty:179
Rejestracja:2012-05-27, 10:48
Lokalizacja:Bolechowo Osiedle

2012-08-18, 16:51

Tak ludzie dbają o autka firmowe . ŻAL <bezradny>
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty:143
Rejestracja:2012-04-16, 17:15
Lokalizacja:Lublin

2012-08-19, 12:09

Ja tak jeżdżę od kilkunastu lat , Odpalam zimny czy ciepły bo przy kodzie pilności K-1 mam tylko 1,5 min na wyjazd . Nie mam czasu na powolne nagrzanie silnika a także na obniżenie temperatury przed wyłączeniem silnika . I wierzcie mi żadna turbina nie ,, siadła ,, wcześniej , nie było najmniejszych problemów . A bliźniacze auto z zachowaniem takich samych reżimów eksploatacji miało dwie turbiny wymieniane. Możliwe że druga po regeneracji ,nie była dokładnie zrobiona ( myślę że materiału nie takie same) . Jedynie czego starałem się przestrzegać to nie ,, gasić ,, silnika kiedy nie spadły obroty silnika i turbiny tzn. praca na jałowym około 30 sek ( wszystko w miarę możliwości akcji / wyjazdu).
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2012-08-19, 18:05

trzeba pamiętać że zimny olej jest gęściejszy i dlatego nie dochodzi do turbiny tak od razu po odpaleniu
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o samochodach”