Jak dodać KM do fiata 126p???
Moderator:raptus1984
Ja się kiedyś bawiłem w maluchy także mogę dać trochę wskazówek. Najlepiej zacząć od dolotu. Jeśli masz silnik 650 to warto wstawić rurkę z 600 lub samemu dorobić zamiast tłumika jakiegoś tam nie pamiętam jak się nazywało masz to za kolankiem na gaźniku. dalej w pokrywie gdzie jest filtr powietrza warto ponawiercać otrory zawse troche więcej powietrza idzie. Dalej gaźnik. Zmienić dysze myślę że są jeszcze do dostania, wg mnie lepiej nie wiercić tylko wydać powiedzmy 50 zł na komplet dysz tzn dysza powierza 190-200, dysza paliwowa do jazdy w miare eko 117120, bardzie rajdowo 125,130, rurka elulsyjna (chyba tak to się nazywało) F8 pamiętam że poprawiała wysokie obroty i była jeszcze f74 na niskie-średnie obrotu. Tu mam dalsza część zapożyczoną z jakiegoś forum:
rzeba wyjąc dyfuzor (jest wciśnięty) w celu modyfikacji
zwierzenie gardzieli wyrównać (jest tam poprzeczna krawędź po łączeniu odlewu), można troszeczkę powiększyć średnice gardzieli (papier ścierny + palec) do około 23,5 - 24 mm
cala gardziel trzeba wypolerować na lustro
w górnej pokrywie gaźnika jest taki kołnierz należy go zeszlifować (ręcznie pilnikiem lub na frezarce) i uformować lejek
najwięcej jednak daje dyfuzor, trzeba go skrócić od góry o 4,5 mm i 1,5 mm od dołu
krawędzie dyfuzora uformować w lejek
ramiona dyfuzora opiłować (iglaczek+papierek oraz rąsia) jak skrzdlo samolotu w przekroju
cały dyfuzor wypolerować na lustro
ośkę przepustnicy i śopiłowaćróby opiłować w miarę możliwości, tak aby było jak najmniej ostrych krawędzi (pełna oplywowosc)
Jak widać to nie takie proste Można też założyć gaźnik z jakiegoś motoru
Głowice oczywiście splanować biezpiecznie można o okolo 3 mm, są hardcory którzy planują o 7 ale wtedy trzeba przerobić tłoki, cienka, miedziana uszczelka pod głowice. Obróbkakanałów ssących i wydechowych, większe zawory ssące. Zmiana wydechu, lekkie koło zamachowe, wał korbowy z bisa, odchudzić korby. I na pewno ardzo dużo innych rzeczy których nie pamiętam. Można się bawić i bawić ;)
rzeba wyjąc dyfuzor (jest wciśnięty) w celu modyfikacji
zwierzenie gardzieli wyrównać (jest tam poprzeczna krawędź po łączeniu odlewu), można troszeczkę powiększyć średnice gardzieli (papier ścierny + palec) do około 23,5 - 24 mm
cala gardziel trzeba wypolerować na lustro
w górnej pokrywie gaźnika jest taki kołnierz należy go zeszlifować (ręcznie pilnikiem lub na frezarce) i uformować lejek
najwięcej jednak daje dyfuzor, trzeba go skrócić od góry o 4,5 mm i 1,5 mm od dołu
krawędzie dyfuzora uformować w lejek
ramiona dyfuzora opiłować (iglaczek+papierek oraz rąsia) jak skrzdlo samolotu w przekroju
cały dyfuzor wypolerować na lustro
ośkę przepustnicy i śopiłowaćróby opiłować w miarę możliwości, tak aby było jak najmniej ostrych krawędzi (pełna oplywowosc)
Jak widać to nie takie proste Można też założyć gaźnik z jakiegoś motoru
Głowice oczywiście splanować biezpiecznie można o okolo 3 mm, są hardcory którzy planują o 7 ale wtedy trzeba przerobić tłoki, cienka, miedziana uszczelka pod głowice. Obróbkakanałów ssących i wydechowych, większe zawory ssące. Zmiana wydechu, lekkie koło zamachowe, wał korbowy z bisa, odchudzić korby. I na pewno ardzo dużo innych rzeczy których nie pamiętam. Można się bawić i bawić ;)