Witam, jestem posiadaczem Citroen Xsara II 2.0 HDI 90KM z 2001r, auto ma przejechane (przynajmniej na liczniku 160 000km) na samym początku zaznaczę żeby potem nikt nie szukał mój silnik nie ma dwu-masy. Otóż ostatnio jechałem sobie autem i zauważyłem że czasami coś piszczy gdy dojechałem na miejsce zostawiłem go włączonego na luzie i co jakiś czas mały pisk(jakby pasek alternatora) lekkie dodanie gazu i nie słychać już pisku, myślałem że to od tego że jak otwierałem wtedy maskę przed wyjazdem to może woda(bo padało wczoraj) na masce spadła na pasek i ten się ślizga. Przejechałem potem jeszcze parę kilosów i problem pisków przestał istnieć(może faktycznie pasek wysechł i przestał się ślizgać).
Dzisiaj jadę może przejechałem 5km, chcę zmienić bieg z 2 na 3 i nagle pedał sprzęgła mi się blokuje, zjeżdżam na pobocze itp itd, kilka razy nacisnąłem pedał i się odblokował ale po wciśnięciu słychać takie szuranie, popiskiwanie nie wiem jak to nazwać(na razie tylko przy wciśniętym sprzęgle), wracam do domu i teraz piszczy i jak sprzęgło jest wciśnięte i jak nie z tym że jak jest wciśnięte to głośniej. Dodam że jak wracałem dwa razy przy zmianie biegu musiałem tego biegu jakby szukać. Sprzęgło się nie ślizga, samochód przyspiesza itp jak dawniej, tylko co z tym piszczeniem i w ogóle?
Ja osobiście podejrzewam sprzęgło, linkę sprzęgła, a może łożysko oporowe, pasek alternatora(jako druga awaria) no właśnie a może to dwie awarie na raz? Pomóżcie
Mam nadzieję, że rozpisałem się na tyle że będziecie w stanie pomóc, doradzić.
[problemy techniczne] Problem ze sprzęgłem, skrzynią, linką
Moderator:raptus1984
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
raczej łożysko oporowe
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- mafija1996
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2012-05-19, 13:19
- Lokalizacja:Przytoczno
moim zdaniem najpierw by trzeba się przyjrzeć lince co może zniwelować zacinanie...
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
A czy tam nie ma sprzęgła hydraulicznego
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
1. A czy jeśli to by było łożysko oporowe to po wciśnięciu sprzęgła te "szuranie" powinno ustąpić a ja mam że cały czas szura a po wciśnięciu sprzęgła jeszcze głośniej
2. Pedał sprzęgła tylko raz się zaciął a potem odblokował
3. W moim modelu przynajmniej nie ma hydraulicznego, jest linka.
2. Pedał sprzęgła tylko raz się zaciął a potem odblokował
3. W moim modelu przynajmniej nie ma hydraulicznego, jest linka.
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
No to w takim razie łożysko - kolega dobrze podpowiada.
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/
- arnipoznań
- VIP/Moderator
- Posty:713
- Rejestracja:2012-02-17, 20:22
- Lokalizacja:PZ
jesli docisk nie uszkodzony to bym zaryzykował wymiane samego łożyska
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Warto zobaczyć w jakim stanie jest tarcza i docisk po wymianie kompletu był by spokój na dłuższy czas.
- mafija1996
- User
- Posty:16
- Rejestracja:2012-05-19, 13:19
- Lokalizacja:Przytoczno
no lepiej zrobić to odrazu i mieć to z głowy bo po co czekać na naprawdę konkretną awarię...
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi że to jest łożysko sprzęgła, ale to powiedział tylko na słuch. Skrzynie będzie rozbierał dopiero za tydzień bo ma takie kolejki i wtedy mi powie na 100%. Mam takie pytanie jak nazywa się łożysko w sprzęgle. Bo ostatnio mi się mątwa w głowie oporowe, wyciskowe. Które jest w skrzyni a które to sprzęgła?
Tak mi się zdaje że obie nazwy są prawidłowe , jeżeli do każdej nazwy dodasz ,, sprzęgła ,, lub łożysko sprzęgłowe , wszyscy wiedzą o co chodzi,
Oby po rozebraniu nie okazało się że łapki sprężyny już wytarte , i trzeba będzie i docisk wymienić.
Tak piszę bo kilka tygodni ten taki sam objaw ,miało być tylko łożysko a okazało się że więcej.
Oby po rozebraniu nie okazało się że łapki sprężyny już wytarte , i trzeba będzie i docisk wymienić.
Tak piszę bo kilka tygodni ten taki sam objaw ,miało być tylko łożysko a okazało się że więcej.
Dzisiaj mam już autko naprawione. Wymienione całe sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko, linka).
Głównym problemem okazało się oczywiście łożysko sprzęgła, mechanik naprawiał auto przy mnie i widziałem że te łożysko było całe rozj***ne ( wszerz i wzdłuż ). Tarcza też już miała trochę na pieńku. Teraz sprzęgło wciska mi się dwa razy lżej niż wcześniej. Już przedtem inne osoby mówiły mi że ciężko się wciska moje sprzęgło ale widać ja byłem już do niego przyzwyczajony a teraz to jest dzień do nocy. Mam sprzęgło firmy LUKAS, może ktoś takie testował u siebie? A linkę wymieniłem tylko tak asekuracyjnie, jakby co.
Głównym problemem okazało się oczywiście łożysko sprzęgła, mechanik naprawiał auto przy mnie i widziałem że te łożysko było całe rozj***ne ( wszerz i wzdłuż ). Tarcza też już miała trochę na pieńku. Teraz sprzęgło wciska mi się dwa razy lżej niż wcześniej. Już przedtem inne osoby mówiły mi że ciężko się wciska moje sprzęgło ale widać ja byłem już do niego przyzwyczajony a teraz to jest dzień do nocy. Mam sprzęgło firmy LUKAS, może ktoś takie testował u siebie? A linkę wymieniłem tylko tak asekuracyjnie, jakby co.
- carlos223223
- Automistrz
- Posty:371
- Rejestracja:2012-02-19, 12:48
- Lokalizacja:Włocławek
Lucas to dobra firma
Kto pyta, nie błądzi
http://diagnostyka.abc24.pl/
http://diagnostyka.abc24.pl/