Witam slyszalem ze po odjeciu katalizatora samochod ma wiecej mocy ale niektórzy mówią żeby nie odejmowac katalizatora bo moze to zaszkodzić samochodowi.Więc chcialem sie poradzic osob bardziej doswiadczonych.
Co o tym myslicie?? :?:
Katalizator-część zbędna czy niezbędna??
Moderator:raptus1984
Hm, ja byc moze sie myle - ale wydawalo mi sie po lekturze pewnych materialow na temat wydechow, ze dla samochodow z turbo istotne jest w zasadzie
jak najszybsze oproznienie wydechu, wiec wlasciwie jakakolwiek przeszkoda na drodze spalin bedzie niekorzystna.
Tak wiec wywalenie katalizatorow powinno pomoc - jak bardzo... pewnie zalezy glownie od innych modyfikacji, wystrojenia itp.
Na pewno oczywiscie legalnie przegladu sie nie przejdzie - zwiekszaja sie emisje morderczych tlenkow wegla i innych takich. Wiadomo, matka ziemia cierpi itp. Smile
Pewnym rozwiazaniem kompromisowym, jesli nie chcemy sie bawic w przekladanie wydechow przed przegladem, smarowanie gotowka i inne takie, jest na zalozenie katalizatora sportowego, ktory jest o wiele mniej restrykcyjny niz seryjny, a powinien zredukowac emisje szkodliwych skladnikow spalin.
Pozdrawiam
jak najszybsze oproznienie wydechu, wiec wlasciwie jakakolwiek przeszkoda na drodze spalin bedzie niekorzystna.
Tak wiec wywalenie katalizatorow powinno pomoc - jak bardzo... pewnie zalezy glownie od innych modyfikacji, wystrojenia itp.
Na pewno oczywiscie legalnie przegladu sie nie przejdzie - zwiekszaja sie emisje morderczych tlenkow wegla i innych takich. Wiadomo, matka ziemia cierpi itp. Smile
Pewnym rozwiazaniem kompromisowym, jesli nie chcemy sie bawic w przekladanie wydechow przed przegladem, smarowanie gotowka i inne takie, jest na zalozenie katalizatora sportowego, ktory jest o wiele mniej restrykcyjny niz seryjny, a powinien zredukowac emisje szkodliwych skladnikow spalin.
Pozdrawiam
Jak siedzi Ci w autku lambda to szybki przelot może spowodować zakłócenia, bo temperatury sonda nie złapie ale jak ma grzałkę to nic wielkiego się nie stanie.
Na analizie spalin wyjdzie nieprawidłowo i przez to mogę Ci przeglądu nie podbić ale
jak coś to w moich okolicach zapomną o tym jak kupisz 0,5 litra
Na analizie spalin wyjdzie nieprawidłowo i przez to mogę Ci przeglądu nie podbić ale
jak coś to w moich okolicach zapomną o tym jak kupisz 0,5 litra
zależy gdzie masz sondę lammbda bo jak masz przed katem to wywalaj a jak masz za i przed katem to możesz mieć problemy a i tak dla ścisłości kto podłancza na skp analizator spalin bo ja juz podbiłem kilka przeglomdów i jeszcze nie miałem przyjemności widziec jak djagnosta włancza to użądzenie
sadze ze koledzy watpliwości rozwiali
co do mocy to ile zyskasz 2 KM.(bezsens)
ECU nie oszukasz (sterowanie czasem wtrysku na który ma wpływ sygnał wyjściowy z sondy l.)
podjedz potem takim samochodem do jakiegoś mechaniora bo COŚ SIE DZIEJE Z SILNIKIEM ,daje głowe sobie uciąć że zacznie od tego tuningu
inna sprawa jest w dizlach gdzie niema sondy przed katem(baw sie do woli)
co do mocy to ile zyskasz 2 KM.(bezsens)
ECU nie oszukasz (sterowanie czasem wtrysku na który ma wpływ sygnał wyjściowy z sondy l.)
podjedz potem takim samochodem do jakiegoś mechaniora bo COŚ SIE DZIEJE Z SILNIKIEM ,daje głowe sobie uciąć że zacznie od tego tuningu
inna sprawa jest w dizlach gdzie niema sondy przed katem(baw sie do woli)
Dyrektor pisze:Koledzy: a ile mozna wziąć za taki katalizator "wyciągniety" z samochodu? Pytam z ciekawości, bo sam nie chcę sprzedać.
Z tego co się orientuje to na giełdach ci co skupuja to płacą chyba do 250 zł
Bez majzla i bez młota to c&$%, a nie robota :-P
na allegro można spotkać takie cudo jak oszukiwacz sygnału 2 sondy, choć zgodne z przepisami i normami to raczej nie jest, ale niby oszukuje kompa.
Zdecydowanie nie polecam wycinania katalizatora.
Efekty niewspółmierne do wzmożenia natężenia hałasu. A jeżeli auto nie zostanie przeprogramowane jego moc praktycznie nie wzrośnie. Za to hałas nawet bardzo.
Częstym efektem po wycięciu kata jest brzęczenie układu wydechowego. Jazda takim autem to nic przyjemnego.
Kolejna sprawa to sonda lambda. Po wycięciu katalizatora jej odczyt będzie przekłamany, w skutek czego komputer przestawi skład mieszanki, a przyczyną może być wzrost spalania.
Co innego jeżeli mamy silnik turbo diesla. Wtedy można wycinać śmiało.
Efekty niewspółmierne do wzmożenia natężenia hałasu. A jeżeli auto nie zostanie przeprogramowane jego moc praktycznie nie wzrośnie. Za to hałas nawet bardzo.
Częstym efektem po wycięciu kata jest brzęczenie układu wydechowego. Jazda takim autem to nic przyjemnego.
Kolejna sprawa to sonda lambda. Po wycięciu katalizatora jej odczyt będzie przekłamany, w skutek czego komputer przestawi skład mieszanki, a przyczyną może być wzrost spalania.
Co innego jeżeli mamy silnik turbo diesla. Wtedy można wycinać śmiało.
Proponuję zagłębić temat 2 sondy lambda przed odp na forum gdyż wprowadza to w błąd innych użytkowników !
1, jeśli auto posiada 2 sondę i ktoś wytnie katalizator to zapala się odpowiednia kontrolka na desce rozdzielczej a silnik przechodzi w tzw tryb awaryjny.
sonda to nie czujnik temp!
2, nie można wyciąć katalizatora z każdego silnika td, ma to związek z coraz bardziej popularnymi filtrami czastek stałych.
1, jeśli auto posiada 2 sondę i ktoś wytnie katalizator to zapala się odpowiednia kontrolka na desce rozdzielczej a silnik przechodzi w tzw tryb awaryjny.
sonda to nie czujnik temp!
2, nie można wyciąć katalizatora z każdego silnika td, ma to związek z coraz bardziej popularnymi filtrami czastek stałych.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Proszę cennikDyrektor pisze:Koledzy: a ile mozna wziąć za taki katalizator "wyciągniety" z samochodu? Pytam z ciekawości, bo sam nie chcę sprzedać.
Katalizatory cennik
Jest rzeczą oczywistą od wielu już lat, że zmniejszenie oporów napełniania i oporów opróżniania cylindrów w silniku spalinowym daje wzrost jego mocy.
W tym celu "wyczynowcy" powiększają i polerują kanały, usuwają tłumiki i rury wydechowe, wyrzucają filtry powietrza. Zmieniają fazy rozrządu profilując inaczej krzywki zaworów.
We współczesnych silnikach dochodzi niezbędny tuning elektroniki: modernizacja układu, zmiana mapy pamięci komputera.
Wyniki takich przeróbek są naprawdę imponujące, ale nic nie ma za darmo. Przebiegi między remontowe dla maksymalnie tuningowanych maszyn to jeden wyścig.
Jeżeli ktoś chce wykorzystywać swoje autko znacznie dłużej, na drogach publicznych, z ważnym przeglądem, to powinien zadowolić się osiągami zbliżonymi do fabrycznych.
Nie zapominajmy, że sami też wdychamy spaliny z naszego samochodu.
A jak kogoś bardzo kręci poprawianie, może założyć sobie magnetyzer.
W tym celu "wyczynowcy" powiększają i polerują kanały, usuwają tłumiki i rury wydechowe, wyrzucają filtry powietrza. Zmieniają fazy rozrządu profilując inaczej krzywki zaworów.
We współczesnych silnikach dochodzi niezbędny tuning elektroniki: modernizacja układu, zmiana mapy pamięci komputera.
Wyniki takich przeróbek są naprawdę imponujące, ale nic nie ma za darmo. Przebiegi między remontowe dla maksymalnie tuningowanych maszyn to jeden wyścig.
Jeżeli ktoś chce wykorzystywać swoje autko znacznie dłużej, na drogach publicznych, z ważnym przeglądem, to powinien zadowolić się osiągami zbliżonymi do fabrycznych.
Nie zapominajmy, że sami też wdychamy spaliny z naszego samochodu.
A jak kogoś bardzo kręci poprawianie, może założyć sobie magnetyzer.
katalizator treba rozpatrzec w dwuch kwestiach. elologicznej i sprawnosci samochodu
ekologicznie jak najbardziej jest przydatny dopala czasteczki paliwa które są bardzo trujace dla ludzi i srodowiska.
mechanicznie jest zbedny mniejsza moc lubi sie zapychac. niestety w nowych autach gdzie jest sonda za katalizaroterm nie da sie go wyrzucic bo bedzie sie nam palił check engine z numerem niewydajnosci katalizatora. niby nic ale jak zacznie sie dziac cos złego z autem to nie bedziemy o tym wiedziec bo czek i tak bedzie sie palił....
ekologicznie jak najbardziej jest przydatny dopala czasteczki paliwa które są bardzo trujace dla ludzi i srodowiska.
mechanicznie jest zbedny mniejsza moc lubi sie zapychac. niestety w nowych autach gdzie jest sonda za katalizaroterm nie da sie go wyrzucic bo bedzie sie nam palił check engine z numerem niewydajnosci katalizatora. niby nic ale jak zacznie sie dziac cos złego z autem to nie bedziemy o tym wiedziec bo czek i tak bedzie sie palił....