jakie luzy na półosi są dopuszczalne
Moderator:raptus1984
Witam. Kilka miesięcy temu mechanik podczas wymiany łożyska w kole stwierdził że jest do wymiany przegub. Przegub oczywiście nie stuka, nie terkocze podczas ruszania, guma jest cała także olałem to. Wczoraj przy innej robocie chwyciłem za półoś i stwierdziłem że rusza się ona ok centymetr w stronę skrzyni i z powrotem. Ma także niewielki luz (ok 2mm) gdy szarpię ją przód tył. Z drugiej strony wszystko jest prawie sztywne. Są tylko minimalne luzy. Czy takie luzy mogą świadczyć że przegub jednak się kończy?
Czyli pewnie mechanikowi chodziło o ten luz poprzeczny gdyż mówił że warto by było przed zimą wymienić przegub bo jak zabuksuje to przegub może się rozlecieć.
A z czego wynika ten luz wzdłużny w stronę skrzyni gdyż druga półoś ma ten luz dużo mniejszy bo może 3mm a w tej z centymetr się rusza. Co jest powodem większego luzu na jednej półosi skrzynia, przegub wewnętrzny czy zewnętrzny?
A z czego wynika ten luz wzdłużny w stronę skrzyni gdyż druga półoś ma ten luz dużo mniejszy bo może 3mm a w tej z centymetr się rusza. Co jest powodem większego luzu na jednej półosi skrzynia, przegub wewnętrzny czy zewnętrzny?
Luz wzdłużne jest potrzebny do kompensowania zmiany odległości między piasta a skrzynia biegów jako że zawieszenie pracuje nie zależnie do podwozia dystans się zmienia. Teraz dlaczego jeden będzie się ruszał więcej a drugi mniej otóż jeżeli jeden z przegubów jest krótszy zregoly ma większy skok. Kolejna sprawa to jeżeli którykolwiek z przegubów jest uszkodzony to luz będzie większy