Mercedes w245 180cdi - olej w układzie chłodzenia
Moderator:raptus1984
- madbutcher
- User
- Posty:8
- Rejestracja:2015-02-26, 18:48
Witam. ostatnio zauważyłem w moim mercedesie sporo oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Zaglądnąłem do oleju, olej czysty nie ubywa go ani nie przybywa, żadnych dziwnych białych mazi na korkach itd. Po prostu pojawił się olej w układzie chłodzenia. Temperatura chłodzenia silnika w normie. czasami potrafi kopcic na kolor nie niebieski, lub biały oraz nierowno pracuje. sam nie jestem w stanie się określić natomiast po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy, brak kopcenia i silnik pracuje równo. Jakie powinienem podjąć kroki ze zdiagnozowaniem samochodu ?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez madbutcher, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Stawiał bym na uszczelkę pod głowicą lub rozszczelnioną chłodnice oleju ale nie jestem pewny czy w tym modelu występuję.
- madbutcher
- User
- Posty:8
- Rejestracja:2015-02-26, 18:48
W tym modelu występuje tym bardziej że skrzynia jest w automacie natomiast nie znam do końca budowy-schematu z racji tego że nie jestem typowym samochodziarzem a u siebie w mieście na diagnoze mechaników nie mam co liczyć bo jak to mówią "za dużo szukania" ale wymienić uszczelkę pod głowicą każdy by chciał a problem może powrócić. Zastanawiam się nad zakupem testera do szczelności głowicy ale to też są koszta.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Warto podjechać do kogoś kto posiada taki tester, myślę że ok 20 - 30 zł taki test będzie kosztował.
- madbutcher
- User
- Posty:8
- Rejestracja:2015-02-26, 18:48
podlączałem go pod tester typu autocom-delphi i wyszły dwa błedy, jeden z nich to:
Mocno zapchany dpf (nie mający raczej nic wspólnego z moim problemem)
I drugi błąd zupełnie dla mnie nie jest zrozumiały:
2062 ilosc oleju czujnik poziomu i temperatury blad w monitorowaniu impulsow wspolczynnika wlaczenia/wylaczenia
Jeżeli chodzi o testery CO2 to na allegro spotkałem się z testerami głowic za 30 zł. Czy jest to coś warte?
Mocno zapchany dpf (nie mający raczej nic wspólnego z moim problemem)
I drugi błąd zupełnie dla mnie nie jest zrozumiały:
2062 ilosc oleju czujnik poziomu i temperatury blad w monitorowaniu impulsow wspolczynnika wlaczenia/wylaczenia
Jeżeli chodzi o testery CO2 to na allegro spotkałem się z testerami głowic za 30 zł. Czy jest to coś warte?
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Jeśli chodzi o błąd p2062 to nieprawidłowy sygnał z czujnika oleju.
Co do testerów to warto spróbować zasada działania taka sama.
Co do testerów to warto spróbować zasada działania taka sama.
- madbutcher
- User
- Posty:8
- Rejestracja:2015-02-26, 18:48
Nieprawidłowy sygnał z czujnika oleju wiec moze być spowodowane tą chwilową nierówną pracą i kopceniem? jak temu się dokładnie przyjrzeć?
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Wątpię żeby ten błąd miał na to wpływ ale na początku zajął bym się problemem oleju w zbiorniczku, warto zainwestować w ten tester i to sprawdzić, potem można szukać dalej.
- madbutcher
- User
- Posty:8
- Rejestracja:2015-02-26, 18:48
Dokładnie tak zrobię. zamówię sobie tester, jeżeli będzie test wskazywał na uszkodzenie uszczelki wówczas po temacie- trzeba ją wymienić i tyle, natomiast jeżeli nie będzie to uszczelka będę szukał nadal. Na chwilę obecną zanim przyjdzie tester a ja nie będę w weekend miał co robić przepłkam układ wodą z małym dodatkiem płynu do naczyń kilku krotnie i spróbuje poobserwować jeszcze do tego czasu. Gdyby doszło do najgorszego scenariusza czyli wymiany uszczelki to dużo przy tym pracy? skrzynia w automacie rozrząd na łańcuchu...
- madbutcher
- User
- Posty:8
- Rejestracja:2015-02-26, 18:48
test na co2 wyszedl w porzadku. plyn nie zmienil barwy czyli uszczelka powinna byc ok natomiast nadal olej widnieje w ukladzie mimo plukanki a w silniku tak jakby go ubywa. martwi mnie rowniez mocna biala para zpod miernika oleju.