Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

Czy można wymienić olej z mineralnego na półsyntetyk ??

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
ogr
User
User
Posty:1
Rejestracja:2012-02-29, 17:48

2012-02-29, 17:49

Witam.

Obecnie jeżdżę na mineralnym 15W40 bo taki zalewał poprzedni właściciel. Auto to nissan almera z 97roku ze stanem licznika 220000km ( podejrzewam jednak że przebieg może być około 300000km).
zy warto mineralny zastąpić półsyntetycznym 10W40? Jakie zagrożenie niesie taka zmiana i jakie ewentualne korzyści by z tego płynęły.

dzięki za wszelkie informacje

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-02-29, 18:50 przez ogr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
VW
Automistrz
Posty:165
Rejestracja:2010-04-25, 10:22

2012-02-29, 17:55

Nie polecał bym wymiany na półsyntetyk może to wypłukać nagar , osady w silniku i może sie on rozszczelnić.
Awatar użytkownika
carlos223223
Automistrz
Posty:371
Rejestracja:2012-02-19, 12:48
Lokalizacja:Włocławek

2012-02-29, 18:46

Zgadzam się z poprzednikiem. Choć ja osobiście z półsyntetyku przeszedłem na pełen syntetyk ale to z tego względu, że za mocno mi klekotała na półsyntetyku w zimę. Fakt, że uszczelka pod pokrywą zaworów trzeba było wymienić ale teraz wsio jest ok.
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Awatar użytkownika
darektech
User
User
Posty:2
Rejestracja:2012-03-01, 14:34

2012-03-01, 14:43

jesli w ywoim modelu jest silnik z lancuszkiem rozrzadu to lepiej wymien na 10w40 po moze byc proplem z napinaczem
Awatar użytkownika
arnipoznań
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:713
Rejestracja:2012-02-17, 20:22
Lokalizacja:PZ

2012-03-01, 16:18

w cinkusiu ojca nalałem 10w 40 zamiast 15w 40 i hula do dzis i nie cieknie nic
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Awatar użytkownika
VW
Automistrz
Posty:165
Rejestracja:2010-04-25, 10:22

2012-03-01, 17:21

Różne opinie o tym są jedni mówią żeby wymieniać inni żeby trzymać się jednego to zależy też od przebiegu auta mineralne powinny być lane do ciągników a jeśli już ktoś ma mineralny to lepiej niech zainwestuje kilka zł i kupi lepszy polecam castrol.
Awatar użytkownika
Wiktors82
User
User
Posty:4
Rejestracja:2016-03-27, 09:44
Lokalizacja:Łódź

2016-03-27, 11:32

Też próbowałem kiedyś przechodzić z półsyntetytu na syntetyk z racji klekotania w zimę, natomiast z mineralnego bym nie ruszał, jak już używasz, to używaj.
Awatar użytkownika
komorniq
User
User
Posty:1
Rejestracja:2017-01-09, 09:46
Lokalizacja:Kraków
Kontakt:

2017-01-09, 09:54

Moim zdaniem można bez większych przeszkód przejść z mineralnego oleju na 10w40 pół syntetyk na przykład. Oczywiście należy wtedy zalać olej porządnej firmy z odpowiednimi uszlchetniaczami. Są nawet serie olejów, przeznaczone do samochodów z większym przebiegiem. Te herezje starych mechaników powielane przez ich uczniów trzeba z czasem obalać. Chociaż zaznaczę, że jest to moje zdanie, subiektywne. Reasumując, jeżeli chcesz i odczuwasz potrzebę zmiany oleju, to z mineralnego na pół syntetyczny jak najbardziej, na syntetyka bym nie zmieniał, chociaż mam znajomego, który własnie w takiej almerze 1.8 benzyna, ma zalany syntetyk 5w40, i śmiga bez problemu. Olej syntetyczny z pewnością, będzie pomagał silnikowi w zimie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”