Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

jak stać na światłach na luzie czu na biegu?

Tematy niepasujące do powyższych działów. Krótko mówiąc - dział o wszystkim co związane jest z motoryzacją.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
MAX
User
User
Posty:6
Rejestracja:2010-05-02, 20:59

2010-05-03, 13:15

Luz czy bieg? Jak stać na światłach, na luzie czy na jedynce z wciśniętym sprzęgłem? Czy trzymanie długo wciśniętego sprzęgła nie niszczy go? Zwolennicy ekojazdy każą gasić silnik na postoju dłuższym niż 30 sekund, na luzie auto pali paliwo - ale powiedzcie mi, jak jest lepiej, pomijając wszelkie kwestie ekologiczne i zużycia paliwa - co dla auta zdrowsze - luz czy wciśnięte sprzęgło?
Awatar użytkownika
raptus1984
Początkujący
Posty:56
Rejestracja:2010-05-02, 10:55
Lokalizacja:malbork

2010-05-03, 14:01

na luzie i na recznym lub sobie hamulec trzymac nie na biegu i na sprzegle
Awatar użytkownika
Wladca-swiata
User
User
Posty:23
Rejestracja:2010-04-09, 13:48

2010-05-03, 14:24

Jak manual to na luzie i bez sprzęgła. Jak automat to na drive, nie wyrzucać na neutral np. na światłach, to przyśpiesza zużycie skrzyni.
Awatar użytkownika
VW
Automistrz
Posty:165
Rejestracja:2010-04-25, 10:22

2010-05-03, 19:27

Oczywiście lepiej jest trzymać samochód na luzie bo częste używanie sprzęgła przyspieszy jego agonię. I tak się to kiedyś stanie.
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-05-03, 20:02

raptus1984 pisze:na luzie i na recznym lub sobie hamulec trzymac nie na biegu i na sprzegle
Moim zdaniem na luzie i recznym, bo trzymanie nogi z wciśniętym srodkowym pedałem bardzo oslepia "jadowitym" mocnym czerwonym [niejednokrotnie jeszcze dodatkowo trzecim] swiatłem stop. Mówie o sytuacji w nocy.
Awatar użytkownika
raptus1984
Początkujący
Posty:56
Rejestracja:2010-05-02, 10:55
Lokalizacja:malbork

2010-05-04, 00:53

nie no a jak kto recznego nie ma:p
Awatar użytkownika
stjepan
Automistrz
Posty:237
Rejestracja:2010-03-19, 17:42
Lokalizacja:się tu wziąłeś?

2010-05-04, 19:09

Na wciśniętym sprzęgle i na biegu to broń Boże!!! A jak Cie skurcz złąpie?? <bije> <boisie>
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-05-04, 19:20

To BUM <placze>
Awatar użytkownika
wojtek
User
User
Posty:18
Rejestracja:2010-05-04, 15:42

2010-05-04, 22:01

raptus1984 pisze:nie no a jak kto recznego nie ma:p
Wystawia noge przez drzwi i zapiera się pieta o asfalt <magik>
Awatar użytkownika
raptus1984
Początkujący
Posty:56
Rejestracja:2010-05-02, 10:55
Lokalizacja:malbork

2010-05-05, 17:07

to dowód do zabrania:0
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-05-05, 17:10

Do zabrania czego? DR?
Awatar użytkownika
rupcio
User
User
Posty:6
Rejestracja:2010-05-05, 19:30

2010-05-05, 19:52

Przy manualnej skrzyni zdecydowanie na luzie, bo pomijając już podane powody (BUM!!! i inne), niszczymy sobie łożysko wyciskowe sprzęgła.
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-05-05, 21:08

No właśnie.
Nie ma sensu go dalej męczyć, bo i tak cały czas jest mocno eksploatowane podczas podjazdów w korkach [jedynka - sprzęgło - jedynka itd]
Awatar użytkownika
igorek
Początkujący
Posty:62
Rejestracja:2010-04-08, 18:11

2010-05-09, 11:28

L tego uczyła. Też czasami coś dobrego nauczą
Pomogłem-Pochwal
Awatar użytkownika
Michał22
User
User
Posty:12
Rejestracja:2010-06-10, 19:27
Lokalizacja:bydgoszcz

2010-06-13, 13:22

zdecydowanie na luzie z wciśnietym sprzegłem niszczysz łożysko oporowe i docisk to i tak predzej czy póżniej sie zużyje ale po co skracać mu żywotność chyba że cie stać na częste wymiany sprzegła
...:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”