Audi 80 B1 (Typ 82/83) zostało po raz pierwszy zaprezentowane pod koniec 1972 roku. Model ten zastąpił tak zwane Audi serii F103, na którą składały się modele:
Audi 72 (1965 - 1969)
Audi 80 (1966 - 1969)
Audi Super 90 (1966 - 1972)
Audi 60 (1968 - 1972)
Audi 75 (1969 - 1972)
Oznaczenia modeli wynikały z mocy silników. Audi 80 zostało uhonorowane tytułem Samochód Roku 1973. Było dostępne z nadwoziem 2- i 4-drzwiowej limuzyny. Model ten był także oferowany na rynku północnoamerykańskim, gdzie nosił oznaczenie Audi Fox. Również wyłącznie na tym rynku sprzedawano wersję kombi, która była po prostu VW Passatem Variant ze znaczkami Audi. Model ten okazał się wielkim sukcesem rynkowym i wyciągnął firmę z kryzysu w jakim była na początku lat 70-tych ubiegłego stulecia. Początkowo auto oferowano z silnikami 1.3 (54KM), 1.3 (60KM), 1.5 (75KM) i 1.5 (85KM). Do wyboru była 4-biegowa skrzynia manualna lub 3-biegowy automat. Auto występowało w różnych poziomach
wyposażenia, do których przypisane były inne silniki:
- Audi 80 - silniki: 1.3 (54KM), 1.3 (60KM);
- Audi 80L - silniki: 1.3 (54KM), 1.3 (60KM);
- Audi 80S - silniki: 1.5 (75KM);
- Audi 80LS - silniki: 1.5 (75KM);
- Audi 80GL - silniki: 1.5 (85KM);
Lepsze wersje wyposażeniowe posiadały zamiast dwóch, cztery okrągłe reflektory z przodu.
W roku 1973 do oferty dołączyła sportowa wersja Audi 80 GT, wyposażona w silnik gaźnikowy 1.6 o mocy 100KM. Auto to występowało tylko w nadwoziu 2-drzwiowym, charakterystycznymi elementami były malowane czarne pasy w dolnej partii nadwozia, sportowe fotele z zagłówkami, obrotomierz, sportowa kierownica czy specjalny wzór tapicerki.
Pierwsza modernizacja auta miała miejsce w 1975 roku, objęła ona głównie jednostki napędowe. W ofercie pojawił się silnik o pojemności 1.6 i mocy 75KM dostępny w modelu Audi 80S i 80LS oraz silnik 1.6 o mocy 85KM montowany w Audi 80GL. Kolejną nowością były dwie jednostki napędowe wyposażone w mechaniczny wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic, posiadające pojemność 1.6 i moc 85KM lub 110KM. Pierwsza jednostka dostępna była w modelu oznaczonym 80GLE, natomiast druga w Audi 80 GTE zastępującym model 80 GT.
Rok 1976 przyniósł poważną modernizację auta, która objęła nadwozie i wyposażenie. Z zewnątrz auta po modernizacji można poznać po kwadratowych przednich reflektorach i szerokich tylnych lampach. Wewnątrz zastosowano inną kierownicę i nowe wzory tapicerek. W gamie jednostek napędowych obyło się bez zbędnych rewolucji, wycofano jedynie z oferty silniki 1.5, zastępujące je silnikami 1.6 o analogicznych mocach. Produkcję auta zakończono w 1978.
Audi 80 B2 (wewnątrz fabryczne oznaczenie Typ81) zostało zaprezentowane we wrześniu 1978 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie jako 4-drzwiowa limuzyna. W porównaniu ze swym poprzednikiem oznaczanym jako "B1" auto miało znacznie nowocześniejszy kształt nadwozia, posiadało ono modne wówczas wyraźnie narysowane kanciaste kształty. Nowy model był znacznie większy na zewnątrz i przestronniejszy w środku od poprzednika. Źródłem napędu nowego auta były dwa wzdłużnie montowane silniki gaźnikowe znane z poprzednika:
1.3 55KM
1.6 75KM
Napęd był przenoszony na koła przednie za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej. Znacznie poprawiono poziom wyposażenia w porównaniu z Audi 80 B1 o czym świadczy możliwość zamontowania za dopłatą klimatyzacji czy elektrycznych szyb i lusterek. Auto występowało w kilku poziomach wyposażenia, modele z silnikiem 1.3 dostępne były jako:
80
80 L
80 GL
z kolei auta z motorem 1.6 występowały w wersjach:
80 S
80 LS
80 GLS
Wersje GL najłatwiej rozpoznać po chromowanych listwach nad zderzakami.
Wiosną roku 1979 do oferty dołączyła 2-drzwiowa limuzyna oraz nowa jednostka napędowa o pojemności 1.6 dysponująca mocą 110KM montowana w modelu 80 GLE. Był to silnik wyposażony w wielopunktowy mechaniczny wtrysk paliwa K-Jetronic, znany zresztą ze sportowej wersji poprzednika oznaczanej GTE. Jednak w przypadku modelu GLE Audi nie zastosowało żadnych akcentów podkreślających jego sportowy styl i osiągi. Auto niczym nie różniło się od wersji GL/GLS. Można je było odróżnić jedynie po widocznym pod tylnym zderzakiem końcowym tłumiku, podczas gdy słabsze wersje były go pozbawione.
Również w 1979 roku (dokładnie w lutym) wprowadzono do sprzedaży Audi 80 w wersji na rynek północnoamerykański. Auto nosiło oznaczenie Audi 4000, cechowało się potężnymi zderzakami spełniającymi amerykańskie normy bezpieczeństwa, światłami obrysowymi w błotnikach, oraz czterema kwadratowymi reflektorami z przodu. Model ten posiadał oczywiście podwyższony standard wyposażenia w stosunku do aut dostępnych w Europie, oferowano obie wersje nadwoziowe. Początkowo auto posiadało silnik 1.6 83KM i 4-ero biegową skrzynię manualną,
W sierpniu roku 1980 auto poddane zostało niewielkim zmianom obejmującym głównie wnętrze pojazdu, które poprawiły jego wygląd i jakość wykonania, wprowadzono nowe wzory tapicerki, lekko zmieniono konsolę środkową, zrezygnowano z dwukolorowej tablicy przyrządów, zmieniono kształt nawiewów na przednią szybę, a także wprowadzono nowe kolory nadwozia.
Paletę dostępnych silników rozszerzono o dwie nowe jednostki napędowe. Pierwsza z nich to bardzo ekonomiczny i trwały silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 i mocy 54KM, który był dostępny w następujących wersjach wyposażenia:
80 D
80 LD
80 GLD
Drugi silnik to jednostka benzynowa 1.6 o mocy 85KM dostępna w wersjach oznaczanych tak samo jak odmiana 75-konna.
Wraz z nowymi silnikami w ofercie pojawiły się także pięciobiegowe przekładnie manualne 4+E, w których 5-ty bieg był nadbiegiem. Nowa skrzynia była standardowo montowana z silnikiem 1.6 110KM, a do pozostałych z wyjątkiem 1.3 55KM była dostępna jako opcja.
Ponadto do silników 1.6 75KM i 85KM można było zamówić 3-biegową skrzynię automatyczną.
Także w sierpniu 1980 roku rozszerzono paletę modeli dostępnych na rynku amerykańskim. Do oferty wprowadzono zastępujący motor 1.6 silnik o pojemności 1.7 litra i mocy 79KM (auto nosiło oznaczenie 4000 4E) oraz pięciocylindrowy silnik 2.1 o mocy 115KM (oznaczenie 4000 5E lub 4000 5+5), oba silniki były oferowane do wyboru z 5-biegową skrzynią manualna lub 3-biegowym automatem. Dokonano także zmain w wyposażeniu auta.
W grudniu 1980 roku do oferty wprowadzono model 80 Formel E, który był dostępny z silnikiem 1.6 85KM. Auto posiadało standardowo skrzynie 4+E, wskaźnik zmiany biegu na wyższy oraz przełącznik START-STOP w manetce wycieraczek umożliwiający wyłączenie silnika np. na światłach w celu oszczędzania paliwa.
W sierpniu 1981 zastąpiono jednostkę 1.3 55KM silnikiem o tej samej pojemności ale mocy 60KM. Ujednolicono również nazwy wersji wyposażenia, zastępując dotychczasowe oznaczeniami jednakowymi dla każdej wersji silnikowej:
80 C
80 CL
80 GL
Oprócz tego do oferty wprowadzono luksusowo wykończone Audi 80 CD 5S dostępne tylko z nowym zarezerwowanym dla niej silnikiem 5-cio cylindrowym, gaźnikowym o pojemności 1.9 i mocy 115KM (znanym z zaprezentowanego rok wcześniej Audi Coupe GT) oraz 4-drzwiowym nadwoziem i skrzynią 4+E. Model ten z zewnątrz można odróżnić po chromowanych rynienkach dachowych i nakładkach na dolne uszczelki szyb bocznych, chromowanych obwódkach wokół szyby przedniej i tylnej, spoilerze pod przednim zderzakiem, czarnej blendzie między tylnymi lampami, chromowanymi nakładkami na zderzaki, czarnym matowym wykończeniu ramek drzwi wokół szyb. Poza tym auto posiadało 14" felgi aluminiowe oraz specjalne lakiery metalizowane. Wewnątrz natomiast zastosowano specjalny wzór welurowej tapicerki, sportową kierownicę, cztery ramkowe zagłówki, podłokietnik z tyłu, skórzaną gałkę zmiany biegów oraz regulację wysokości fotela kierowcy.
Również w sierpniu 1981 do oferty Audi 4000 wprowadzono znaną z Europy wysokoprężną jednostkę napędowa 1.6D 54KM, która była dostępna wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną.
W marcu 1982 do oferty Audi 80 wprowadzono turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.6TD wytwarzający moc 70KM oferowany wyłącznie z 4-drzwiowym nadwoziem i standardowo dostępny ze skrzynią 4+E. Silnik był dostępny z podstawowymi poziomami wyposażenia (C, CL, GL), a także z luksusowym CD. Jednostkę tę zaoferowano w sierpniu 1982 także na rynku północnoamerykańskim, była dostępna ze skrzynią 5-biegową lub 3biegowym automatem.
W listopadzie 1982 do oferty wprowadzono dwie nowe sportowe wersje auta. Pierwsza nowość to Audi 80 GTE z silnikiem 1.8i 112KM, który zastępował motor 1.6i 110KM. Tym razem wyraźnie uwypuklono sportowy charakter auta. Posiadało ono białe 13" felgi aluminiowe, dekoracje na drzwiach z napisem GTE, czarne matowe wykończenia ramek drzwi, spoiler pod przednim zderzakiem oraz spoiler na tylnej klapie. W środku zastosowano specjalny wzór tapicerki, sportową kierownicę, zagłówki ramkowe na przednich fotelach, a także trzy dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej.
Druga nowość to Audi 80 quattro wyposażone w stały napęd na cztery koła i 5-cio cylindrowy silnik 2.1i o mocy 136KM. Model ten posiadał oznaczenie wewnątrz fabryczne Typ85, i tak samo oznaczane były wszystkie późniejsze Audi serii B2 z 5-cio cylindrowymi silnikami i napędem na 4 koła (oprócz wersji z silnikiem 2.0, która występowała także jako Typ81). Z zewnątrz model ten można odróżnić po spoilerze pod tylnym i przednim zderzakiem,
szerokich reflektorach z przodu, zintegrowanymi w zderzaku kierunkowskazami i reflektorami przeciwmgielnymi, czarnej blendzie pomiędzy tylnymi lampami, napisom "quattro" na tylnej szybie i szybkach w słupku C, spoilerze na tylnej klapie oraz podwójnej końcówce wydechu. Auto wyposażone było seryjnie we wspomaganie kierownicy, sportowe przednie i tylne fotele (przednie z zagłówkami ramkowymi), skórzaną: kierownicę, gałkę zmiany biegów i rączkę hamulca ręcznego. Auto występowało tylko w nadwoziu 4-drzwiowym.
W tym samym okresie nieco zmodernizowano Audi 4000, nadając mu wygląd podobny do Audi 80 CD, wersje z silnikiem 2.1 oznaczane były teraz 4000S i znacząco poprawiono standard wyposażenia, takie dodatki jak klimatyzacja, elektryczne 4 szyby, elektryczne lusterka, centralny zamek były teraz standardem.
W styczniu 1983 jednostkę 1.6 85KM zastąpiono nowym silnikiem o pojemności 1.8 i mocy 90KM. Dostępny był on tylko w wersjach CL i GL.
W czerwcu 1983 do oferty wprowadzono Audi 80 quattro z silnikiem 2.0i 115KM, zwane potocznie "małym quattro". Auto nie posiadało spoilera pod przednim zderzakiem, z przodu zastosowano reflektory ze zwykłej 80tki. Jedynym wyróżnikiem tego modelu był spoiler pod tylnym zderzakiem, podwójna końcówka rury wydechowej i napis "quattro" na atrapie (80 quattro 2.2 na atrapie miało symbol 5E). Auto można było zamówić także z nadwoziem 2-drzwiowym.
Ogółem wyprodukowano niewiele ponad 2000 sztuk tego modelu. Prawdziwą rzadkość stanowi wspomniana wersja z nadwoziem 2-drzwiowym, której powstało zaledwie kilkaset sztuk.
W sierpniu 1983 wprowadzono nową wersje wyposażenia 80 SC, dostępną z silnikami benzynowymi o mocach 60KM, 75KM, 90KM oraz wysokoprężnymi: 54KM i 70KM. Auto posiadało w standardzie welurową tapicerkę, barwione szyby, radioodtwarzacz oraz ozdobne kapsle kół i czarne ramki szyb bocznych.
Oprócz tego gaźnikowy silnik 1.9 w modelu 80 CD został zastąpiony jednostką z wtryskiem wielopunktowym o pojemności 2.0 i identycznej mocy (115KM).
W wyposażeniu wszystkich wersji pojawił się wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, a podświetlenie wskaźników miało kolor czerwony, w droższych wersjach montowano nowy wzór czteroramiennej kierownicy (z Audi 100 C3).
W tym miesiącu zniknęły też z rynku amerykańskiego modele wyposażone w silniki wysokoprężne 1.6D i 1.6TD, które nie odniosły tam sukcesu. Ponadto jednostkę 1.7 zastąpiono silnikiem 1.8i o mocy 90KM.
W listopadzie 1983 wprowadzono do oferty na rynku północnoamerykańskim model 4000S quattro z silnikiem 2.2 o mocy 121KM, odpowiednik europejskiego 80 quattro.
W lipcu 1984 zaprezentowano gruntownie zmodernizowane Audi 80 (B2a). Z zewnątrz nowy model można rozpoznać po innych zderzakach, innych przednich reflektorach i grillu. Największe zmiany zaszły w tylnej partii nadwozia, została ona upodobniona do tyłu Audi 100 C3, tym samym bagażnik zyskał na funkcjonalności, ponieważ krawędź załadunku została obniżona i sięgała tylnego zderzaka. Ważną innowacją zastosowaną w tym modelu było całkowicie ocynkowane nadwozie. We wnętrzu w'85 audi 80prowadzono nowe wzory tapicerek i nową bardziej "zaokrągloną" tablicę rozdzielczą. Auto oferowano w 3-ech poziomach wyposażenia: 80, 80CC, 80SC, 80CD, 80GTE. Montowano w nim silniki benzynowe: 1.3 (60KM), 1.6 (75KM), 1.8 (90KM) oraz 1.8i (112KM) w wersji GTE, a także wysokoprężne: 1.6D (54KM) i 1.6TD (70KM). Modele z silnikami o mocach 90KM i 112KM mogły być wyposażone w napęd czterech kół "quattro" oraz katalizator spalin, jednak wówczas moc silnika spadała do odpowiednio: 88KM i 110KM.
We wrześniu do oferty dołączyło Audi 90, które de facto było następcą 80tek z jednostkami 5-cio
cylindrowymi, czyli modeli 80CD i 80 quattro. Audi 90 oferowane było z silnikami pięciocylindrowymi 2.0i (115KM), 2.2i kat. (121KM), 2.2i (136KM) oraz turbodieslem 1.6 o mocy 70KM. Silnik 2.2 oferowany był także w Audi 90 quattro. Audi 90 znacząco odróżnia się z zewnątrz od Audi 80, podstawowy element różniący te modele to szerokie zderzaki wraz z zintegrowanymi kierunkowskazami i reflektorami przeciwmgielnymi. Oprócz tego Audi 90 posiadało szerokie zespolone reflektory z oddzielnym odbłyśnikiem dla świateł długich (tak jak w 80 quattro), szerokie tylne lampy zajmujące całą pokrywę bagażnika, chromowane dodatki jak w 80CD. We wnętrzu zastosowano delikatnie zmienioną tablicę rozdzielczą (większa półeczka, inna konsola i obudowa wskaźników) oraz nowe wzory welurowej tapicerki montowanej w standardzie, wraz z czterema ramkowymi zagłówkami. Audi 90 quattro posiadało z kolei sportowe przednie i tylne fotele, tak jak w poprzednim Audi 80 quattro. Jedną z ciekawszych opcji wyposażenia były cyfrowe wskaźniki takie jak w legendarnym Audi Quattro.
Na rynku północnoamerykańskim model ze zmodernizowanym nadwoziem pojawił się w lipcu 1984 roku. Występował w wersji 4000S wyposażonej w silnik 1.8 102KM lub 2.2 115KM oraz 4000S quattro (od 1986 jako 4000CS quattro) wyposażonej w silnik 2.2 (121KM). Zewnętrznie auta są prawie identyczne z europejskim Audi 90, jedynie zamiast zespolonych reflektorów posiadają lampy takie jak w Audi 80 oraz szerszą tylną blendę przystosowaną do amerykańskich tablic rejestracyjnych. No i "4000" w odróżnieniu od europejskich wersji posiadały prawie kompletne wyposażenie. Dopłaty wymagały jedynie szyberdach, podgrzewane fotele, skórzana tapicerka, lakier metalizowany i komputer pokładowy.
Audi B3 zostało zaprezentowane podczas salonu samochodowego we Frankfurcie we wrześniu 1986 roku. Nosiło ono wewnętrzne oznaczenie Typ 89, potocznie określane jest jako model B3.
Auto wyróżniało sie na tle innych wówczas produkowanych aut bardzo nowoczesną i opływową karoserią o małym współczynniku oporów powietrza. Ponadto nadwozie było w całości ocynkowane. Pod względem gabarytów nadwozie odrobinę urosło, długość została zwiększona o prawie 20cm, nieznacznie zwiększono także wysokość i szerokość.
Audi 80Gruntownej przemianie uległo także wnętrze pojazdu, auto posiadało bardzo nowoczesną na owe lata deskę rozdzielczą z bardzo wydajnym systemem wentylacji. Pod względem ilości miejsca wewnątrz niewiele się zmieniło w stosunku do poprzednika. W dalszym ciągu bak paliwa znajdował się za oparciem tylnej kanapy, co ograniczało możliwości przewozowe auta, jedynym ukłonem w stronę funkcjonalności był oferowany za dopłatą worek do przewozu długich przedmiotów lub nart w tylnym oparciu. Znacznie zwiększono poziom dostępnego wyposażenia opcjonalnego. Dostępne były m.in. klimatyzacja manualna bądź elektroniczna, ABS, innowacyjny system ochrony pasażerów Proconten (wciągający kierownice i napinający pasy w przypadku zderzenia) itp.
Początkowo auto oferowano z silnikami benzynowymi gaźnikowymi: 1.4 65KM (bardzo rzadki), 1.6 75KM, 1.8 kat. 75KM, 1.8 kat. 88KM, 1.8 90KM, oraz wyposażonymi we wtrysk paliwa: 1.8i kat 90KM, 1.8i 112KM, 1.9i kat. 113KM.
Auta były dostępne z kilkoma typami skrzyń biegów - manualnymi 4 i 5 biegowymi, automatyczną - 3 biegową.Audi 80
Od razu zaprezentowano też wersję ze stałym napędem na 4 koła quattro. W porównaniu do poprzednika zastosowano międzyosiowy mechanizm różnicowy typu Torsen przekazujący stale siłę napędową na obie osie w proporcji 50/50, z możliwością przeniesienia maksymalnie do 75% na jedną z osi. Ponadto układ napędowy posiadał możliwość zablokowania tylnego mechanizmu różnicowego za pomocą przycisku między fotelami. Wersje z napędem quattro posiadały fabrycznie układ ABS z możliwością jego wyłączenia. Początkowo z napędem 4x4 dostępne były jednostki 1.8 90KM i 1.8 112KM.
W marcu 1987 do oferty wprowadzono gaźnikowy silnik 1.6 o mocy 70KM i wysokoprężny 1.6D o mocy 54KM.
W maju 1987 wprowadzono do oferty luksusową odmianę Audi 90. Auto wyposażone było w silnikAudi 90i pięciocylindrowe: 2.0i 115KM (opcjonalnie z katalizatorem), 2.2i 136KM i 2.3i kat 136KM. Audi 90 z zewnątrz można odróżnić po szerokich przednich reflektorach, reflektorach przeciwmgielnych
i kierunkowskazach zintegrowanych w przednim zderzaku, innej atrapie chłodnicy (w kształcie kratki), chromowanych obwódkach wokół szyb, chromowanych nakładkach na zderzakach i listwach odbojowych, gumowych listwach ochronnych na dole drzwi oraz szerokiej blendzie na tylnej klapie. Audi 90 miało znacznie bogatsze wyposażenie seryjne od 80-tki. Wewnątrz zastosowano do wyboru bez dopłaty tapicerkę wełnianą Pirell lub welurową Chenille (dostępne za dopłatą w 80), standardowo montowano elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, obrotomierz, modele z silnikiem 2.3 posiadały wspomaganie kierownicy. Auta z silnikami 2.2 i 2.3 można było zamówić w wersji z napędem 4x4 quattro.
W styczniu 1988 roku przedłużono gwarancję na perforację nadwozia do 10 lat i do oferty jednostek napędowych Audi 90 wprowadzono opracowany na podstawie doświadczeń zdobytych w RSMŚ pięciocylindrowy silnik wykonany w technice 4 zaworowej 2.0 20V o mocy 160KM. Silnik dostępny był tylko w połączeniu z napędem 4x4 quattro.
W kwietniu 1988 do oferty wszedł silnik wysokoprężny z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności 1.6TD i dysponujący mocą 80KM. Zaprezentowano także wersję specjalną Audi 80 Sport, która była dostępna do 1991. Wyróżniała się zderzakami w kolorze nadwozia, aluminiowymi felgami 14", sportowym zawieszeniem i wyposażeniem wnętrza. Dostępna była tylko w 3 perłowych kolorach nadwozia - niebieskim, szarym i czerwonym.
W czerwcu 1988 zaprezentowano Audi 90 z topową jednostką napędową, silnikiem 2.3 20V o mocy 170KM, który był bliźniaczą konstrukcją w stosunku do zastosowanej wcześniej 2.0 20V (oba były produkowane równolegle). Auto było początkowo dostępne wyłącznie z napędem 4x4 quattro.
W sierpniu 1988 roku silnik 1.9 113KM w Audi 80 zostaje zastąpiony silnikiem 2.0 o takiej samej mocy (dostępny także z napędem quattro). Audi 90 2.0 20V i 2.3 20V były odtąd dostępne także w wersji z napędem na przednią oś i opcjonalnie z automatyczną skrzynią biegów o 4 przełożeniach.
Do oferty wprowadzono także wersje specjalną Audi 80 Allwetter (dostępna do sierpnia 1989) wyposażoną m.in w podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby.
W lutym 1989 roku do oferty wprowadzono Audi 90 w topowej wersji Exclusive. Auto posiadało w wyposażeniu seryjnym skórzaną tapicerkę w kolorze białym (dostępna tylko w tym modelu), klimatyzację elektroniczną, drewniane wykończenia, szyby chromianowane, sportowe zawieszenie, felgi aluminiowe 15", elektrycznie sterowane wszystkie szyby. Dostępna była wyłącznie w kolorze czarnym i z silnikami 2.3 i 2.3 20V.
W kwietniu 1989 zaprezentowano Audi 90 z silnikiem wysokoprężnym 1.6TD 80KM.
Na rok modelowy 1990 (sierpień 89) zarówno Audi 80, jak i 90 przechodzą dość poważne zmiany - otrzymały wówczas wewnętrzne oznaczenie Typ 8A.
W wyposażeniu seryjnym wszystkich Audi 90 jest teraz elektryczne regulacja zasięgu reflektorów i wspomaganie kierownicy, wersje z centralnym zamkiem posiadają teraz zamykane drzwiczki wlewu paliwa, zastosowano nowe dźwigienki przy kierownicy. Ponadto wprowadzono pewne modyfikacje zawieszenia oraz w modelu 80 zastosowano nową wysokoprężną jednostkę napędową 1.9D o mocy 68KM, która zastąpiła stary silnik 1.6D. W przypadku palety silników 90-tki jedyną zmianą był przekonstruowany silnik 2.3 20V o mocy zmniejszonej do 167KM.Audi 90 Sport
Do oferty wprowadzono także kilka nowych wersji specjalnych: 80 Special (wyposażenie podobne do 80 Allwetter), 80 Hamburg (sportowe zawieszenie, wysoki spoiler na tylnej klapie, sportowe wyposażenie wnętrza, szyberdach itp.), 80 Zentren (sportowe zawieszenie, szyberdach, sportowe wyposażenie wnętrza, 3 dodatkowe wskaźniki) i 90 Sport (brak chromowanych listew wokół szyb, całe zderzaki w kolorze nadwozia, czarne listwy ozdobne na zderzakach, sportowe zawieszenie, sportowe wyposażenie wnętrza, dodatkowe wskaźniki, aluminiowe felgi 15", cienkie gumowe listwy odbojowe na drzwiach, szyberdach, tapicerka satynowa, pakiet skórzany, tylko z silnikami 2.3 i 2.3 20V)
W styczniu 1990 do oferty wszedł model 80 Kamei z fabrycznymi felgami aluminiowymi 14", spoilerem na tylnej klapie oraz zderzakami Kamei oraz 90 Trans Am ze sportowym zawieszeniem i wyposażeniem wnętrza, sportową kierownicą. Z oferty wycofano wówczas jednostkę 1.8 75KM
W lutym 1990 roku zaprezentowano wersję 80 Young Edition oferująca całkiem bogate na owe czasy wyposażenie w przystępnej cenie (szyberdach, wspomaganie kierownicy), natomiast w czerwcu 80 Schleswig-Holstein Festival 1990 m.in. z drewnianymi wykończeniami wnętrza i niebieską tapicerką.
Audi 80 16V
W marcu 1990 do oferty wprowadzono model 80 16V wyposażony w silnik 2.0 wykonany w technice 4 zaworowej i osiągający moc 137KM. Auto ponadto seryjnie posiadało zderzaki Kamei, wysoki spoiler na tylnej klapie i sportowe wyposażenie i było dostępne także w wersji z napędem 4x4 quattro.
W sierpniu 1990 zastosowano nową jednostkę napędową o pojemności 1.6 i mocy 102KM wyposażoną we wtrysk mechaniczny wielopunktowy. Ponadto zwiększono moc silnika 2.0 do 115KM i wycofano z oferty Audi 80 quattro z silnikiem 1.8 90KM.
W październiku 1990 do oferty wprowadzono trzy kolejne wersje specjalne: 80 Sport Edition, 80 Comfort Edition i 80 quattro Edition. Pierwsza mogła być zamówiona z zarezerwowanym wyłącznie dla tej wersji kolorem czerwonym perłowym, posiadała m.in. sportowe wyposażenie wnętrza, usztywnione zawieszenie, 3 dodatkowe wskaźniki, sportową kierownicę, pakiet skórzany, itp. Drugi zaprezentowany model wyposażony był z kolei w parę elementów z Audi 90: grill, chromowane obwódki wokół szyb, blendę tylnej klapy. Posiadał ponadto nowy wzór tapicerki, fabryczną roletę tylnej szyby, aluminiowe felgi 14" i siatki w oparciach przednich foteli, oraz można było zamówić dostępny tylko w tej wersji kolor szary perłowy. Ostatnia z wymienionych wersji posiadała felgi aluminiowe 14".
W kwietniu 1991 tuż przed końcem produkcji modelu wprowadzono trzy nowe wersje specjalne: 80 Frankfurt (m.in. szyberdach, el. lusterka, aluminiowe felgi 14", skórzana kierownica, drewniana gałka zmiany biegów, dodatkowe wskaźniki) 80 Trend Edition (skórzane dodatki wewnątrz, tapicerka znana z modelu Comfort Edition) i 90 quattro Edition (aluminiowe felgi 14", sportowa kierownica).
Audi 80 i 90 w Europie dostępne były do końca 1991, chociaż produkcję większości wersji zakończono już na jesieni.
Audi 80
Nowy model od sierpnia 1987 roku dostępny był także na rynku północnoamerykańskim, zrezygnowano z oznaczenia 4000 na rzecz znanych w Europie 80 i 90. Auta posiadały znacznie bardziej luksusowe wyposażenie standardowe od wersji europejskich, wyposażane były w zupełnie inne zderzaki spełniające surowe amerykańskie normy bezpieczeństwa (przedni zderzak z ciekawymi halogenami, znacznie ładniejszym od tychAudi 90 stosowanych w znanych u nas 80-tkach). Z przodu obie wersje wyglądały identycznie, posiadały takie same przednie lampy jak Audi 80 w wersji na rynek europejski. Jedyny sposób na odróżnienie obu amerykańskich wersji to tylna blenda, 90-tki miały "pełną" podobną do wersji europejskiej, natomiast 80-tka miała na klapie czarną ramkę na tablicę rejestracyjną między lampami, które były identyczne jak w wersji europejskiej. Oprócz tego różniły się także poziomem wyposażenia. Audi 80 początkowo było dostępne z czterocylindrowym silnikiem 2.0 o mocy 113KM (skrzynia manualna bądź 3-biegowa automatyczna). Z kolei Audi 90 oferowane było w 2 wersjach: 90 2.0 113KM ze skrzynią manualną lub 3-biegową automatyczną, 90 2.3 133KM ze skrzynią manualną lub na życzenie 3- albo 4-biegowym automatem.
W październiku 1987 roku zaprezentowano model 80 quattro z silnikiem 2.3 133KM.
W lipcu 1988 wycofano z oferty Audi 90 z silnikiem 2.0.
W styczniu 1989 uzupełniono ofertę Audi 90 o wersję z napędem quattro i silnikiem 2.3 133KM
W sierpniu 1989 modele dostępne na rynku amerykańskim także przeszły opisywany wcześniej facelifting, rozszerzono również paletę silników Audi 80 o jednostkę 2.3 133KM, natomiast gama audi 90 została wzbogacona o wersji z silnikiem 2.3 20V 167KM i napędem quattro.
Auta były dostępne na tamtym rynku do grudnia 1991 roku.
Audi B4 (Typ 8C), nazywane potocznie „B4” zostało zaprezentowane jako model roku 1992, jego premiera miała miejsce w sierpniu 1991 roku. Auto to powstało poprzez znaczącą modernizację Audi 80 B3 (Typ ' 92 Audi 8089/8A). Zmieniono między innymi:
-rozstaw osi (został zwiększony),
-całkowicie przeprojektowano zbiornik paliwa i tylną oś tak, by umożliwić składanie siedzeń,
-standardowo auto poruszało się na 15 calowych kołach,
-bardziej uwydatniono błotniki (upodobniając je do tych stosowanych w Coupe 8B),
-przeprojektowano przednie oraz tylne zderzaki (we wszystkich modelach były teraz malowane w kolorze nadwozia),
-wprowadzono lepszej jakości materiały wnętrza, zmieniono odrobinę wskaźniki, pokrętła regulacji ogrzewania, pojawił się nowy klimatronic, itp.
-atrapa chłodnicy została scalona z pokrywą silnika, co nadało autu bardziej masywnego wyglądu.
W Europie, a w szczególności w Niemczech, Audi 80 B4 i jej odmiany odniosły ogromny sukces i zdobyły dużą popularność. Wraz z prezentacją modelu B4 zaprzestano stosować w Europie nazwę Audi 90 dla oznaczenia lepszych wersji, wszystkie sedany i kombi nosiły teraz plakietkę "80", bez względu na to, jaki silnik znajdował się pod maską. Audi w Ameryce wybrało inny kierunek i rozpoczęło sprzedaż nowych sedanów jako model "90". „B4” na rynek amerykański były oferowane w bardziej luksusowych wersjach, nawet jako podstawowe modele. Wyposażenie takie jak klimatyzacja, elektryczne szyby, lusterka, fotele, '93 Audi 90skórzana tapicerka, tempomat było standardem, w przeciwieństwie do rynku europejskiego, gdzie za takie dodatki trzeba było słono zapłacić. Auta na rynek amerykański miały także nieco inne zderzaki spełniające surowe amerykańskie normy bezpieczeństwa oraz oświetlenie. Audi 90 było dostępne tylko z silnikiem 2.8 i opcjonalnie z napędem na 4 koła quattro, występowało w dwóch poziomach wyposażenia: 90S i 90CS. Modele na rynek europejski z kolei były dostępne z silnikami 4-cylindrowymi (2.0), z dobrze znanymi 5-cylindrówkami (2.3) i dwoma nowymi silnikami V6 (2.6 i 2.8 litra). Ten ostatni, jak już wspomniano, był jedynym oferowanym silnikiem na rynku amerykańskim. Kolejną nowością było zaprezentowanie nowego diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa posiadającego moc 90KM - 1.9 TDI. Tradycyjny, benzynowy motor 1.8 oferowany dotychczas w B3 i B2 został wycofany z oferty, zastąpiony został przez jednostkę o pojemności 2.0 litra i mocy 90KM. Do modelu 80 B4 oferowano zatem następujące silniki:
1.6 (71KM), R4, silnik benzynowy (1992-1994)
1.6 (101KM), R4, silnik benzynowy (1992-1995)
2.0 (90KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
2.0E (115KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
2.0E 16V (140KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
2.3E (133KM), R5, silnik benzynowy (1991-1995)
2.6E (150KM), V6, silnik benzynowy (1992-1995)
2.8E (174KM), V6, silnik benzynowy (1991-1995)
1.9 TD (75KM), R4, silnik wysokoprężny (1991-1995)
1.9 TDI (90KM), R4, silnik wysokoprężny (1991-1995)
Silniki: 2.0E (115KM), 2.0E 16V (140KM), 2.3E (133KM), 2.6E (150KM) i 2.8E (174KM) mogły zostać
'92 Audi 80 Avant zamówione ze stałym napędem na wszystkie koła quattro - jednakże mógł on współpracować jedynie z 5-biegową skrzynią manualną.
W modelu "B4" oprócz sedana poraz pierwszy w historii 80tki zaprezentowano nadwozie kombi o tradycyjnej dla marki nazwie Avant oraz wersje Cabriolet, która była w znacznej części oparta na modelu Coupe 8B. Audi 80 Avant zostało zaprezentowane w sierpniu 1992 roku i było oferowane wyłącznie na rynku europejskim.
W 1993 zaprezentowano topowe wersje 80-tek: S2 sedan i S2 Avant, wykorzystujące technikę zastosowaną w zaprezentowanym 2 lata wcześniej S2 Coupe. Auta te posiadały 5-cio cylindrowy silnik 2.2T 20V o mocy 230KM, stały napęd na 4 koła quattro i 6-cio biegową skrzynię manualną. Jednostka ta dysponowała momentem obrotowym wynoszącym 380Nm i zapewniała autu wspaniałe osiągi: przyspieszenie do 100km/h trwało 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 246km/h. Z zewnątrz auto od „cywilnych” wersji odróżnia się innymi zderzakami i specjalnym
'93 Audi 80 S2 wzorem 16-calowych alufelg. Wewnątrz zastosowano białe tarcze zegarów, karbonowe wykończenia tablicy i boczków drzwi. Auta posiadały także dość bogate seryjne wyposażenie. Wersji sedan powstało zaledwie 306 sztuk, a Avant 1818.
Dodatkowo w 1994 Audi zbudowało ok. 2500 sztuk modelu Audi 80 Competition quattro na rynek europejski, w celu uzyskania homologacji dla aut startujących w wyścigach samochodów turystycznych DTM i dla uczczenia odniesionych w tej serii sukcesów. Auta były wyposażone w napęd na obie osie, silnik 2.0 16V i występowały wyłącznie w nadwoziu sedan. Na zewnątrz 80 Competition quattro można rozpoznać po przednim zderzaku takim jak w modelu S2/Coupe V6, reflektorach z modelu V6, lotce montowanej na tylnej klapie, 16calowych alufelgach o specjalnym wzorze, a także charakterystycznym tylnym zderzaku. Auto występowało tylko w trzech kolorach nadwozia: czerwonym Laser, czarnym perłowym Vulcan i srebrnym Kristall. Wewnątrz znajdowała się specjalna plakietka z logo modelu. Model '94 Audi 80 16V Competition quattroten posiadał standardowo poduszkę powietrzną i można było zamówić do niego dwa pakiety wyposażenia. Pierwszy obejmował radioodtwarzacz Audi Gamma z anteną w tylnej szybie, elektrycznie otwierany szyberdach i regulowany na wysokość fotel kierowcy, drugi pakiet z kolei oferował klimatyzację, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka. Obok modeli S2 i RS2, Competition quattro stały się cennymi, rzadkimi i poszukiwanymi przez kolekcjonerów modelami.
W roku 1994 został zaprezentowany model Europa, czyli limitowana wersja B4. Można było zamówić go jako sedana lub kombi. Był on fabrycznie wyposażony m.in. w elektryczne lusterka, koła ze stopów lekkich, tylne zagłówki, poduszkę powietrzna dla kierowcy i do wyboru: elektryczny szyberdach lub klimatyzację. Model ten oferowany był w pięciu specjalnych kolorach.
Także w roku 1994 podniesiono poziom wyposażenia standardowego podstawowych modeli 80tki, seryjnie auto posiadało teraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i inne boczki drzwi („parapety”), w opcji zaoferowano poduszkę dla pasażera oraz immobilizer.
Jednak niewątpliwie najciekawszym modelem 80tki zaprezentowanym w 1994 była marcowa premiera na salonie w Genewie Audi RS2 Avant, które powstało przy współpracy z Porsche na bazie Audi S2 Avant. Auto to nosiło miano najszybszego kombi na świecie. Wyposażone było w całkowicie przebudowany silnik '93 Audi RS2 Avant2.2T 20V znany z Audi S2, motor ten rozwijał teraz moc 315KM i moment obrotowy o wartości 410Nm i pozwalał na osiągnięcie pierwszej setki w zaledwie 5.4 sekundy, druga setka pojawiała się na liczniku po 22.2 sekundach a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero na 262km/h. RS2 Avant standardowo poruszało się na 17 calowych felgach firmowanych przez Porsche, podobnie jak układ hamulcowy z charakterystycznymi dla tej marki czerwonymi zaciskami. Z zewnątrz auto znacząco odróżniało się od „zwykłej” S2jki, wyposażone było w charakterystyczny przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza i oświetleniem takim jak w Porsche 911 (zderzak ten stał się niestety marzeniem wielu „tuningowców” i ostatnio można spotkać różne jego interpretację np. w Matizach), lusterka z 911, tylna tablica rejestracyjna została przeniesiona z klapy bagażnika na zderzak, a w jej miejscu pojawiła się charakterystyczna blenda będąca przedłużeniem tylnych świateł. Wewnątrz z kolei odnajdziemy sportowe przednie fotele Recaro pokryte charakterystyczną niebieską alcantarą. Podstawowe wyposażenie auta było bardzo bogate dopłaty wymagały jedynie takie dodatki jak: poduszka powietrzna pasażera (poduszka kierowcy była oferowana jako bezpłatna opcja), relingi dachowe, alarm sterowany pilotem, worek na narty, tempomat, klimatyzacja elektroniczna, szyberdach, podgrzewane fotele i Radio Audi Gamma. W sumie powstało 2908 sztuk tego modelu.
Produkcja sedana 80 B4 została wstrzymana z końcem roku 1994 (chociaż niektóre z europejskich modeli zostały zarejestrowane dopiero na początku 1995 roku, a w USA sprzedaż trwała do 1995), Avant i Coupe produkowano do 1996 roku. Cabrio "trzymało się" do roku 2000.
Audi 80 zostało zastąpione w 1994 modelem noszącym zupełnie inną nazwę a mianowicie Audi A4.
Zdjęcia podam kiedy inndziej póki co sam opis Mam nadzieje że nikt nie będzie przeciwko temu że wkleiłem historię no ta jest najbardziej prawdziwa .
Pozdrawiam wujo1
- Forum mechaników samochodowych - forum-mechaniczne.pl Forum mechaników samochodowych Mechanika Forum Samochodowe Audi
Historia Audi 80 , 90
Forum audi
Moderator:raptus1984
Przejdź do
- Witam na forum
- ↳ Regulamin forum
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Dział moderatorów
- ↳ REKLAMA, WSPÓŁPRACA, KONTAKT
- ↳ KONKURSY
- ↳ Prace konkursowe
- ↳ Przedstaw się!
- ↳ Rozwój forum
- Mechanika
- ↳ Dział VIP dla Profesjonalistów
- ↳ Forum Samochodowe
- ↳ Alfa Romeo
- ↳ Audi
- ↳ BMW
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Citroen
- ↳ Daewoo
- ↳ Dodge
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ FSO
- ↳ Honda
- ↳ Hyundai
- ↳ Jaguar
- ↳ Jeep
- ↳ KIA
- ↳ Lancia
- ↳ Lexus
- ↳ Lotus
- ↳ Mazda
- ↳ Mercedes
- ↳ Mitsubishi
- ↳ Nissan
- ↳ Opel
- ↳ Peugeot
- ↳ Porsche
- ↳ Renault
- ↳ Rover
- ↳ Saab
- ↳ Seat
- ↳ Skoda
- ↳ Subaru
- ↳ Suzuki
- ↳ Toyota
- ↳ Volkswagen
- ↳ Volvo
- ↳ Inne
- ↳ Pomoc samochodowa
- ↳ Diagnostyka komputerowa
- ↳ Elektronika
- ↳ Lakiernictwo i blacharstwo
- ↳ Car audio, CB radio, Nawigacja
- ↳ KODY DO RADIA
- ↳ Fabryczne
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ Renault
- ↳ Opel
- ↳ Inne
- ↳ Alpine
- ↳ Blaupunkt
- ↳ Becker
- ↳ Grundig
- ↳ Philips
- ↳ Inne
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Ogumienie
- ↳ Tuning
- ↳ Schematy motoryzacyjne
- ↳ Schematy elektryczne
- ↳ Audi
- ↳ BMW
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ Honda
- ↳ Mercedes
- ↳ Opel
- ↳ Renault
- ↳ Seat
- ↳ Skoda
- ↳ Volkswagen
- ↳ Inne
- ↳ Schematy mechaniczne
- ↳ Audi
- ↳ A3
- ↳ A4
- ↳ A6
- ↳ 80
- ↳ Pozostałe
- ↳ BMW
- ↳ Seria 3
- ↳ Seria 5
- ↳ Pozostałe
- ↳ Fiat
- ↳ Brava
- ↳ Punto
- ↳ Uno
- ↳ Pozostałe
- ↳ Ford
- ↳ Transit
- ↳ Mondeo
- ↳ Focus
- ↳ Pozostałe
- ↳ Honda
- ↳ Accord
- ↳ Civic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Mercedes
- ↳ A - Klasse
- ↳ C - Klasse
- ↳ E - Klasse
- ↳ Vito
- ↳ Pozostałe
- ↳ Opel
- ↳ Astra
- ↳ Corsa
- ↳ Vectra
- ↳ Zafira
- ↳ Pozostałe
- ↳ Renault
- ↳ Clio
- ↳ Laguna
- ↳ Megane
- ↳ Scenic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Seat
- ↳ Cordoba
- ↳ Ibiza
- ↳ Pozostałe
- ↳ Skoda
- ↳ Fabia
- ↳ Octawia
- ↳ Pozostałe
- ↳ Volkswagen
- ↳ Golf
- ↳ Inne
- ↳ Schematy rozrządu oraz pasków klinowych
- ↳ Audi
- ↳ A3
- ↳ A4
- ↳ A6
- ↳ 80
- ↳ Pozostałe
- ↳ BMW
- ↳ Seria 3
- ↳ Seria 5
- ↳ Pozostałe
- ↳ Fiat
- ↳ Brava
- ↳ Punto
- ↳ Uno
- ↳ Pozostałe
- ↳ Ford
- ↳ Focus
- ↳ Mondeo
- ↳ Transit
- ↳ Pozostałe
- ↳ Honda
- ↳ Accord
- ↳ Civic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Mercedes
- ↳ A - Klasse
- ↳ C - Klasse
- ↳ E - Klasse
- ↳ Vito
- ↳ Pozostałe
- ↳ Opel
- ↳ Astra
- ↳ Corsa
- ↳ Vectra
- ↳ Zafira
- ↳ Pozostałe
- ↳ Renault
- ↳ Clio
- ↳ Laguna
- ↳ Megane
- ↳ Scenic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Seat
- ↳ Cordoba
- ↳ Ibiza
- ↳ Pozostałe
- ↳ Skoda
- ↳ Fabia
- ↳ Octawia
- ↳ Pozostałe
- ↳ Volkswagen
- ↳ Golf
- ↳ Passat
- ↳ Polo
- ↳ Pozostałe
- ↳ Inne
- ↳ Schematy budowy
- ↳ Audi
- ↳ BMW
- ↳ Seria 3
- ↳ Seria 5
- ↳ Pozostałe
- ↳ Fiat
- ↳ Brava
- ↳ Punto
- ↳ Uno
- ↳ Pozostałe
- ↳ Ford
- ↳ Focus
- ↳ Mondeo
- ↳ Transit
- ↳ Pozostałe
- ↳ Honda
- ↳ Accord
- ↳ Civic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Mercedes
- ↳ A - Klasse
- ↳ C - Klasse
- ↳ E - Klasse
- ↳ Vito
- ↳ Pozostałe
- ↳ Opel
- ↳ Astra
- ↳ Corsa
- ↳ Vectra
- ↳ Zafira
- ↳ Pozostałe
- ↳ Renault
- ↳ Clio
- ↳ Laguna
- ↳ Megane
- ↳ Scenic
- ↳ Pozostałe
- ↳ Seat
- ↳ Cordoba
- ↳ Ibiza
- ↳ Pozostałe
- ↳ Skoda
- ↳ Fabia
- ↳ Octawia
- ↳ Pozostałe
- ↳ Volkswagen
- ↳ Golf
- ↳ Passat
- ↳ Polo
- ↳ Inne
- Forum Warsztatowe
- ↳ Narzędzia i sprzęt warsztatowy
- ↳ Części samochodowe - jakie wybrać ?
- ↳ Nowinki od producentów części
- ↳ Warsztaty Samochodowe - Zlecenia i Usługi
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko - Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Cennik mechanika
- ↳ Mechanik
- ↳ Klient
- Motoryzacja
- ↳ Ogólnie o samochodach
- ↳ Ciekawostki motoryzacyjne
- ↳ Samochody zabytkowe
- ↳ Przepisy
- ↳ Pozostałe pojazdy
- ↳ Inne
- ↳ Pomocne strony
- ↳ Młody mechanik
- ↳ Download
- ↳ Książki serwisowe, Instrukcje
- ↳ Programy dla mechanika
- Samochody ciężarowe
- ↳ Mechanika samochodów ciężarowych
- ↳ Elektryka, elektronika, kody błędów
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ Układ napędowy
- ↳ Silnik i układ zasilania
- ↳ Zawieszenie i układ kierowniczy
- ↳ Pozostałe
- Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
- ↳ Chcę kupić skuter/motor
- ↳ Pomoc motocyklowa
- ↳ Tuning jednośladów
- ↳ Nasze maszyny
- Bazar
- ↳ Giełda samochodowa
- ↳ Giełda części i narzędzi warsztatowych
- ↳ Chcę kupić lub kupiłem samochód
- ↳ Praca mechanika
- Pogaduchy
- ↳ Nasze samochody
- ↳ Na wesoło
- ↳ Zabawy
- ↳ Na każdy temat!
- ↳ Sponsorzy, reklama stron!
- ↳ Zaprzyjaźnione witryny
-
- Najaktywniejsi użytkownicy
-
- Użytkownik
- Ilość postów
-
- Mechaniczny
- 1688(11.13%)
-
- arnipoznań
- 713(4.70%)
-
- carlos223223
- 371(2.45%)
-
- Ostatnio zarejestrowani
-
- Użytkownik
- Data
-
- winchplate
- 2024-11-15, 10:18
-
- Szrotlinki
- 2024-11-13, 09:33
-
- szrotyv3
- 2024-11-13, 09:24
-
- prznglv
- 2024-11-12, 19:40
-
- zaba123
- 2024-11-11, 13:41
-
- Najczęściej wyświetlane tematy
-
- Temat
- Wyświetlenia
-
- X czy Y?
- 237512
-
- Autocom 2013.3 akty…
- 182966
-
- Liczymy do....
- 131442
-
- Ostatnia litera!
- 98445
-
- Zostań mechanikiem …
- 90755
-
- Najczęściej postowane tematy
-
- Temat
- Ilość postów
-
- Liczymy do....
- 303
-
- Ostatnia litera!
- 164
-
- Pomagamy innym
- 136
-
- Najczęściej postowane fora
-
- Nazwa forum
- Ilość postów
-
- Pomoc samochodowa
- 649 (4.28%)
-
- Przedstaw się!
- 419 (2.76%)
-
- Praca mechanika
- 217 (1.43%)
-
- Na każdy temat!
- 164 (1.08%)
-
- Elektronika
- 103 (0.68%)
-
- Ostatnio aktywne tematy
-
Nowa fiesta czy coś innego
RadeZar w Ogólnie o samochodach 2019-07-03, 14:39
-
Zamienniki wycieraczek - warto?
RadeZar w Części samochodowe - jakie wybrać ? 2019-07-17, 14:12
-
Dekoder wyposażenia VAG (PR-code)
polo.blue w Inne 2024-08-25, 19:17
-
Wymiana przednich i tylnych tulei wahacza w VW Polo V
polo.blue w Zrób to sam 2024-08-23, 23:56
-
Witam
Leo w Przedstaw się! 2021-07-28, 18:18