Peugeot 406 świece żarowe
Moderator:raptus1984
Szanowni koledzy problem dotyczy Peugeota 406 2,0 HDI 110 konnego. Przyjechał klient kazał wymienić świece żarowe bo nie grzeją , wymieniłem i dalej nie grzeją ( stare były dobre) . Na próbę podmieniałem nowy przekaźnik oraz czujnik temperatury płynu ten wkręcany w głowicę zielony, i też nic . Więc pytam was może ktoś spotkał się takim problemem. Nic więcej na podmianę nie posiadam co robić
Przewód zasilający świece nie idzie przez kostkę stacyjki . Ze skrzynki bezpieczników do przekaźnika ,z przekaźnika do świec . Tam napięcie jest , problem jest w przekaźniku.
• styk nr l: masa
• styk nr 2: niewykorzystany
• styk nr 3: + 12 V po włączeniu zapłonu
• styk nr 4: wejście kalkulatora sterowania silnika.
• styk nr 5: diagnostyka modułu podgrzewania
• styk nr 8: napięcie stałe + 12V ( gruby przewód przez który idzie duży prąd od akumulatora do przekaźnika )
• styk nr 9: zasilanie świec żarowych ( gruby przewód, który idzie od przekaźnika do świec żarowych)
Nie rozumiem styku nr. 4 i 5 .
• styk nr l: masa
• styk nr 2: niewykorzystany
• styk nr 3: + 12 V po włączeniu zapłonu
• styk nr 4: wejście kalkulatora sterowania silnika.
• styk nr 5: diagnostyka modułu podgrzewania
• styk nr 8: napięcie stałe + 12V ( gruby przewód przez który idzie duży prąd od akumulatora do przekaźnika )
• styk nr 9: zasilanie świec żarowych ( gruby przewód, który idzie od przekaźnika do świec żarowych)
Nie rozumiem styku nr. 4 i 5 .
Na 4 jak sterownik silnika poda masę to się przekaźnik załącza. Na 5 mierzy sobie ile prądu świece ciągną.
Opisuję na podstawie silnika RHZ, bo taki akurat mam w Scudo. W nowszych (po 2001r) jest inaczej.
Opisuję na podstawie silnika RHZ, bo taki akurat mam w Scudo. W nowszych (po 2001r) jest inaczej.
Jeżeli pin 4 załączany by by przez czujnik temperatury płynu , to coś po drodze pominąłem bo: http://allegro.pl/nowy-czujnik-temperat ... 94008.html taki czujnik nie zwiera do masy tylko zmienia oporność , więc co wykonuje tą czynność? Jeszcze potraktuję czujnik CO2 z butli uzyskam spadek temperatury może to wina czujnika . A może symulację oporności wykonać ?
Żaden czujnik go bezpośrednio nie załącza. Tylko sterownik silnika decyduje czy i kiedy świece załączyć.
A po co? I co niby z immo zrobisz?
Nie prościej podpiąć jakiś tester i sprawdzić jaką sterownik temperaturę widzi?
Nie prościej podpiąć jakiś tester i sprawdzić jaką sterownik temperaturę widzi?
Nie inwestowałem w żaden tester diagnostyczny, naprawiam co innego . I elektroniki nie ruszałem. Jednak chyba będę musiał kupić. O immo. nawet nie pomyślałem.
I sprawa rozwiązana , czujnik temperatury płynu chłodzącego, musi mieć ściśle określoną rezystancję . Nie ma jakieś tam ( + _ 10 %) .
I sprawa rozwiązana , czujnik temperatury płynu chłodzącego, musi mieć ściśle określoną rezystancję . Nie ma jakieś tam ( + _ 10 %) .